Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 23:04

MizzMontana schreef:
Revali schreef:
Ik kende hem onder de naam Etoile van de neerheise; lekkere hengst!!

Ik zag net Faut il de 7 vallons
Wat een stoere bok!!! Extreem voorzichtig... Maar oef wat heet. Heb wel gezien dat dat niet altijd goed gaat. Maar wel een gaaf dier qua type

Heel gaaf dier zeg, gruwelijk vlug. Ik zag net twee hele fijne rondes, trekt naar de sprong toe maar vond hem daar niet extreem heet. Heel alert naar de ruiter en gefocust op de sprong.
Ik ga nog eens wat rondjes kijken, het is wel echt een gaaf dier. Schat de sprong ook super goed in zo te zien, niet van die extreme wappers maar zo intelligent dat hij precies weet hoe hoog hij moet springen.

Hij was vorige week in Doha erg van slag. Ruiter kon hem slecht erbij houden.vandaag liep hij weer in lage proef, maar ik heb hem niet gezien. (11 strafpunten in 2e fase) ben wel heel benieuwd wat de toekomst brengt van zo'n hengst als die meer ervaring krijgt op dit niveau

Moska

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 23:18

Weet iemand van jullie ook waar Jamboree TN is gebleven? Hij staat niet meer in de brochure van Nijhof. Heeft vorig jaar erg weinig gedekt (in NL tenminste) maar hij is ook al meer dan een jaar niet (zichtbaar) op concours geweest.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:16

Revali: op papier is die hengst idd heel interessant, maar ik heb hem een paar keer irl gezien en dat viel toch tegen. Al ben ik t met je eens dat de ruiter absoluut niet helpt...

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:03

Was die niet naar het buitenland verkocht?

Moska schreef:
Weet iemand van jullie ook waar Jamboree TN is gebleven? Hij staat niet meer in de brochure van Nijhof. Heeft vorig jaar erg weinig gedekt (in NL tenminste) maar hij is ook al meer dan een jaar niet (zichtbaar) op concours geweest.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:16

Ik weet dat Iniesta naar het buitenland is gegaan, maar van Jamboree kan ik niks vinden.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:41

Revali schreef:
Wat een stoere bok!!! Extreem voorzichtig... Maar oef wat heet. Heb wel gezien dat dat niet altijd goed gaat. Maar wel een gaaf dier qua type

Is er abo op GCTV nodig om live te kijken?

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:44

Oehlala schreef:
Wat spreekt je aan die hengst aan?

Kende hem niet, wat gegoogeld, vind hem onder Vermeiren wel prettiger lopen dan onder O´Connor. Lijkt mij ook wel een karakterdier.

Ik vind hem op zo'n manier springen dat volgens mij niet goed is voor zijn zelfbehoud en duurzaamheid in de sport..
Qua nafok (op vrijspringen) valt hij tot dusver nochtans niet tegen. Dus ik weet het niet goed ..

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:47

Fokker321 schreef:
Revali schreef:

ja helaas wel. Is sinds een jaar.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:51

Revali schreef:
Ik zit nog even rond te neuzen. En kwam onder ander bij El Torreo de Muze... Iets wat traag. En klein beetje jammer van de ruiter : maar wel interessant uit zo'n moeder

Genetisch wel interessant, maar karakter (!), weke rug en gezondheid van het directe moederlijntje, maken hem voor mij een 'no go'.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 13:06

Fokker321 schreef:
Oehlala schreef:

Kende hem niet, wat gegoogeld, vind hem onder Vermeiren wel prettiger lopen dan onder O´Connor. Lijkt mij ook wel een karakterdier.

Ik vind hem op zo'n manier springen dat volgens mij niet goed is voor zijn zelfbehoud en duurzaamheid in de sport..
Qua nafok (op vrijspringen) valt hij tot dusver nochtans niet tegen. Dus ik weet het niet goed ..

Onder de Belg of de Ier? Of gewoon in zijn algeheelheid? Waarom denk je dat?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 13:10

Fokker321 schreef:
Oehlala schreef:

Helemaal mee eens
Een economische springer lijkt dan veel minder spectaculair maar gaan goed en lang mee en zijn vaak veel handiger en hebben veel elasticiteit
Zijn ook de paarden die een proef kunnen winnen
Dat kunnen die krachtpatsers en luchtspringers niet ( meer )

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 13:29

Zit wel wat in. Een paard dat economisch springt doet ook minder moeite dan eentje die van de grond ketst.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:26

Charisma schreef:
Revali: op papier is die hengst idd heel interessant, maar ik heb hem een paar keer irl gezien en dat viel toch tegen. Al ben ik t met je eens dat de ruiter absoluut niet helpt...

Ja was er al een beetje bang voor

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:27

Fokker321 schreef:
Revali schreef:

Heel stom maar op de telefoon lukt het me wel en laptop niet (ik heb geen abo)

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 18:04

Misschien kunnen jullie meedenken. Ik ben op zoek naar een springhengst die wat meer een opwaartse romp en halsrichting heeft omdat de merrie erg neerwaarts is. En die goede bewegingen doorfokt. Een wat allround fokkende springhengst zeg maar. Merrie is zelf voorzichtig genoeg maar zou over wat meer kracht mogen beschikken. Stokmaat bij voorkeur wat vergrotend

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 18:40

Ik denk meteen aan Komme Casall eigenlijk. Is vaker op neerwaarts gebouwde merries gebruikt en heeft daarbij goed verbeterd. Geeft wel bloed en karakter.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 18:42

Julia schreef:
Ik denk meteen aan Komme Casall eigenlijk. Is vaker op neerwaarts gebouwde merries gebruikt en heeft daarbij goed verbeterd. Geeft wel bloed en karakter.

Karakter als in wat minder makkelijk voor de amateur?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 18:45

Sita_xx schreef:
Julia schreef:

Karakter als in wat minder makkelijk voor de amateur?

Mijn ervaring bij de nakomelingen ervan is vooral onverschrokken, nieuwsgierig en speels/brutaal. Wel paarden die er echt staan. Ik hou daar zelf wel van.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 18:50

Jaa ik zelf ook wel. Alleen ik zoek voor iemand anders die mijn merrie enkele jaren geleden van ons gekocht heeft. Ik verwacht dat zij liever een lekkere nuchtere ziet. Maar zal haar es vragen.

Hoe is de nafok van Ibolensky wat betreft romprichting en bewegingen?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:33

Vandaag een bericht gekregen van Beerbaum of ons veulen al geboren is. Leuk dat ze dat doen! Maar de merrie toont behalve een beetje uier nog niets. Morgen is ze aan de uitgerekende datum.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:35

Ja ik vond de samenwerking toen ( voor Colestus en Cordess ) erg fijn :j

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:45

Leuk MM!! Nu nog wachten op de baby :+

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:07

Sita: ik zie vaak leuke all rounders van Van Gogh.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:33

Charisma schreef:
Sita: ik zie vaak leuke all rounders van Van Gogh.

Van gogh is boven budget

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 13:27

Julia: er is nog geen een Komme Casall onder het zadel. Karakter van een veulen/jonkie zegt in mijn ogen weinig over hoe ze onder het zadel/in het werk gaan zijn.