Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:00

Een een vraag tussen door
Bij mij doet mijn kwpn maar ook de kwpn database het niet. Is dat voor anderen ook zo?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:38

Ja die doet het niet.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:46

Jammer, eindelijk de prok uitslag kan ik hem niet bekijken :D

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:13

Suzanne F. schreef:
Ik vind het wel een goed paard, net als zijn vader. Waar is die gebleven eigenlijk?

Ik vind het ook een goed paard, ongeacht wat de eigenaren er voor betaald hebben. :) Een paard wat voor zijn leeftijd al makkelijk kan verzamelen. Hij had mooi bij onze merrie gepast qua exterieur en heeft ander bloed.

Zijn vader heeft alleen maar merries gedekt van zijn eigenaar heb ik begrepen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:27

Even een mooie foto van Lilith spammen:
Afbeelding

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:51

Mooi paard janderegelaa

Even een vraagje ik heb net mijn veulen van Vaderland geregistreerd bij het kwpn maar nu komt ze in het register B ?

Merrie is zelf ook duits

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 23:41

paardje2013 schreef:
Mooi paard janderegelaa

Even een vraagje ik heb net mijn veulen van Vaderland geregistreerd bij het kwpn maar nu komt ze in het register B ?

Merrie is zelf ook duits

Gewoon dinsdag even het KWPN bellen want het staat gewoon niet goed of ze willen misschien het papier van de moeder hebben.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 08:14

janderegelaa schreef:
paardje2013 schreef:
Mooi paard janderegelaa

Merrie is zelf ook duits

Gewoon dinsdag even het KWPN bellen want het staat gewoon niet goed of ze willen misschien het papier van de moeder hebben.

Bedankt Jan ga ik dinsdag even doen :)

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:02

paardje2013 schreef:
Mooi paard janderegelaa

Merrie is zelf ook duits

Waarschijnlijk moet je je duitse merrie registeren bij kwpn.
Dat heb ik ook gedaan met mijn Duitse merrie.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:21

Ja klopt dat heb ik al gedaan dekking is ook bij het kwpn geregistreerd. haar andere veulen van Spielberg staat in het veulenboek omdat die erkend is, dus je zou zeggen dat deze gewoon in het register A komt. Ga Dinsdag maar even bellen

Afbeelding

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 23:19

Wij overwegen toch om onze vijfjarige merrie van Toto jr x Jazz te laten dekken. Het plan is dat ze dit jaar naar de keuring gaat en de IBOP loopt.
De merrie heeft een heel goed achterbeen en drie prima gangen. Daar willen we niet op inleveren. Ze is nu 1.68m en kleiner willen we ze liever niet fokken. Ze heeft een goed karakter en dat willen we graag behouden. Scherper hoeft zeker niet. Het zou een eerste veulen worden dus geen DV. Lichte voorkeur voor een bewezen hengst, maar dat is geen harde eis.

Afbeelding
Afbeelding

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... adylira-jb

Iemand hier nog tips voor een passende hengst?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 06:57

Prachtige merrie natuurlijk. Ik hoop alleen niet dat je de IBOP wilt doen omdat je dan alleen maar de 3 basisgangen hoeft te laten zien. Dat is namelijk niet zo...bij een vijfjarige. Dan willen ze gewoon een M2 paard zien.

Bij een ouder paard is mijn advies altijd: doorrijden naar Z2, sportpredicaat er op en dan thuiskeuring.

Night Shadow (Guardian x Florencio)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 08:44

janderegelaa schreef:
Prachtige merrie natuurlijk. Ik hoop alleen niet dat je de IBOP wilt doen omdat je dan alleen maar de 3 basisgangen hoeft te laten zien. Dat is namelijk niet zo...bij een vijfjarige. Dan willen ze gewoon een M2 paard zien.

Bij een ouder paard is mijn advies altijd: doorrijden naar Z2, sportpredicaat er op en dan thuiskeuring.

Dankjewel voor je reactie. Ze is qua oefeningen en manier van lopen keurig op niveau voor een vijfjarige dus als er bij de IBOP M2 niveau gevraagd wordt is dat geen enkel probleem. En ook dat sportpredikaat gaan we voor straks. Ze staat in training op een professionele stal.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:21

Esplendido schreef:
janderegelaa schreef:

Dankjewel voor je reactie. Ze is qua oefeningen en manier van lopen keurig op niveau voor een vijfjarige dus als er bij de IBOP M2 niveau gevraagd wordt is dat geen enkel probleem. En ook dat sportpredikaat gaan we voor straks. Ze staat in training op een professionele stal.

In dat geval zou ik haar een keer M2 starten voordat je naar de keuring gaat. Het helpt echt.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:25

Niet mee eens. Ik heb genoeg Z paarden zien zakken voor de IBOP, omdat ze onvoldoende kwaliteit hadden. Iedereen weet dat je met een keertje starten met een heel handige ruiter, die een nette proef kan neerzetten je met gemak een winstpuntje haalt. En anders probeer je het een dag later nog 2x ;)

Op zich ben ik het wel eens met je advies om door te rijden naar het sportpredicaat, maar dan vooral met merries waarvan je twijfelt of ze de IBOP wel zullen halen. Ik verwacht dat dat met deze merrie niet het geval is.

Wat vind je van My Blue Hors Santiano (Sezuan x Romanov)? Geen bewezen hengst nog, maar wel uit een zeer goed lijntje en met heel mooie punten geslaagd.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:54

JdR zegt ook niet dat het een garantie is, alleen dat het helpt. Datzelfde advies heb ik ook van een ervaren fokker gehoord: een oudere vb merrie kun je het beste voorstellen met sportpredicaat op zak. Ook als je dan nog een jaar moet wachten.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:36

Ja, klopt.
Wat ik bedoel te zeggen is dat een jury zich echt niet laat foppen omdat er M2 achter de naam van de merrie staat.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:41

yvonnepuntnl schreef:
Niet mee eens. Ik heb genoeg Z paarden zien zakken voor de IBOP, omdat ze onvoldoende kwaliteit hadden. Iedereen weet dat je met een keertje starten met een heel handige ruiter, die een nette proef kan neerzetten je met gemak een winstpuntje haalt. En anders probeer je het een dag later nog 2x ;)

Op zich ben ik het wel eens met je advies om door te rijden naar het sportpredicaat, maar dan vooral met merries waarvan je twijfelt of ze de IBOP wel zullen halen. Ik verwacht dat dat met deze merrie niet het geval is.

Wat vind je van My Blue Hors Santiano (Sezuan x Romanov)? Geen bewezen hengst nog, maar wel uit een zeer goed lijntje en met heel mooie punten geslaagd.

Why on earth laat iemand een Z paard een IBOP lopen!? Z1+1 is voldoende voor keurpredicaat.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:45

Ja, vertel het maar...
Omdat ze Z zijn en denken dat ze een goed paard hebben?

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:46

Ik hoop dat ze via de IBOP haar keurpredicaat haalt en dus Elite wordt. Daarna willen we haar graag uit laten brengen in het Z2 voor het sportpredicaat. Want ik vind een sportpredicaat nog wel een echte toevoeging.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:47

Misschien als je een 80+ resultaat verwacht?

Wanneer spreek je trouwens van een bewezen hengst? Als hij zelf GP loopt of als zijn nakomelingen het goed doen op de keuring of pas als er nakomelingen in de subtop lopen?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:54

Esplendido schreef:
Ik hoop dat ze via de IBOP haar keurpredicaat haalt en dus Elite wordt. Daarna willen we haar graag uit laten brengen in het Z2 voor het sportpredicaat. Want ik vind een sportpredicaat nog wel een echte toevoeging.

En je wilt nu alvast de IBOP doen vanwege het veulen?

Als je voor zekerheid wilt gaan, dan zou ik nu geen IBOP doen en wachten tot ze het Sport predicaat heeft.

Tenzij de 'deskundigen' verwachten dat ze met gemak 80 punten haalt.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:39

yvonnepuntnl schreef:
Esplendido schreef:

En je wilt nu alvast de IBOP doen vanwege het veulen?

Als je voor zekerheid wilt gaan, dan zou ik nu geen IBOP doen en wachten tot ze het Sport predicaat heeft.

Tenzij de 'deskundigen' verwachten dat ze met gemak 80 punten haalt.

Zo zou ik het ook doen. En heb ik de afgelopen jaren ook gedaan.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:52

Esplendido schreef:

Met het sportpredicaat wordt ze toch ook Keur. Als ze voorlopig Keur is.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:08

Een ibop met goede punten zegt mij iets over de basiskwaliteit vd gangen.

Een sportpredikaat geeft in ieder geval aan dat ze op vreemd terrein netjes bestuurbaar zijn en zich dan ook iets aan het werk willen laten zetten.

Levert uiteindelijk beide dus zelfde predikaat op, maar ik "lees" het wel anders. Ibop alleen laten rijden als je uitzonderlijk paard hebt op jonge leeftijd, anders gewoon sportpredikaat.