Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:50

Roos nog steeds niet hengstig :\

Gefeliciteerd met de verkoop

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 10:50

Spannend Muronia! Hopelijk pakt t :)

Welkom Annash! Welke combinatie ga je maken?

Lastig maar wel begrijpelijk Janine… Op een gegeven moment houdt t een keer op als ze niet drachtig wilt worden. Is een mooie merrie!

Mijn merrie is vaak ook heel aanhankelijk als ze drachtig is. Dan is ze niet weg te slaan bij je terwijl ze normaal gesproken alles van een afstandje bekijkt. Hier staan ze allebei sinds zaterdag bij de hengst. Zaterdagavond is Phoebe gelijk al gedekt en zondagochtend hebben ze May Day gedekt. Mn wei is wel ineens een stuk leger zo. Nog een paar weken en dan komen ze hopelijk allebei drachtig naar huis :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 11:07

Beetje moeite met bijhouden hier,word straks wel beter hopelijk.

Toch een aantal merries die niet zo makkelijk drachtig worden dit jaar.

En een aantal die wel goed drachtig zijn nu.

Hier zijn mijn dames eindelijk thuis,ook mijn 3 jarige is inmiddels drachtig gescand.

Pepper 20 jaar, uitgerekend voor maart 2026.
De precieze datum weet ik nog niet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eleri 3 jaar, dochter van pepper en drachtig voor april 2026.
Ook die precieze datum weet ik nog niet.
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 11:26

Eilinora wauw.. wat is eleri prachtig geworden! Hele gave pony. Gefeliciteerd met beide drachten! Wat zijn je plannen met de veulens?

Claudia jeeej spannend! Succes!

Annash welkom! Heel benieuwd naar je keuze :j

Janine stond ze te koop? Dat wist ik niet. Dubbel, maar natuurlijk gefeliciteerd met de verkoop. Hopelijk de andere merries deze ronde drachtig

Mirjamalvaro ah nee… wat balen. Roos was vorige keer ook niet drachtig geworden toch? Meende ik mij te herinneren. Nu weer hengstig spuiten?

Pomski wanneer moet je haar scannen?

Klinkt stom meer toen ze drachtig was van een merrie veulen was ze binnen een week na de dekking al woest op andere paarden :+ En bij hengstveulens merkte ik het veel later. Ze was vooral heel lief en aanhankelijk :j

Boelles ahh… nee. Wat vreselijk balen. Ik was zo blij voor je! Snap eigenlijk niet dat de dierenarts niet heeft geopperd deze gelijk dicht te zetten met een achtergrond verhaal van 2 jaar niet drachtig door bacteriën etc . Hoop dat ze snel weer drachtig is!

Diandra spannend! Ik duim op een goede scan over een dikke 2 weken!

Rowindie verstandige keuze wbt fokken met een excemer of verdacht van exceem. Helaas doen veel mensen daar niks mee, vooral de Friezen fokkers niet. Wel heel jammer dat ze schuurt.. Lekker druk bij jou! Zal de weide nu wel aardig leeg zijn met 3 bij de hengst. Haha, zijn dat twee merries? :+

Retlaw beterschap met je rug! Vervelend!

Baudyh dat gaat lekker. Gefeliciteerd met de hartslag

Ik ben nu druk bezig met de hengst DNA te laten testen zodat er straks een profiel is van hem. Dan kan ik het veulen heel makkelijk registreren en heeft ie een mooi vol papier. Ik laat ook gelijk WFFS testen, dan is dat ook klaar.
Hij is wel echt knap! Het veulen zal zeker heel chique worden :j
Afbeelding
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 11:32

@kabayo waarschijnlijk komen ze allebei te koop.
Of er moet wel iets zeer aparts in merrievorm uit komen.

Gave hengst heb je lopen.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 11:45

Eilinora. Gefeliciteerd *\o/*

Kabayo. Hij is mooi! Geen andere merries gedekt door hem?

De ene merrie merk je niks aan de andere wordt woest naar andere paarden. En je hebt ook nog merries die heel rustig en zachtaardig worden. Kan alle kanten op gaan :j

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 11:56

rowindie schreef:
Welkom Annash! Welke combinatie ga je maken?

Ik ga dobbelen, denk ik. :')

Op een meer serieuzere noot, ik had een shortlist van twee hengsten. Door recente ontwikkelingen bij het stamboek ben ik daar nog even over aan het nadenken.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 12:27

Kabayo, donderdag worden ze gescand!
Hele gave hengst!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 12:27

Kabayo, Roos was waarschijnlijk par dagen drachtig toen ze vrucht verloor. Nu zou ze hengstig moeten zijn na prikken vrijdag, maar helaas.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:22

Kabayo nee ze stond niet officieel te koop maar er was iemand die via haar fokker zeer gecharmeerd was van haar.

Ze heeft mijn merrie toen ook helpen voorbrengen voor ster.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 16:18

Mirjam dat is zuur, wordt ze nu nog een keer gespoten of wat ga je doen?

Eilinora mooi dat ze beide drachtig zijn, gefeliciteerd!

Elina verstandig dat je dit doet, zou heel zonde zijn als hij straks wordt verkocht of gecastreerd dat je niks kan aantonen. Ik ben erg benieuwd naar je veulen straks!

Janine ohh dat is een verandering in de plannen. Gefeliciteerd met de verkoop!

Pomski nog een paar daagjes wachten dus, spannend! Heb je er een gevoel bij?

Afbeelding
Niet leuk om je paard te moeten achterlaten maar het is hopelijk maar voor eventjes. Ik mocht kiezen of ze het ei zouden afspuiten of niet en heb voor niet gekozen. Hij is nu al 4,3 dus ik verwacht dat ie rond woensdag of donderdag springt. Daar zou afspuiten ook niet heel erg veel aan gaan versnellen en als het zonder kan alleen maar fijn. Gek idee zeg, nu doen we echt mee hier.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 16:50

Wat spannend Muronia, en niet leuk idd achter laten.

Ja het is inderdaad een hele wending, niet wat ik had gewild maar wel het beste en ze zijn helemaal fan van haar dus dat is super :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 18:32

Succes muronia!!!
Roos wordt vrijdag opnieuw gescand, als ze dan nog niet hengstig is zal ik vragen of kuur regumate zullen proberen.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 19:00

Spannend muronia!

Kabayo, ze heeft geen bacterie gehad hoor. Ben benieuwd naar je veulen, hoe dat qua kleur matched bij de fries haha.

Mooie pony's eleinora!! Welke hengstjes heb je ook alweer gebruikt?

Annash, welke staan op de lijst?

Vandaag opnieuw op de wachtbank... fingers crossed...

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 13:54

Boelles, Balen dat ze niet meer drachtig is. hopelijk pakt het nog wel dit jaar.

Luna, ah, balen ook zeg!

Pomski, ik kan mij ook wel herinneren dat in het begin van mijn zwangerschap ik erg moe was, dus kan wel kloppen denk ik zo? :D

AM, snap dat je er erg blij mee bent, welke hengst is het nou? :))

Mirjam, gefeliciteerd met de dracht van Blossom! Jammer van Roos wel..

Janine, dat is een wending! wel leuk dat ze naar mensen is gegaan die echt weg zijn van dr!
Flash is ook leuk! Welke hengsten heb je nou uiteindelijk gekozen?

Kabayo, haha zijn die van jou niet zo gecharmeerd van de regen :P fijn dat kloppend hartje bij Zilver! Hengst is wel erg gaaf! Weet je wat ze met hem gaan doen? wordt ie verkocht?

Muronia, Oh, boefje die Veronia! Maar nu echt begonnen, spannend. Enne je paardje ergens achter laten is nooit leuk :knuffel:

Deracina, oh nouja dan is de keuze snel gemaakt, dan maar even wachten :D en hopen dat ze gelijk drachtig is!

Butengeweun, Gefeliciteerd met de dracht!

Baudyh, Ook kloppend hartje bij Phirola :D nog even spannend betreft Proxi dus, Duimen!

Retlaw, Beterschap!

Rowindie, Jammer dat de fjord schuurt, wel beter voor haar dan dat ze ergens heengaat waar ze niet zal schuren, niets zo erg als jeuk zeggen ze. Wel lekker bij elkaar zo met de kleintjes :D Welke h,engsten gebruik jij?

Diandra, Spannend, duimen worden gedraaid hier! :D

Annash, Welkom! Ben ook wel benieuwd naar je uiteindelijke keuze.

Eilionora, Wauw wat is Eleri gaaf zeg! :~ en gefeliciteerd met beide drachten.

Nou Shenay is Dachtig, alleen wel een 2-ling, eentje afgeknepen dus. Woensdag check of de andere er nog zit.
Gister is Noortje gedekt! Woensdag ook scannen of het ei weg is.
En Hyflyn ook eindelijk hengstig en ook woensdag scannen, ei was 3 maar baarmoeder nog niet hengstig.

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:24

crazy_funky schreef:
Rowindie, Jammer dat de fjord schuurt, wel beter voor haar dan dat ze ergens heengaat waar ze niet zal schuren, niets zo erg als jeuk zeggen ze. Wel lekker bij elkaar zo met de kleintjes :D Welke h,engsten gebruik jij?

May Day is weer terug naar Twrog Brenin Aur gegaan. Vandaag voor 2e keer gedekt maar leek al wat minder hengstig te zijn. Wellicht toch iets te laat weggebracht. Even afwachten dus :o

Mn “omaatje” Phoebe is gedekt door Islyn Ffrwydryn! Zou eigenlijk naar Selehems Harry Haribo gaan maar dan zou ik op eisprong dekken en ik vond dat in dit geval niet echt verstandig om te doen. Nu blijft ze gewoon staan totdat ze drachtig is. Leek mij net wat beter zodat ik niet heen en weer blijf rijden haha. Wellicht volgend jaar naar de andere hengst als ze wel drachtig wilt worden :)

Fijn dat Hyflyn eindelijk hengstig is, die gaat naar de zwarte hengst van Davy toch?

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:38

Rosa is vandaag drachtig gescand *\o/* *\o/*

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:48

Rowindie, oh die 2e hengst ken ik niet haha, heb je een foto van hem? Ja ik wilde ook Brenin doen maar stond nog steeds te ver weg vond ik, en dekgeld stiekem iets aan de prijzige kant.
Ja Hyflyn gaat naar Tony :D

Lonniejj, gefeliciteerd!

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 20:46

Gefeliciteerd Lonniejj! *\o/*

crazy_funky schreef:
Rowindie, oh die 2e hengst ken ik niet haha, heb je een foto van hem? Ja ik wilde ook Brenin doen maar stond nog steeds te ver weg vond ik, en dekgeld stiekem iets aan de prijzige kant.
Ja Hyflyn gaat naar Tony :D

Tony is ook erg leuk!! Zou leuk zijn als er een veulen uitkomt met veel wit zoals beide pony’s haha. Dekgeld van Brenin is idd wel echt duur maar goed… Ben zo tevreden over mn jaarling van hem dat ik toch nog maar een keer terug ga nu die zn ballen nog heeft. Word in verhouding wel een duur veulen maar dat nemen we maar even voor lief :+

De jaarling van Brenin
Afbeelding
Afbeelding

De Islyn hengst, Eilionora heeft haar 3 jarige er ook drachtig van.
Afbeelding
Afbeelding

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 21:17

Oh die is wel gaaf! Lijkt wel een beetje op knolton tropicana haha

Ja daar hoop ik ook op. Dan is het zeker een blijvertje :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 21:21

Mirjam hopelijk is het niet nodig en gebeurt er toch zelf iets nu.

Boelles ik duim voor je!

Lonniejj jaa wat super, gefeliciteerd!!

Crazy_funky voorzichtig gefeliciteerd. Ik hoop dat het ene vruchtje nu mooi blijft zitten.

Vandaag niks gehoord van de kliniek (had ik ook niet verwacht). Ik denk dat het donderdag zover is. Ben benieuwd hoe goed ik mn merrie ken :)

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 21:58

Am_horse Gefeliciteerd met de dracht van Sis *\o/* . Ben nog steeds benieuwd wie de vader is *D

Carika Gelukkig heb je je merrie wel drachtig van de 1ste x. Balen dat de hengst naar het buitenland is gegaan.

Kabayo yesss Zilver ook een kloppend hartje *\o/* nu aftellen met je 2 dames. Worden sowieso 2 bijzondere veulens voor je.

XxDiandraxX welke hengst ga je gebruiken?

Pomski wie weet heeft het idd direct gepakt. Sommige merk je het heel snel aan kwa gedrag hier en sommige totaal niet :+ Jackie veranderde bv in de eerste week in een echte draak in de kudde. Terwijl Amy heel lief en "dromerig" werd

Jaydee_wp knappe combinatie hoor <3

Mirjamalvaro Fijn dat chablis toch echt drachtig is *\o/* En ook fijn dat Blossom drachtig is *\o/* . Hopelijk wordt Roos snel terug hengstig.

Crazy_funky Fijn dat Malibu drachtig is *\o/* En hopen dat het ene vruchtje blijft zitten bij shenay.

Nicky1963 welkom en gefeliciteerd met de dracht *\o/*

Boelles wat balen zeg dat ze niet meer drachtig is -O- hopelijk lukt het nu wel. Ik zou direct dichtzetten en regumate

Luna2006 Balen dat ze niet drachtig is en niet hengstig. Zit er inmiddels wel vooruitgang in?

Deracine wat jammer dat je gezakt bent voor je rij examen. Wanneer mag je terug gaan?

Butengewuen Gefeliciteerd. Fijn dat ze drachtig is *\o/*

Baudyh Dat gaat vlot idd dit jaar :D

Retlaw beterschap met je rugpijn :(:)

Janinevv Gefeliciteerd met de verkoop.

Rowindie drukke bedoening bij jou dus :D

Kel106 bij sommige merk je het heel snel bij en andere bijna niet. Sommige heel dromerig en lief. De andere strong chagerijnig :+

Muronia Fijn dat je nu echt kunt beginnen :D

Annash welkom weer. Welke hengst ga ju nu pakken?

Eilinora gefeliciteerd met de 2 drachten *\o/*

Lonniejj gefeliciteerd *\o/*

Morgen komt de veearts hier weer 3 merries scannen. 1tje zit al dag 24 en nog niet hengstig. De andere 2 zitten op dag 18. Spannend weer. Ben vooral benieuwd naar Abby. Zij is de laatste die gedekt is door Santos. Vorige x stond ze op dag 17 al goed hengstig. Vandaag kon ze de hengst nog vermoorden dus toch een beetje hoop dat het mss gelukt is.

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:14

Dit jaar doe ik ook weer mee :D

Vorig jaar is Hilde helaas leeg gebleven, achteraf eigenlijk wel fijn want met een baby van 5 maanden schieten de paarden er een beetje bij in.

Dit jaar heb ik Hilde laten dekken met Florian. En afgelopen vrijdag was er een mooie vruchtzak te zien *\o/*

Hilde:
Afbeelding

Florian:
Afbeelding

Hilde heeft al 2x eerder een veulen gehad.
Djurre Fan Fjoer 2022 (Hengst):

Afbeelding

En Hilza Fan Fjoer 2024 (Merrie):

Afbeelding

Benieuwd naar haar volgende veulen :)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:33

Hennos. Welkom, leuk dat je er weer bij bent. Fijn dat het gelukt is *\o/*

Nieky. Spannend. Klinkt positief, hopelijk toch nog een Santos veulen

Ik hou de hengst nog even voor mezelf. Er zijn niet zoveel porties meer. Ik overweeg om misschien nog te kopen. Blij dat mijn merrie in iedergeval drachtig is. Kwaliteit van diepvries was dus goed :j

Muronia. Spannend! Ik ken het gevoel. En ik was haar ruim een week kwijt, omdat ze niet doorzette in de hengstigheid. Maar het is positief uitgepakt

Lonniej. Gefeliciteerd *\o/*

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 12:33

Nieky, spanend misschien toch nog eentje drachtig van Santos!

Welkom Hennos! En gefeliciteerd met de dracht :D

AM, begrijpelijk!

Nou het andere vruchtje zit er nog! :D
Noortje moet vandaag nog een keer gedekt worden, ei van 4cm nu en Hyflyn mag morgen naar Tony!