[KG]Van vos naar ??????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: [KG]Van vos naar ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 00:13

Op de foto hierboven anders wel.
Heb je meer foto's dan?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 09:36

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 23:40

Ik weet het niet hoor, het hoofd is wat donkerder dan bij de meeste schimmels maar toch... Zou goed kunnen denk ik, schimmel hoeft niet perse zwart als basiskleur te hebben.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 09:46

real life lijkt ze totaal niet op een schimmel.. weet heel goed hoe schimmels er uit zien..ze heeft zowiezo alle termen van een appie gestreepte hoeven, de hele lijf zit onder de stippen ( bruine ) haar muts en mond zijn gestipt ook haar huid hieronder.. en ze heeft twee mensogen.. ze heeft geen appels zoals een schimmel..
In de zomer is haar hoofd goud kleurig net al haar benen.. dit hebben schimmels niet.. Nu het winterword is ze grijs met bruinige stippels word haar hoofd grijs en haar manen wit.. haar benen worden donkerbruin.. dit zijn geen veranderingen die een schimmel ondergaan.. zal is een foto zoeken waar je duidelijk kan zien dat ze goudkleurig is
Laatst bijgewerkt door Blablabla11 op 03-10-08 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 09:50

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:34

Ik heb haar een keer in het echt gezien.(bij laurens van Lieren) en ik kan zeggen dat ze inderdaad een heel apart kleurtje heeft. Ik zou het in eerste instantie vos roan noemen....maar dat klopt ook niet helemaal. Leuk kleurtje dat absoluut..maar wel heel apart. Zit er ook russisch bloed in? Dit in verband met glans op haar benen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 14:25

NatasjavE schreef:
Ik heb haar een keer in het echt gezien.(bij laurens van Lieren) en ik kan zeggen dat ze inderdaad een heel apart kleurtje heeft. Ik zou het in eerste instantie vos roan noemen....maar dat klopt ook niet helemaal. Leuk kleurtje dat absoluut..maar wel heel apart. Zit er ook russisch bloed in? Dit in verband met glans op haar benen.

Pools Nagelbijten / Gniffelen is een mengeling van hannoveraan, trakehner etc..

Jij hebt haar ook gezien.. Is geen schimmel toch?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 14:49

Laatst bijgewerkt door Blablabla11 op 03-10-08 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:51

Nou het is zeker geen gewone schimmel. Je zou het roodschimmel kunnen noemen...maar dan anders. Dus nee het is geen schimmel.

Een ding weet ik heel zeker deze kleur heb ik nog nooit gezsien.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 14:54

ik ook niet Tong uitsteken
Maar vond het ook al een vreemde kleur voor een schimmel.. heb je ook daar gereden bij Laurens.. we werden er met mijn merrie wel door veel mensen aangesproken.. alleen laurens vond mij niet zo lief.. in de ring had hij heel veel aandacht voor mij.. totdat ik een opmerking maakt Tong uitsteken

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:01

Nee een meisje reed daar op mijn toenmalige paard.
Ik heb je daar nog heel even gesproken.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 15:03

ow oke Tong uitsteken grappig.. Heb daar met een hoop mensen gesproken dus weet het niet meer :S
Helaas was het wel de laatste keer rijden voor mij daar Nagelbijten / Gniffelen
Maar dat paard heb jij dus gekocht..?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:19

Euh nee. Die was toen al van mij. ik had hem zelf gefokt. Een hele grote bruine ruin. Helaas heb ik hem 2 maanden later af moeten laten maken.

Het paard wat ik nu gekocht heb vindt je in mijn profiel....een vos.

Ja als je met een bijzonder kleurtje rondrijdt dan heb je veel aanspraak.
En ja als je zwanger bent dan is rijden ineens wat lastig. Ik was toen ook zwanger.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 16:36

oke hahah ik moest helaas met 2,5 maanden stoppen met paardrijden.. daar bij laurens was ik al zwanger alleen wist ik het nog niet Tong uitsteken

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:43

Dat lukte mij bij Tolstoj ook niet. Bandenpijn au!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 14:55

Oke.. ik heb bekkeninstabiliteit en isias.. Mag dus nadat ik ben bevallen ook nog niet rijden Boos!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:23

Lindy1982 schreef:
real life lijkt ze totaal niet op een schimmel.. weet heel goed hoe schimmels er uit zien..ze heeft zowiezo alle termen van een appie gestreepte hoeven, de hele lijf zit onder de stippen ( bruine ) haar muts en mond zijn gestipt ook haar huid hieronder.. en ze heeft twee mensogen.. ze heeft geen appels zoals een schimmel..
In de zomer is haar hoofd goud kleurig net al haar benen.. dit hebben schimmels niet.. Nu het winterword is ze grijs met bruinige stippels word haar hoofd grijs en haar manen wit.. haar benen worden donkerbruin.. dit zijn geen veranderingen die een schimmel ondergaan.. zal is een foto zoeken waar je duidelijk kan zien dat ze goudkleurig is

Een schimmel hoeft niet perse appels te hebben om een schimmel te zijn, daarbij hebben schimmels vrijwel zonder uitzondering donkere benen en vaak is het hoofd ook iets donkerder. Bij jou paard is het hoofd behoorlijk donker maar daarom zou ik niet meteen schimmel uitsluiten.

De glans die ze heeft is apart maar niet ongebruikelijk, ik heb het tenminste wel vaker gezien en heeft ook niets te maken met de kleur die ze heeft. Op elke kleur kan zo'n glans voorkomen.

Maar hoe verandert ze in kleur dan, je zegt in de winter wordt ze grijs met bruine stippen op het hoofd en haar benen worden donkerbruin, hoe ziet ze er in de zomer uit? Wordt ze lichter naarmate ze ouder wordt? Hoe oud is ze eigelijk en hoe lang heb je haar?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 19:36

Ik heb haar bijna twee jaar.. nee de kleur veranderd niet.. alleen van zomer naar winter en andersom.. haar kleur is niet uit te leggen.. in mijn profiel vind je verschillende topic's van haar in verschillende seizoenen..maar mensen die haar reallife hebben gezien zeggen allemaal dat het absoluut geen schimmel is..
Ze heeft eerder iets van een Roan.. Op haar papieren staat ze als een appaloosa.. Officieel is het een volgens het papier
fewspot appaloosa in het pools masc tarantowaty

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:28

Dan concludeer ik dat ze in de zomer donker voskleurige benen en hoofd heeft en in de winter bruin?

Dat kan goed schimmel zijn hoor. Ik heb hier ook 2 bruinschimmels, moeder en dochter en hebben beide wel een lichter hoofd maar ook donker, voskleurige benen en haren in de staart. Ze hebben geen van beide appels en in de winter zijn ze donkerder dan in de zomer. Verder veranderen ze niet/nauwelijks van kleur naarmate ze ouder worden.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 21:36

die van mij heeft geen bruin in de manen en staart die zijn wit

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:39

Op de laatste foto's zie ik toch duidelijk een donkere voorpluk en donkere haren in de manenkam.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 22:00

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 02:48

@anneleisdj: Het is zeker geen veranderlijke schimmel. Op zijn best is ze vosroan(roodschimmel) maar er zit nog wat bij. Ik denk flaxen want dat geeft toch die lichte manen en staart??? En dan heeft ze ook nog stippen. Zijn die soms wat donkerder Lindy?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 09:27

ja zeworden soms iets bruiner

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:24

Okey maar ze zijn niet donkerbruin/zwart? Want dan zouden het vosvlekken kunnen zijn.
Hoe is de kleur van het veulen nu?