Voorjaarsonderzoek dressuur 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:02

Zoals ik het lees is hij niet doorverwezen maar echt naar huis. Dat is volgens mij heel uitzonderling voor een hengstenkeuringskampioen. Ik kan me niet heugen dat dit gebeurd is.

Vind het wel heel zonde hoor. Zou me niks verbazen als Van Norel hem gewoon aanbiedt op het station. Misschien voor een ander stamboek en je hebt altijd een Reg. A veulen.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:02

fokfanaat schreef:
zou me goed voor kunnen stellen dat ze die hengst een kans willen geven zijn aanleuningsproblemen op te laten lossen. in het kader van de bloedspreiding toch een goede hengst uit een fijne moederlijn.

Ik vraag me wel af waarom hij die aanleunings problemen heeft..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:04

Suzanne F. schreef:
Zoals ik het lees is hij niet doorverwezen maar echt naar huis. Dat is volgens mij heel uitzonderling voor een hengstenkeuringskampioen. Ik kan me niet heugen dat dit gebeurd is.

Vind het wel heel zonde hoor. Zou me niks verbazen als Van Norel hem gewoon aanbiedt op het station. Misschien voor een ander stamboek en je hebt altijd een Reg. A veulen.

Nou er zijn jaren geweest dat de kampioen altijd de verrichting uitvloog, ga dat maar eens na zoeken
Toen zei men tegen de eigenaar van de kampioen nu snel verkopen :D

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:05

amaze schreef:

Ik vraag me dat helemaal niet af, want dat kan alleen maar aan de ruiter liggen dus dat lijkt me niet zo moeilijk.(tenzij hij misvormde kiezen heeft natuurlijk, maar dit zal wel niet gezien die dieren allemaal gecheckt worden).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:06

sarabande schreef:
Nou er zijn jaren geweest dat de kampioen altijd de verrichting uitvloog, ga dat maar eens na zoeken
Toen zei men tegen de eigenaar van de kampioen nu snel verkopen :D

Echt???
Nou is de kampioen ook erg vaak verkocht toch? Meerdere Rousseau's weet ik....
Verder van heeeeeeeeel veel jaren terug weet ik niet. Ik volg het pas vanaf 1994 ongeveer.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:12

Mindfields schreef:
amaze schreef:

Ik vraag me dat helemaal niet af, want dat kan alleen maar aan de ruiter liggen dus dat lijkt me niet zo moeilijk.(tenzij hij misvormde kiezen heeft natuurlijk, maar dit zal wel niet gezien die dieren allemaal gecheckt worden).

Dus jij suggereert dat er bij het zadelmak maken al een slechte ruiter op zat, want hij werd al aangeleverd met de zelfde aanleuningsproblemen die hij nog steeds heeft! En het zou makkelijk kunnen dat hij als jonge hengst last heeft van een lichamelijk probleempje bv in zijn rug of gebit, ik had hem lekker thuis gelaten tot aan het najaarsonderzoek had hij alle tijd gehad.

fokfanaat

de houston uit de S jaargang is iig nooit gekeurd. volgens mij was die kampioen.

Suzanne F.

fokfanaat schreef:
de houston uit de S jaargang is iig nooit gekeurd. volgens mij was die kampioen.

Die is toch ook verkocht??

fokfanaat

Re: Voorjaarsonderzoek dressuur 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:14

volgens mij liep hij bij ons in de kring gewoon in de L1 destijds.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:17

wat zal van Norel balen. Had hij nu maar zijn broer, die van vorig jaar ingestuurd. Maar ja dat is achteraf gepraat. Vind het wel heel erg jammer hoor! Hij stond bij mij op nummer 1, nu maar naar die florencio kijken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:19

overzee2 schreef:
wat zal van Norel balen. Had hij nu maar zijn broer, die van vorig jaar ingestuurd. Maar ja dat is achteraf gepraat. Vind het wel heel erg jammer hoor! Hij stond bij mij op nummer 1, nu maar naar die florencio kijken.

Tja hij vond deze beter dus ja.... achteraf is altijd makkelijk praten.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:19

deze was ook klappen beter, echt heel jammer.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:20

moet hij zich via de pavo maar laten selecteren.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:24

tja, waarom op de laatste dag vraag ik me dan af...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 14:26

Daar zullen beide partijen hun redenen wel voor hebben gehad.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:33

Jammer voor de bloedspreiding. Ik vind de reden wel een beetje "slap". Apart dat hij niet nog een kans in het najaar krijgt.
Maar wie weet is dat wel aangeboden.

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:42

amaze schreef:

Citaat:

Dus jij suggereert dat er bij het zadelmak maken al een slechte ruiter op zat, want hij werd al aangeleverd met de zelfde aanleuningsproblemen die hij nog steeds heeft! En het zou makkelijk kunnen dat hij als jonge hengst last heeft van een lichamelijk probleempje bv in zijn rug of gebit, ik had hem lekker thuis gelaten tot aan het najaarsonderzoek had hij alle tijd gehad.[/quote]

Inderdaad het zijn jonge dieren die al een half jaar hard hebben moeten werken. De ene steekt dat makkelijker weg dan de ander.
Hij kan alsnog een mega goed paard worden in de toekomst, helaas spelen de economische belangen een te grote rol zodat de meeste op te jonge leeftijd té veel moeten doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:52

Ach 1 voordeel. Dan heeft aankomend jaar de Oscar x Balzflug x Pion x Amor meer kans. :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:52

Suzanne F. schreef:
fokfanaat schreef:

Die is toch ook verkocht??

Was dat de Houston X Flemmingh? die was inieder geval toendertijd aangewezen en kreeg een zakbreuk waardoor ie eenzijdig gecastreerd moest worden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:55

nee de Sympony houston x Columbus

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:18

Het KWPN moet nodig bij zichzelf te rade gaan welke weg ze op willen met hun stamboek, want dit lijkt mij niet de juiste... Niet alleen in de dressuurrichting, maar ook bij de springers en de tuigpaarden.

*edit* Meer zeg ik er ook eigenlijk maar niet over...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:29

fokfanaat schreef:
nee de Sympony houston x Columbus

Is dat dan niet degene die later naar denemarken verkocht is..?

Voor de bloedspreiding zou het me wel goed lijken als de Oscar naar het najaarsonderzoek mag.Paard moet duidelijk nog veel sterker worden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:31

geen idee, ik weet alleen dat hij als 4 jarige in de L1 rondliep hier in Nederland, dus wat dat betreft had hij wel naar ermelo gekunt.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:41

Gitta1977 schreef:
Het KWPN moet nodig bij zichzelf te rade gaan welke weg ze op willen met hun stamboek, want dit lijkt mij niet de juiste... Niet alleen in de dressuurrichting, maar ook bij de springers en de tuigpaarden.

*edit* Meer zeg ik er ook eigenlijk maar niet over...

verstandig al je geen rel wil ontketenen... ;)

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:59

fokfanaat schreef:
geen idee, ik weet alleen dat hij als 4 jarige in de L1 rondliep hier in Nederland, dus wat dat betreft had hij wel naar ermelo gekunt.

Er waren dat jaar 2 Houstons van dezelfde fokker. De kampioen is op de KSS naar Denemarken verkocht en nooit aangeboden op de verrichting. De andere liep inderdaad op landelijke wedstrijden.

Uit mijn hoofd was het Samsam Houston x Zandigo naar Denemarken en de Houston x Columbus op landelijke wedstrijden.