Merriekeuring 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:00

Wat leuk!! Gefeliciteerd!

weule

Re: Merriekeuring 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:03

Proficiat met je stermerrie!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:33

Citaat:
Ook een vermeldenswaardige stermerrie is de in 1993 geboren Rossini-dochter Lente (uit Hayca v.Elan xx, fokker C. de Jong uit Westerwijtwerd) van Kirsten van der Grift uit Bunnik. De 20-jarige merrie heeft zich nog goed bewaard. “Ze mocht wat langergelijnd zijn maar was nog heel hard in het fundament, en toonde een fijne manier van bewegen met een goed achterbeengebruik in draf. Bijzonder dat we een merrie op die leeftijd nog ster konden maken!” De nog nooit eerder op de keuring verschenen Lente werd ster met 70/75.

KWPN.nl

Gefeliciteerd!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:38

Wat een leuk stukje :j

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:53

Wat leuk zo'n oudere merrie nog ster. Goed dat je het toch geprobeerd hebt en gefeliciteerd natuurlijk.
Ben eigenlijk nu wel nieuwsgierig naar jouw merrie, heb je een foto?

Aan de andere bokkers met een stermerrie ook gefeliciteerd. Ik lees al een tijdje mee en hier is het succes wat wisselend. Het is maar een momentopname, maar het is wel balen als je merrie zich niet laat zien, terwijl je weet wat ze kan.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:51

mbkaatje schreef:
Wat leuk zo'n oudere merrie nog ster. Goed dat je het toch geprobeerd hebt en gefeliciteerd natuurlijk.
Ben eigenlijk nu wel nieuwsgierig naar jouw merrie, heb je een foto?

Aan de andere bokkers met een stermerrie ook gefeliciteerd. Ik lees al een tijdje mee en hier is het succes wat wisselend. Het is maar een momentopname, maar het is wel balen als je merrie zich niet laat zien, terwijl je weet wat ze kan.

Ja ik ben er ook echt onwijs blij mee....... :D

Dit is Lente

Afbeelding
Afbeelding

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:52

Cayenne schreef:
Citaat:
Ook een vermeldenswaardige stermerrie is de in 1993 geboren Rossini-dochter Lente (uit Hayca v.Elan xx, fokker C. de Jong uit Westerwijtwerd) van Kirsten van der Grift uit Bunnik. De 20-jarige merrie heeft zich nog goed bewaard. “Ze mocht wat langergelijnd zijn maar was nog heel hard in het fundament, en toonde een fijne manier van bewegen met een goed achterbeengebruik in draf. Bijzonder dat we een merrie op die leeftijd nog ster konden maken!” De nog nooit eerder op de keuring verschenen Lente werd ster met 70/75.

KWPN.nl

Gefeliciteerd!

Thanks voor de vermelding :):) en de felicitaties uiteraard *\o/*
weule schreef:
Proficiat met je stermerrie!
Dankjewel!

Iedereen bedankt!!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:56

Nou, die ziet er zeker nog goed uit! Die heeft zich goed bewaard.
Ik heb zelf een oudje (21) en die ziet er ook nog best goed uit (vind ik). Die heeft op 3-jarige leeftijd al de ster gehaald. Ik zat me laatst af te vragen of ze het nu nog zou halen.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:56

zo te zien terecht Fiebie!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:02

Rhea schreef:
zo te zien terecht Fiebie!

Dankjewel :D

mbkaatje thanks! Ja ik vind het ook zonde dat ze nooit op de keuring is uitgebracht :o
3 jaar geleden wilde ik al gaan, maar toen stond ze langer dan gepland bij de hengst, daarna 2 veulens gehad...
Dus ik vond dat het dit jaar maar gewoon een keer moest gebeuren, al was het maar om VB naar STB te veranderen :D

Heb je een foto van jouw oudje? :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:29

Soms loopt het gewoon zo, maar dan toch nog een mooi resultaat. Het kan dus, ook op die leeftijd.
In mijn profiel staan wel foto's van mijn merrie, maar niet echt een recente volgens mij.

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:01

Ik ga mijn merrie 3 juli ook voorbrengen op de keuring. Is voor mij ook de eerste keer en moet toegeven dat ik het beste spannen vind. Ben nu een goede voorbrenger aan het zoeken. Ik zou eerst in juni al gaan maar helaas had ze toen een blessure waardoor het niet door kon gaan nu dit hersteld is en ze inmiddels drachtig is dacht ik ik ga het toch nog proberen. Waar ik me dus al over in de stress kan werken is het toileteren. Mevrouw is geen gemakkelijke door allerlei trauma's en dat toileteren schijnt nogal streng te zijn of valt het mee?

Als iemand nog tips heeft dan hou ik me aanbevolen hahaha.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:11

Nou ik was de slechtste vlechter en mijn paard is vandaag KEUR geworden. Dus denk valt wel mee. Ze kunnen toch niet van iedereen verwachten dat zij top kunnen vlechten. Je heb particuleren en zakelijke.

thea1978 schreef:
Ik ga mijn merrie 3 juli ook voorbrengen op de keuring. Is voor mij ook de eerste keer en moet toegeven dat ik het beste spannen vind. Ben nu een goede voorbrenger aan het zoeken. Ik zou eerst in juni al gaan maar helaas had ze toen een blessure waardoor het niet door kon gaan nu dit hersteld is en ze inmiddels drachtig is dacht ik ik ga het toch nog proberen. Waar ik me dus al over in de stress kan werken is het toileteren. Mevrouw is geen gemakkelijke door allerlei trauma's en dat toileteren schijnt nogal streng te zijn of valt het mee?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:35

thea1978 schreef:

Je krijgt geen punten voor de kwaliteit van de vlechtjes. Maar je moet wel even kijken wat mooier is bij jouw merrie. Veel kleine vlechtjes of dikkere grotere knotten en minder.
Heeft je paard een korte hals kan je beter veel kleine knotjes nemen want dan lijkt de hals optisch langer.

Bak je er helemaal niets van dan kan je beter iemand vragen om te vlechten.

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:52

Afbeelding

Hierbij een foto en filmpje van mijn merrie. Niet echt een goede stand foto maar die kon ik zo snel niet vinden.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:58

Emmi liep super op de Pavo. Maar dat mocht niet baten. Waar ik wel blij mee ben is dat Emmi (Tuschinski x Chronos) haar voorlopig keur is verklaard. en omdat wij in december 2012 IBOP positief heeft gelopen. Is mijn merrie nu een KEUR merrie. O wat ben ik trots

Afbeelding
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:25

Goed zeg! Wat voor punten en commentaar kreeg ze op de Pavo?
Wat een leuk naam Emmi, die van mij heet Emma maar die noem ik ook vaak Emmi.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:37

Gefeliciteerd met de keur/stermerries!

Keuring komt hier ook aardig dichtbij..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:50

Iemand hier (Ullaatje?) een idee wat er met Eldora gebeurd is tijdens de Pavo cup? Ik zag dat ze maar 70 punten had gelopen en niet door was? Hoe is dat nou mogelijk? Is er iets gebeurd? Was ze in de stress ofzo of niet lekker? Kan gebeuren natuurlijk, ik heb het zelf gehad met Emma tijdens de keuring natuurlijk maar ik heb Eldora zo apart zien lopen dat ik me niet voor kan stellen dat die maar 70 punten zou lopen.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:08

Eldora van Nathalie?
Geen idee, moet ik zeggen, jij hebt haar pas in de baan gehad en was laaiend enthousiast toch.
Baan ervaring heeft ze genoeg.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:09

Shalot van harte gefeliciteerd, knappe merrie heb je!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:11

ullaatje schreef:
Eldora van Nathalie?
Geen idee, moet ik zeggen, jij hebt haar pas in de baan gehad en was laaiend enthousiast toch.
Baan ervaring heeft ze genoeg.

Ja daarom, ik snap er niks van.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:18

Ik las dat ze wel heel fijn had gereden, en dat de punten erg tegenvielen.
Maar ze hoeft zich volgens mij niet zo druk te maken, het is zo'n fijn dier, die komt er zonder Pavo cup ook wel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:24

ullaatje schreef:
Ik las dat ze wel heel fijn had gereden, en dat de punten erg tegenvielen.
Maar ze hoeft zich volgens mij niet zo druk te maken, het is zo'n fijn dier, die komt er zonder Pavo cup ook wel.

Zeker, maar in mijn ogen valt er weinig te discussiëren over de kwaliteiten van dat dier.
Maar dan zie ik het blijkbaar toch anders dan de experts.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:37

Mijn eerste gedachte was ook: als zo'n goede merrie, notabene NMK, al niet naar een halve finale gaat.. Waar moet dat dan heen?