Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sarabande schreef:janderegelaa schreef:Florencio is een goed spórtpaard, maar absoluut geen vaderdier net zoals Lingh en bijv. Painted Black en dat zijn allemaal hengsten die via de achterdeur zijn binnen gekomen en waar ik nog niet eens gratis mee wil dekken.
Ligt eraan op wat voor merrie. Ik denk dat het vooral bij deze hengsten die talenten hebben die we wel in de fokkerij willen hebben heel belangrijk is dat ze DE juiste combinatie maken, ben benieuwd hoe dat nu uit gaat pakken.
janderegelaa schreef:Als je bedenkt dat het advies voor deze sjieke hengst, de wat klassiekere merrie was en nu blijkt dat daar eigenlijk geen bloederige veulentjes uitkomen kun je constateren dat hij niet verbeterd dat is het punt. En natuurlijk kun je dan zeggen dat hij merrie's met bloed nodig heeft maar dan is de hele essentie van het verbeterend fokken weg. Overigens geeft hij zijn super bewegings mechanisme ook niet door. Zou HP het er dan toch ingereden hebben...Trixen is óók een vak
janderegelaa schreef:Als je bedenkt dat het advies voor deze sjieke hengst, de wat klassiekere merrie was en nu blijkt dat daar eigenlijk geen bloederige veulentjes uitkomen kun je constateren dat hij niet verbeterd dat is het punt. En natuurlijk kun je dan zeggen dat hij merrie's met bloed nodig heeft maar dan is de hele essentie van het verbeterend fokken weg.
Suzanne F. schreef:Dat vind ik gewoon een echt stomme inschatiingsfout van het KWPN. Zelfs ik had mijn bedenkingen bij het veredelen van deze hengst met Florestan en Weltmeyer erin. Nou ben ik een beginnend fokker maar met mij waren er nog meer mensen die twijfelden bij dit dekadvies. Met zulk bloed kan een hengst toch niet veredelen? Ik snap echt niet waar ze dat vandaan hebben gehaald.
(ik vermoed van het NRPS weg maar ze vergaten denk ik dat die merries zelf in de pedigree vaak teruggaan op angloarabisch of arabisch bloed in plaats van bij het KWPN de gelderse ouderwetsere stammen)
Suzanne F. schreef:Kan wel zijn maar zelfs ik als onervaren fokker zag de logica al niet in dat verhaal. Je zou toch zeggen dat een vakman als Nijhof en zeker het KWPN beter zou moeten weten?
Suzanne F. schreef:Ik vond die van het NRPS aansprekender als die van de KWPN merries.
sarabande schreef:Wellicht hoopten ze dat een andere keuze van merries dan de getoonde NRPS merries een betere kwaliteit zouden opleveren.
Dees schreef:sarabande schreef:Wellicht hoopten ze dat een andere keuze van merries dan de getoonde NRPS merries een betere kwaliteit zouden opleveren.
Ooooh Saartje toch, je moet nog een boel leren
stalleke schreef:Hartaanval