Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:12

Stille meelezer wil jullie graag laten weten dat ik vannacht over wormen heb gedroomd :')

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:44

OK ik flip helrmaal
Heeft ze niet alleen luizen maar ook wormen !!!

Foto van de vieze worm!

Afbeelding

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 15:50

getsie ook al zo'n grote

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 16:21

Veel sterkte met wormentroubles.

Hier nooit een worm in de mest gezien. Ook bij mestonderzoek weinig besmetting.
Ze worden wel regelmatig ontwormd met wisselende producten.

Zit een beetje in afspeenstress. 2de stal op rij die plots zegt geen plek te hebben. Kind moet uiterst eind maart toch de hof af :\ .

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 17:07

Arch balen sentir! Zijn het spoelwormen of aarswormen? Maakt nogal uit ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 17:14

Dat lijkt op spoelworm. Aarsmaden zijn korter dacht ik. Maakte jij je nou ook ongerust over de stokmaat? Wormen kunnen de boel flink op de rem gooien. Gaat dan uiteindelijk wel goedkomen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 17:47

Dit is een spoelworm

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 18:26

Dat is spoelworm.

Aarswormen zijn veel kleiner en hebben een dun achterkantje:
Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 19:03

Sentir, je hebt wel de jackpot te pakken zo :=

Thioro, wat balen! En langer bij mama is geen optie?

Denisesilver, dat was dus een nachtmerrie :')

Sanet, gelukkig geen reactie op de vaccinatie! :j

Toushi, fijn dat de dynamiek zo goed gaat in de kudde! Hier is het nog hopen op een goede balans, maar ik vrees er een beetje voor :') 4 merries met allemaal een hele sterke mening :=

NikkivdV, wat goed om te horen dat je zo'n fijne plek hebt voor Umbrella. Ze toont wel al flink zeg! Ook best stevige benen al (vergeleken met mijn sate prikker veulen)

Muronia, prachtige foto's! Je kleine meid is officieel groot :') verwacht je btw dit jaar weer een veulen? Ik zit niet meer in het dikke buiken topic dus ik volg het eigenlijk niet dit jaar :=

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 19:23

Zeker, Elonia (Syl haar 4-jarige halfzus) staat hoogdrachtig. Nog een weekje of 4 dan is er als het goed is weer een veulentje :) . En ik ben ook al druk aan het nadenken over mn hengstenkeuze voor dit jaar.
Afbeelding
Afbeelding

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 19:37

Ja echt de jackpot hier ugh. En ja spoelwormen!

Ze hebben haar nu geent voor worm en luis nu na 10 dagen herhalen. Dan in maart een tube ontworming.

DA zei wel dat ze nog flink zal groeien. Maar dat de vacht wel dof was en dat ze het typische wormen buikje had. Maar ja, het is ook nog maar 4 maanden geleden dat ze een hele week koliek had (we vermoeden 2 weken toen) dus kan goed Ijn dat al die ontworming nooit iets gedaan heeft. Plus, DA daar zei niets van wisselen van ontworming :evaw: toch goed dat ik ben overgegaan op een DA die veel meer kennis van veulens hebben... (kliniek waar ook insiminatie enz gedaan wordt)

Ze zeiden mss toch suplement. Maar met overleg met staleigenaar ga ik gewoon zien hoe ze het zonder doet, binnenkort gras. Dat gaat goed doen. Ze krijgt (lees kreeg) al probiotica en een vitamine boost bij.

Uiteindelijk komt alles wel goed.

Ik vindt het ook vervelend dat ik zon verhaal aan iedereen moet brengen. Ben er niet trots op. Gewoon dat als ik het eerder doorhad ze wr nu zo niet zou bijlopen. Maar dat is een rant voor een andere keer.

In maart komt de osteopaat voor Jessy, ik laat Milkyway direct nakijken. Wie weet heeft ze iets overgehouden (buiten de minder weerstand) het kan geen kwaad.
Laatst bijgewerkt door Sentir op 10-02-25 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 19:38

Muronia schreef:
Zeker, Elonia (Syl haar 4-jarige halfzus) staat hoogdrachtig. Nog een weekje of 4 dan is er als het goed is weer een veulentje :) . En ik ben ook al druk aan het nadenken over mn hengstenkeuze voor dit jaar.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

<3 benieuwd hoe je 2025 veulentje er zal uitzien!!!

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 19:39

Thioro schreef:
Veel sterkte met wormentroubles.

Hier nooit een worm in de mest gezien. Ook bij mestonderzoek weinig besmetting.
Ze worden wel regelmatig ontwormd met wisselende producten.

Zit een beetje in afspeenstress. 2de stal op rij die plots zegt geen plek te hebben. Kind moet uiterst eind maart toch de hof af : .

Sorry voor zo per persoon te antwoorden :')

Kan zijn omdat het winter is? Veel mensen moeten hun natte weide uit en noodgedwongen op stal gaan voor de winter. Hopelijk vindt je snel iets!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 19:50

Wat een knappe merrie Muronia, benieuwd naar het veulen.

@dais, niet echt. Ze is al 9 maanden, moddervet, beetje (veel) verwend en moeders moet nu toch ook een keer gaan bijtrekken.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 06:20

Alle luizen lijken dood te zijn :j
Nu volgende week nog eens enten.

Ook geen wormen meer gezien! Wel gewoon in maart ontwormen met equest.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 10:18

Wat fijn zeg.. hopelijk blijft dat zo.

Wij zijn gister voor het eerst weer op pad geweest met de veulens. Ze deden het best braaf. Die van mij was op het laatst wel af en toe beetje drammerig maar mijn stalgenoot liep ermee want ik heb heel erg last van mijn lichaam (voornamelijk pijn in mijn lies/heup) dus strompel dus was op de fiets mee gegaan anders was ik niet zo snel en aangezien die van mij 30cm overstapt :-) moet je aardig doorlopen!
Cover is heel nieuwsgierig en wil alles zien en als hij iets spannends ziet gaat hij nog harder lopen.. je zou andersom denken maar meneer niet! Dus die liep de hele weg voorop en elke keer opzij kijken of ik er nog was.

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 11:14

Een tijdje geleden voor mij dat ik hier was, ik lag gevloerd door de griep.

Wat een wormen allemaal! Die jonge paarden krijgen ze zo snel. Hier nog geen wormen gezien na het ontwormen gelukkig. Moet wel zeggen we halen om de dag de mest uit de weien/paddock en mest iedere dag de stal.

Gisteren voor het eerst na mijn ongeluk gaan wandelen met Fiore. Vond het wel een beetje spannend omdat ik niks meer zie door mijn rechteroog en zij rechts van me loopt. Maar het ging echt super goed! Eerste 20 meter wat hinniken omdat haar vriendinnetje op stal bleef hinnneken en de laatste 10 meter terug moest ze wel eigenlijk rennen dacht ze. :=
Vastzetten en poetsen, alle hoeven optillen gaat ook zo goed! Braver en geduldiger dan veel oude paarden is ze daarmee. Ze vindt het alleen maar heerlijk om gepoetst en getut te worden, zag gisteren ook dat ze begint met verharen! Kan niet wachten tot de lente {:}

Afbeelding

NikkivdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 20:43

Knappe Fiore <3

@Dais Dat komt denk ik door de foto. Ze is niet heel groot en komt denk ik rond de 1.60/1.65 uit. Ze is allround gefokt en dat zie je wel. Ze heeft wat bredere benen in vergelijking met de andere twee dressuur veulentjes waar ze mee staat :)

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 06:21

Wat een knappert kvikur <3 en een keuk halster! Is dat bling ?

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 20:22

Afbeelding

Haar wormenbuik is ook al weg/minder.

Vandaag rare bulten gevonden op har koot bij LA binnenkant. Leek gewoon op haren/huid als het njet kan ademen. Ik vernoed mss een wondje gehad en wat vuil op gekropen. Niet eerder gezien/gevoeld eigenlijk want ik krab de voetjes elke dag uit.

Gewassen met wat koud water, echt onderin gekropen en wat ben ik blij dat we elkaar vertrouwen :') ik moest half op de grond gaan zitten op mn knien en half onder haar kruipen om het goed te kunnen zien/wassen. Want met de voet omhoog te heffen zag je het enorm moeilijk.

Toch typisch dat ze van die rare dingen krijgt.

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 21:13

Sentir, is het geen mok? Fijn dat ze zo braaf is. <3 is het toch makkelijker om te verzorgen.
Dankjewel! Ja, is een bling halster. Maat pony, dus als het goed is gaat ze daar uiteindelijk uitgroeien :):)
Afbeelding

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 21:56

Zou kunnen maar het was maar 1 streep van 5 cm lang. En maar 1 voetje. Dus ik vermoed van niet. Spijtig dat ik geen foto heb. Volgende week komt de DA toch dan kan ze er ook eens extra naar kijken. Wormen, luizen en nog eens mok? Ik denk dat je me in een gekkenhuis kan steken :') ik heb er nu zalf op gesmeerd. Ander paardje heeft het niet en ik doe de voeten uitkrabben bij beide dagelijks.

Mss is haar weerstand wel helemaal weg door wat ze heeft meegemaakt vorig jaar. Maar dan ga ik de rest van haar leven haar moeten ondersteunen met weerstandspastas :') ik weet het momenteel niet meer. We waren gestalt met de curafyt guts n glory. Maar ze wordt naar mijn denken te vaak terug "ziek"

Het halster staat haar wel erg mooi <3 bruin en goud combineert toch altijd zo mooi vindt ik. Hopelijk groeit ze eruit :o

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 22:31

Zijn er hier mensen die zelf scannen en zo ja met wel apparaat?

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 01:36

Zo sta je heerlijk te knuffelen met je kleine ventje en een paar minuten later vergaat meneer van de buikpijn.. schrapen en elke keer liggen. Hij voelde zich duidelijk niet lekker. Colosan gegeven en met hem gaan lopen. Na een tijdje ging hij mesten maar dat ging niet van harte. Op een gegeven moment begon hij van de grasmix te eten en toen weer op stal gezet en toen begon hij ook weer hooi te eten. Hopelijk was dit eenmalig. Net op de camera gekeken en straks nog maar een keer doen en dan hopelijk kan ik gaan slapen. Dat was even schrikken..

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 07:17

Oh nee! Dat moet echt shrikken zijn. Gaat het nu terug beter? Weet je van wat hij buikpijn gekregen had?