_Caithlynn schreef:Ik zou het doen als je echt een hele fijne merrie hebt of wellicht een nakomeling hengst van eldorado, misschien grandorado
Grandorado zijn nafok is mijn inziens niet gemakkelijker. Wel fokt hij kleiner dan Eldorado.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Charisma schreef:Ik vind niet dat dat wat over het karakter zegt...er zijn genoeg ruiters in de basissport welke moeilijke paarden hebben... en wat de een moeilijk vind vind de anders misschien niet, net zoals Julia zegt.
Sky_As schreef:Ik denk, dat je kunt stellen dat 80% van de Eldorado's een iets gecompliceerd karakter heeft (en dat wil dus zeggen, waarschijnlijk ook niet voor het gros van de ruiters een fijn paard zal zijn)
en 80% van de Verdi's braaf zijn, en je dus ook daar minder brave paarden zult hebben.
Als je een fijn amateurpaard wilt fokken, moet je het waarschijnlijk niet bij Eldorado zoeken.
Talent of niet, ik zelf vind rijbaarheid heel belangrijk. Mijn vriend verkoopt regelmatig paarden (en hij houdt altijd van projecten en moeilijke paarden), maar ik kan je zeggen, voor de verkoop kun je beter een simpele minder getalenteerde hebben, die kun je aan iedereen (voor veel geld) kwijt.
Bij een moeilijkere kom je al snel bij professionals uit, en die zullen dan ook gewoon de rijdbaarheid als ding noemen om de prijs wat te kunnen drukken (en nee, als ze in de top lopen hoor je er bijna niemand over, maar voor ze daar lopen.....Ook een prof rijdt liever op een rijdbaar paard die niet bij de meeste vragen eerst nee antwoord)
lexa schreef:Triest om te lezen dat Cornet en Comme il faut op dit moment in Ukraine staan…
gomir schreef:lexa schreef:Triest om te lezen dat Cornet en Comme il faut op dit moment in Ukraine staan…
Ze zijn beide in eigendom van een Oekraïense eigenaar, maar je zou toch verwachten dat ze die paarden allang het land uit zouden hebben. Weet iemand in welke regio van het land die stoeterij zit?
Die hengst kende ik ook niet, maar inderdaad wel een fijne moeder met zoveel goede nafok.