Deze hengst lijkt me wel wat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shan

Re: Deze hengst lijkt me wel wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:58

Die van mij niet volgens Arie. Haha!
Hij leest vast nog wel mee hoor! Knipoog

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 12:32

anneve schreef:
Ja een goed idee, maar door hem ben ik er wel extra op gaan letten. Maar moeten we dan concluderen dat al onze kwpn-ers waardeloos zijn? Vanaf de geboorte wel te verstaan.

Nee, ik denk dat de filosofie van bepaalde mensen op Bokt gewoon niet de juiste is.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:36

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:07

anneve schreef:
Ik denk dat we altijd ten onrechte gedacht hebben dat de draf een tweetakt is. Met het blote oog lijkt dat ook zo.

Nee, hoor. draf ís een tweetact. Heb ook foto's gezien waarop die duidelijk te zien is. Paard in de film is trouwens ook later met voorbeen optillen.

En met trainen kun je de natuurlijke 2tact zodanig verstoren dat het dit niet meer is. Bij de huidige kwpn'er is het de invloed van de vb Cool Clown

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:03

@sammie: vb is volbloed??
als dat zo is ben ik het niet helemaal met je eens... mijn volbloed merrie heeft een perfecte 2 takt!echt super en zo zijn er veeeel meer die dat wel hebben , ze stampen niet zo van de grond zoals we dat willen zien bij het kwpn maar 2 takt hebben er veel wel.. sorry

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:38

Op geen enkele draffoto in de laatste IDS (verslagen van merriekeuringen, dus veel foto's) tweetakt te zien: echt niet allemaal een hoog percentage vb.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:41

Sommige bokkers hier zullen mijn opmerking in de juiste context zien Haha!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:12

Ik vind het vooral jammer dat Janderegelaar (ea) over bepaalde dingen heen leest die juist een (eindelijk weer eens op bokt) leuke discussie zouden kunnen opleveren!
Dat wordt dan weer afgedaan met met: sommige mensen op Bokt houden er andere filosofien op na.
Dat lijkt me juist een goede zaak! Iedereen is gerechtigd er zijn eigen filosofien op na te houden, het zou nog veel leuker en leerzamer zijn om daarover met elkaar eens van gedachten te wisselen.
Ik geef een aanzetje en er wordt overheen geklest.

Nog maar een keer dan: Wat vinden we nu eigenlijk van die lange voorbenen. (hiermee bedoel ik dus langer dan het achterbeen en niet hoogbenig in zijn algemeenheid)
Jan geeft hierbij zijn eigen mening al: hierdoor blijft het voorbeen langer aan de grond. (dan het achterbeen)
wat is hier het voordeel van. Hoeveel wijzer worden we hiervan?

Of moeten we na een aantal generaties concluderen dat het lange voorbeen in ieder geen toegevoegde waarde heeft?
Het lijkt alsof het paard bergopwaarts gaat maar dat is niet zo,, schijn bedriegt, Hetzelfde als met het hellende kruis: het lijkt alsof het paard gaat zitten en meer bergopwaarts gaat , maar dat is niet zo, schijn bedriegd!
als het van achteren niet lukt, dan proberen we het gewoon aan de voorkant.
Of moeten paarden gewoon net zulke lange voorbenen als achterbenen hebben?

Ik ben heel benieuwd hoe men daarover denkt?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:11

sammie leg dan is je juistje context uit.. waarom je nu juist vind dat vb de 2takt weg halen...
ik ben het nl niet met je eens.. waarom is het dan zo goed om vb in je fokkerij te gebruiken??
waarom hebben idd veel kwpners (waar niet eens vb inzit) een mindere 2 takt als mijn merrie die 75%vb draagt en veele ander vb's

shan: we worden er zoveel wijzer van dat veel mensen er mee gaan dekken omdat ie een wow factor geeft en eigenlijk niet eens goed z n passen afmaakt Vork een benen gooier dus
(hierbij kraak ik niet het beest af.. althans dat is niet de bedoeling *LOL*

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:16

Er is een eenvoudige manier om te onderzoeken of het verlies aan tweetakt aan het lange voorbeen (of hellende kruis) ligt: draffoto's maken van springgefokte paarden.
Ik ben daar wel benieuwd naar.

Is het erg Shan dan schijn bedriegt?
Waarom is het verlies van zuivere tweetakt eigenlijk erg? Hebben we wel ooit zuivere tweetakt gehad?
(Die van Shan hebben het volgens Arie nog wel, maar dat is niet te zien in de profielfoto's.)

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:58

Dat hellende kruis is inmiddels door het KWPN zelf ontdekt, zijn niet mijn woorden!
Had trouwens meer met kracht te maken, heeft in de Ids gestaan.

Ik denk dat schijn bedriegt in dit geval zeker erg is!

Dan zul je toch eerst moeten weten welke paarden in mijn profiel van mij zijn. Knipoog
Er wordt in mijn profiel meer de nadruk gelegd op het werk van de fotograaf dan op mjn paarden.
Ik kan je bijvoorbaat al vertellen dat er van geen van mijn paarden een foto in staat die goed te beoordelen is op de draf!

Het ging trouwens in die context over bijvoorbaat waardeloze veulens en niet speciaal over een zuivere tweetakt in draf.
Het was meer als grap bedoeld dat ik mijn eigen dier aanhaalde (zie smile Haha! ) en niet om er serieus op in te gaan want ik zal zelf nooit beweren dat ik toppertjes heb, integendeel ik heb een tuigpaard merrie en daarmee heb ik een veulen gefokt uit een rijpaardhengst, gewoon voor eigen gebruik!

Springgefokte paarden mogen tegenwoordig op de kop gebouwd zijn dus ook daar zal je niet veel wijzer van worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:18

Ik deed Arie na Huilen van het lachen

Hebben we ooit zuivere 2 tact gehad Ja En daar vind je óók in Shan d'r profiel een voorbeeld van. En ook eentje die niet heeft (natuurlijk of niet, daar hoor je mij nu even niet over)

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:22

Wat een heerlijk ding Haha!

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:27

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:08

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 01:39

Gadver, nu moeten we een jong paard beoordelen op een filmpje waar ik echt niets mee kan of wil. Heeft iemand hier al gekeken naar de manier van rijden en voorstellen?.....Zo`n jong paard dient in mijn ogen op een andere wijze voorgesteld te worden willen we daar een juiste mening over vormen.

Luitjes ik ga dit paard niet beoordelen op basis van dit filmpje...laat hem maar eens fijn aan een touwtje op het harde zien en aanvullend met een juiste amazone erop, ja dan wil ik nog eens kijken en oordelen.