Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Charaz schreef:astridjhu schreef:Mijn pony is een vosroan. Maar deze heeft ook witte haren in de manen en staart?
Onmogelijk, dan heb je een stekelharige.
stalmiracle schreef:een stekelharige kan niet verkleuren nee .. tenminste niet dat ik weet .. een roan wel
stalmiracle schreef:maar wat houd rabicano nou precies in wat is daar het verschil van met de roan
PingWing schreef:stalmiracle schreef:een stekelharige kan niet verkleuren nee .. tenminste niet dat ik weet .. een roan wel
Voor zover ik weet:
Een stekelharige verkleurt niet, maar doordat de pony's in de winter langer haar krijgen zullen de donkere haren over de witte haren vallen, waardoor de pony minder witte haren lijkt te hebben![]()
Een Roan heeft een donker hoofd en donkere benen en kan over de rest van het lijf veranderen, maar zal door zijn donkere hoofd en benen dus nooit helemaal schimmel blijven.
Zelf heb ik een Rabicano die als bruinschimmel op papier staat![]()
Foto: http://www.mijnalbum.nl/Foto-BYACQJIG.jpg
astridjhu schreef:PingWing schreef:Voor zover ik weet:
Een stekelharige verkleurt niet, maar doordat de pony's in de winter langer haar krijgen zullen de donkere haren over de witte haren vallen, waardoor de pony minder witte haren lijkt te hebben![]()
Een Roan heeft een donker hoofd en donkere benen en kan over de rest van het lijf veranderen, maar zal door zijn donkere hoofd en benen dus nooit helemaal schimmel blijven.
Zelf heb ik een Rabicano die als bruinschimmel op papier staat![]()
Foto: http://www.mijnalbum.nl/Foto-BYACQJIG.jpg
Mijn pony heeft in de winter álleen rood haar. Als je de rode haren opzij legt, vind je nergens een wit haartje
En tóch heeft ze wel witte haren in de manen en staart![]()
Peterina schreef:astridjhu schreef:
Mijn pony heeft in de winter álleen rood haar. Als je de rode haren opzij legt, vind je nergens een wit haartje
En tóch heeft ze wel witte haren in de manen en staart![]()
Paarden wisselen twee keer per jaar van haar. Roanen zijn 'swinters veel donkerder in hun vacht dan zomers ... wat heel misleidend kan zijn wanneer je moet beschrijven. De haren van roanen zijn een kleurig, ongeacht hun lengte, en zijn niet 'swinters donker van boven en lichter van onder maar zijn gewoon een kleur (meestal de basis kleur).