Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
caroline78 schreef:wel jammer van Zurich. Vind het zelf wel een machtige springer.
was er ook benieuwd naar omdat ik misschien in de verre toekomst mijn merrie wil laten dekken.
Whitaker was wel heel positief
caroline78 schreef:Heeft hij veel gedekt het afgelopen jaar?
caroline78 schreef:Zal mij ook benieuwen. Zurich staat bij mij niet meer op het lijstje voor dit moment. Maar ik blijf het een mooi sportpaard vinden.
Ik denk dat de eigenaar meer voor de sport gaat en hem tzt verkoopt.
Heeft hij veel gedekt het afgelopen jaar?
Suzanne F. schreef:Ja en dat is de "pech" als je hengst dus mindere merrie dekt. Dan kan hij nog wel verbeteren maar je kan geen wonderen verwachten uit mindere kwaliteit merries. (lees: af en toe echt kromme koeien)
Misschien als de hengstenhouder waar Westenwind ter dekking staat selectief was geweest in de kwaliteit merries, hij een fantastisch rapport had gehad. Of misschien wel te weinig nakomelingen om te kunnen tonen.
Het heeft 2 kanten he? De serieuze fokker kijkt naar de kwaliteit moeders en besluit dat Westenwind bovengemiddeld kan fokken. Een andere fokker staart zich blind op wat het kwpn schrijft en kiest de hengst met het positiefste rapport en gebruikt dus die hengst op een mindere merrie wat een matig veulen geeft. En dan nog verbaasd zijn omdat hij zo'n goed rapport had?? Die kijken niet verder dan hun neus lang is.