Twee kampen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:30

essie79 schreef:
Men hoeft zich helemaal niet te schamen voor het Gelders en het Gronings paard.

Afbeelding
Wilmavivera, de grootmoeder van onze Lisavivera, zo'n 20 jaar geleden.
De opa van Lisavivera, Goudsmid, heeft internationaal gesprongen.
Ik stoor me dan ook aan zo'n opmerking van Sarabande.
Afstamming van Tepic la Silla wel eens bekeken Knipoog

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:40

Men zit nu al dagen te kletsen over wie een dekadvies mag geven,want daar gaat het uiteindelijk om.

Maar we zitten midden of haast in het dekseizoen.
Maar die aanvragen voor dekadvies zie ik nergens verschijnen,
een enkele uitgezonderd dus het is toch waarschijnlijk hypothetisch geklets.

Het gaat gewoonlijk weer over het zelfde stamboek.
Is het niet verstandig om een forum aan te vragen bij of op de KWPN-site
dan is ieder van de eventuele ergenis af.

Want ruimte om anders te denken cq. anders te fokken wordt toch via omwegen als on-topic aangemerkt.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:46

Hypothetisch geklets ben ik wel met je eens, vraag me af of er iemand is die het gegeven dekadvies heeft opgevolgd.
En verders... kan ik wel om een dekadvies vragen, maar dat is zo lastig voor een ruin.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:59

ceasario schreef:
Men zit nu al dagen te kletsen over wie een dekadvies mag geven,want daar gaat het uiteindelijk om.

Maar we zitten midden of haast in het dekseizoen.
Maar die aanvragen voor dekadvies zie ik nergens verschijnen,
een enkele uitgezonderd dus het is toch waarschijnlijk hypothetisch geklets.

Het gaat gewoonlijk weer over het zelfde stamboek.
Is het niet verstandig om een forum aan te vragen bij of op de KWPN-site
dan is ieder van de eventuele ergenis af.

Want ruimte om anders te denken cq. anders te fokken wordt toch via omwegen als on-topic aangemerkt.

Je begrijpt het niet of wil het niet begrijpen

Het gaat erom om nieuwe F&A gebruikers niet zo te overvallen met de eigen voorkeur

Ik had als voorbeeld beter een Quarter kunnen nemen geloof ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:16

sarabande schreef:
Ik had als voorbeeld beter een Quarter kunnen nemen geloof ik

Ja, want met Gelders als voorbeeld van non-springpaard sla je de plank nogal mis Haha!
Nog een voorbeeld, nu een fokmerrie Knipoog
Zarona
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-03-04 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:17

Maar wil je dan nu Sarabande?
Als het over een KWPN paard gaat en men wil een KWPN veulen fokken moeten de bokkers die de voorkeur geven aan een ander stamboek hun mond houden en andersom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:19

Alane schreef:
Als het over een KWPN paard gaat en men wil een KWPN veulen fokken moeten de bokkers die de voorkeur geven aan een ander stamboek hun mond houden en andersom?

En dan alleen de KWPN rijpaarden, het KWPN Geldersboek telt ook niet mee Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:21

Kunnen we niet beter het Sarabandeforum gaan starten dan?

Ik krijg het gevoel dat het topic inmiddels geen enkele waarde meer heeft. Het ging erover dat niemand fris met elkaar omging, dat is nog helemaal niet uitgesproken! En nu is het weer het zelfde gezeik.

Zodra mensen gaan uitmaken waarop anderen wel of niet op mogen reageren is het voor mij af!
Als je je daar aan irriteert dan moet je niet plaatsen, of er gewoon overheen lezen.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:22

Terwijl je als je een KWPN-er kruist met een ander ras je ook een rijpaard hebt. Er is altijd wel een erkend stamboek waar je het dier geregistreerd kunt krijgen en je bent overal startgerechtigd (behalve dan de PAVO-cup).

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:24

Alane schreef:

Als ik daarom vraag, dan zit ik er toch niet op te wachten dat iemand mij het advies gaat geven om met een quarter te dekken als ik 0,0 interesse in Western heb ofwel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:28

Yootha schreef:
Terwijl je als je een KWPN-er kruist met een ander ras je ook een rijpaard hebt. Er is altijd wel een erkend stamboek waar je het dier geregistreerd kunt krijgen en je bent overal startgerechtigd (behalve dan de PAVO-cup).

Holstein, Oldenburg, BWP zijn allemaal stamboeken waar je gerust kan dekken en kwpnpapier bij je paard krijgt. Weliswaar A register, maar dat volgens mij vele mensen niet uit.

Persoonlijk geef ik de voorkeur om een paard met kwpnpapier te hebben, maar een A registerpaard heb ik voor de sport al zeker geen moeite mee. Mocht het een goede merrie zijn voor de fokkerij ook niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:29

Overigens.............als men enkele jaren geleden Rubels bijv. had aangeraden was iedereen over de zeik gegaan omdat hij niet KWPN erkend was destijds.

Maar nu mag het wel??? Dat is toch zo krom als maar kan?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:29

Essie79...dat is weer appels met peren vergelijken...want dan zou je ook geen hengst moeten nemen met Holsteiner bloed maar weer puur terug moeten naar het Nederlandse paard...
Het KWPN vertegenwoordigd meerdere stamboeken die allen verweven zijn met de oude nederlandse rassen (de oorsprong) en die kombinaties hebben het KWPN gemaakt....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:30

Hoe negatief dit ook benaderd wordt, mijn stelling is om de eigen voorkeur niet over het hoofd van een nietvermoedende nieuwe F&A gebruiker te gaan uitvechten.
Ook ik heb me daar aan bezondigd en daar mensen mee teleurgesteld.
Wanneer iemand zijn punt duidelijk wil maken, open daar een eigen topic voor.
En probeer eens respect te hebben voor de wens van een ander ook al is het jouw keuze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:34

sarabande schreef:
Hoe negatief dit ook benaderd wordt, mijn stelling is om de eigen voorkeur niet over het hoofd van een nietvermoedende nieuwe F&A gebruiker te gaan uitvechten.
Ook ik heb me daar aan bezondigd en daar mensen mee teleurgesteld.
Wanneer iemand zijn punt duidelijk wil maken, open daar een eigen topic voor.
En probeer eens respect te hebben voor de wens van een ander ook al is het jouw keuze niet.

Prima maar druk dan niet door dat iemand alleen een kwpnhengst mag aanraden! Praat over goede sportpaarden...................stoot je niemand tegen het hoofd!

en kom je vanzelf uit op een hengst die toch wel erkend word door het kwpn

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:40

Pipo schreef:
Prima maar druk dan niet door dat iemand alleen een kwpnhengst mag aanraden! Praat over goede sportpaarden...................stoot je niemand tegen het hoofd!

Waar zeg ik dat?????

Ik zeg alleen dat de vraagsteller gevraagd moet worden naar zijn/haar keuze.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:41

Alane schreef:
Essie79...dat is weer appels met peren vergelijken...want dan zou je ook geen hengst moeten nemen met Holsteiner bloed maar weer puur terug moeten naar het Nederlandse paard...
Het KWPN vertegenwoordigd meerdere stamboeken die allen verweven zijn met de oude nederlandse rassen (de oorsprong) en die kombinaties hebben het KWPN gemaakt....

dat was een voorbeeld.... om het duidelijk te maken.
Ik weet ook wel dat je alle kanten uitkunt, het ging mij alleen maar om dat je de vraag v/d topicstarter op dat moment respecteert, door met dingen aan te dragen waar helemaal niet om gevraagd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:43

Precies essie dat is heel eenvoudig de kwestie, niets meer en niets minder.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:50

En waarom mag een topicstarter die beginner is dat dan niet weten?
waarom dan kwpn op kwpn? waarom geen niet bij het KWPN erkende westfaal mogen adviseren?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:52

Alane schreef:
waarom dan kwpn op kwpn? waarom geen niet bij het KWPN erkende westfaal mogen adviseren?

wat niet weten????

Ik heb het juist over wel weten. Prima die Westfaler, maar realiseer je de kosten die erbij komen + de mogelijkheid dat dat mis kan gaan. Of wil die iemand voor een Westfaals papier kiezen ook prima.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 12-03-04 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:53

Een beginner kan ook weten wat hij/zij wil.
Trouwens, waarschijnlijk ziet dan de beginner door de bomen het bos niet meer omdat er zoveel verschillende hengsten worden geadviseerd, die ook nog eens niet te weinig van elkaar verschillen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:53

Dat een ander ras dan een KWPN er ook op kan....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:56

sarabande"]
[quote="Alane schreef:

wat niet weten????

Ik heb het juist over wel weten. Prima die Westfaler, maar realiseer je de kosten die erbij komen + de mogelijkheid dat dat mis kan gaan. Of wil die iemand voor een Westfaals papier kiezen ook prima.
[/quote]

Dit is natuurlijk helemaal kort door de bocht....en slaat nergens op.
Dus en westfaal (ander ras dan KWPN) geeft meer kans dat het mis gaat?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:01

Alane schreef:
Dit is natuurlijk helemaal kort door de bocht....en slaat nergens op.
Dus en westfaal (ander ras dan KWPN) geeft meer kans dat het mis gaat?

Jammer dat je de uitleg eerder in dit topic niet gelezen hebt. De Westfaler gaat niet mis, maar een eventuele wens om een KWPN papier bij de uit een KWPN merrie gefokt veulen te krijgen zou mis kunnen gaan als ze als 3 jarige niet voldoet aan de PROK, Cornage of/en prestatie eisen.

Dat moet iemand in overweging kunnen nemen. Dat kan alleen wanneer die iemand daarvan op de hoogte is.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 18:28

Mensen open asjeblieft een nieuw topic om te bepalen welke vragen een gebruiker moet beantwoorden om een fatsoenlijk dekadvies te vragen..

Maak gewoon (samen) even een lijstje met wat jullie willen weten om een goed geinformeerd advies te kunnen geven (in een NIEUW topic). Het gaat nu al een pagina of tig over precies hetzelfde met iedere keer weer dezelfde argumenten...

Dus: start een nieuw topic en meld daar even wat je nodig hebt voor een goed dekadvies dan maken wij daar later een mooie sticky van. Jullie blij, wij blij, iedereen blij Haha!