Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Suzanne F. schreef:Ik vind het wel een goed paard, net als zijn vader. Waar is die gebleven eigenlijk?
paardje2013 schreef:Mooi paard janderegelaa
Even een vraagje ik heb net mijn veulen van Vaderland geregistreerd bij het kwpn maar nu komt ze in het register B ?
Merrie is zelf ook duits
janderegelaa schreef:paardje2013 schreef:Mooi paard janderegelaa
Even een vraagje ik heb net mijn veulen van Vaderland geregistreerd bij het kwpn maar nu komt ze in het register B ?
Merrie is zelf ook duits
Gewoon dinsdag even het KWPN bellen want het staat gewoon niet goed of ze willen misschien het papier van de moeder hebben.
janderegelaa schreef:Prachtige merrie natuurlijk. Ik hoop alleen niet dat je de IBOP wilt doen omdat je dan alleen maar de 3 basisgangen hoeft te laten zien. Dat is namelijk niet zo...bij een vijfjarige. Dan willen ze gewoon een M2 paard zien.
Bij een ouder paard is mijn advies altijd: doorrijden naar Z2, sportpredicaat er op en dan thuiskeuring.
Night Shadow (Guardian x Florencio)
Esplendido schreef:janderegelaa schreef:Prachtige merrie natuurlijk. Ik hoop alleen niet dat je de IBOP wilt doen omdat je dan alleen maar de 3 basisgangen hoeft te laten zien. Dat is namelijk niet zo...bij een vijfjarige. Dan willen ze gewoon een M2 paard zien.
Bij een ouder paard is mijn advies altijd: doorrijden naar Z2, sportpredicaat er op en dan thuiskeuring.
Night Shadow (Guardian x Florencio)
Dankjewel voor je reactie. Ze is qua oefeningen en manier van lopen keurig op niveau voor een vijfjarige dus als er bij de IBOP M2 niveau gevraagd wordt is dat geen enkel probleem. En ook dat sportpredikaat gaan we voor straks. Ze staat in training op een professionele stal.
yvonnepuntnl schreef:Niet mee eens. Ik heb genoeg Z paarden zien zakken voor de IBOP, omdat ze onvoldoende kwaliteit hadden. Iedereen weet dat je met een keertje starten met een heel handige ruiter, die een nette proef kan neerzetten je met gemak een winstpuntje haalt. En anders probeer je het een dag later nog 2x![]()
Op zich ben ik het wel eens met je advies om door te rijden naar het sportpredicaat, maar dan vooral met merries waarvan je twijfelt of ze de IBOP wel zullen halen. Ik verwacht dat dat met deze merrie niet het geval is.
Wat vind je van My Blue Hors Santiano (Sezuan x Romanov)? Geen bewezen hengst nog, maar wel uit een zeer goed lijntje en met heel mooie punten geslaagd.
Esplendido schreef:Ik hoop dat ze via de IBOP haar keurpredicaat haalt en dus Elite wordt. Daarna willen we haar graag uit laten brengen in het Z2 voor het sportpredicaat. Want ik vind een sportpredicaat nog wel een echte toevoeging.
yvonnepuntnl schreef:Esplendido schreef:Ik hoop dat ze via de IBOP haar keurpredicaat haalt en dus Elite wordt. Daarna willen we haar graag uit laten brengen in het Z2 voor het sportpredicaat. Want ik vind een sportpredicaat nog wel een echte toevoeging.
En je wilt nu alvast de IBOP doen vanwege het veulen?
Als je voor zekerheid wilt gaan, dan zou ik nu geen IBOP doen en wachten tot ze het Sport predicaat heeft.
Tenzij de 'deskundigen' verwachten dat ze met gemak 80 punten haalt.
Esplendido schreef:Ik hoop dat ze via de IBOP haar keurpredicaat haalt en dus Elite wordt. Daarna willen we haar graag uit laten brengen in het Z2 voor het sportpredicaat. Want ik vind een sportpredicaat nog wel een echte toevoeging.