kritiek op shetlanders

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ingmar_

Re: kritiek op shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:32

En of ze een enorm stel hersens hebben! Het is gewoon een enorm paard in een miniverpakking.. Het boeit mij niets hoor, mijn lengte en hij. Ik wil niet zonder hem, is tie veel te kostbaar en dierbaar voor! Voor geen goud ruil ik hem in!

woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:51

Sja, het wordt vervelend, he zo'n 5 keer per wandeling. Dat is toch 1820 keer uitgemaakt worden voor hond per jaar, haha.
Maar goed, ik blijf lachen, meestal zijn het ouwetjes die het zeggen en het is goed bedoeld, ze denken allemaal dat ze de eerste zijn die die vreselijk goeie grap maken.....
Vaak antwoord ik dat hij niet zo hard blaft.
Door kinderen wordt Beady ook nog wel eens voor ezel uitgemaakt.....
"Wat moet je met zo'n ding ?" - dat vind ik een vervelendere opmerking, maar goed, laat ze lekker, ik geniet met volle teugen van mijn kleine kereltje.

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:48

Ja ik herken het ook wel, maar ik negeer het gewoon. Heb daar echt scheit aan Knipoog

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:40

Het went op een gegeven moment wel. Op het begin had ik er meer last van als tegenwoordig.
Wel eens met een rit meegement waarbij de de shetten zagen en aangaven dat als we het niet bij konden houden dat we dan maar af moesten haken en dat ik het niet moest onderschatten want het zou best zwaar worden (de rit was in het bos waar ik dagelijk rij) Aan het einde waren mijn shetten nog het friste van allemaal. Mensen vonden ze toen geweldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:52

oke geen shetlanders, maar een jaar of 2 terug hadden we een wandeling met allemaal border collies wan de fokkers waar een van onze borders weg komt. mijn moeder wandelde ook mee met haar 2 mathezer kruisings, en toen werd er ook gevraagd of ze het wel bijhielden, toen we ipv van voorop even achterop geraakt waren ivm kleefdingetjes tussen dr pootjes. binnen no time lagen wij weer op kop want de rest liep zo sloom Haha! die kleintjes waren die wandelingen wel gewend

Luxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:58

Weet we wat we moeten doen?!
Onze shets leren zitten op commando. En als er dan weer zo'n grappemaker komt die een opmerking maakt van: "Goh wat een leuke hond." Dan laat je je pony zitten en dan vraag je heel onverschillig: "Kan die van u dat ook?"

Nagelbijten / Gniffelen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:02

ImkeTarek schreef:
ik ken t ja! bahbah!!

"wat moet je met zo'n shet??" nou.. uhm, alles als met n gewoon paard, behalve rijden!! lijkt me duidelijk toch :P ?!

en ik word idd ook ERG moe van iedereen die denk grappig en orrigineel te zijn met de opmerking "goh, wat heb jij een grote hond!"
laatst was wel grappig.. klein kindje stond op een 30meter van mij vandaag, roept ie: "moet je kijken, das een grote hond!!" en toen keek ie beter "oeps Bloos! "
die dacht dus écht dat mijn shetje een hond was Nagelbijten / Gniffelen

ja, dat klopt! maar het gaat mensen alleen maar om het rijden he Knipoog
En dat is ook iets waar ik me ontzettend over erger!
Off topic:
ik heb nu een bijrijdpaardje, hartstikke lief en leuk.
Maar als ik zou moeten kiezen tussen de bijrijdpony of mijn verzorgpony's (mini appaloosa's),
dan is mijn keuze snel gemaakt. Knipoog

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:21

@ saskiakefie, ik wilde het eigenlijk niet zeggen, maar nu je er toch over begint, ik merk ook steeds vaker dat het mensen alleen maar om het rijden gaat.
Gaat het rijden niet meer met het paard (oud oid)? Doei paard.
Te klein geworden? Daaaaag paardje.
Zijn de paarden dan alleen maar voor het rijden? Dan is ook 1 van de reden waarom ik shetlanders heb, ik heb ze omdat het geweldige dieren zijn, ookal kun je er niet op rijden.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:32

Ik loop of fiets dagelijks met mijn shet en krijg het dus ook regelmatig te horen:
"Moet je er niet op gaan zitten?" "Ben je je hond aan het uitlaten?"
Soms reageer ik niet, een enkele keer zeg ik, "Nee, het is een cavia/hamster/watervlooi oid."

Vorige week toen een man (van een jaar of 70) vroeg "of ik er niet op moest" heb ik uitgelegd dat ik te groot ben en Lotje eigenlijk al een omaatje is (met haar 21 jaren) Knipoog
Twee dagen later kwam ik hem weet tegen met Lot, hij was aan het fietsen met zijn vrouw (?). Zegt ie: "Die is haar omaatje aan het uitlaten" Nagelbijten / Gniffelen

Over dat er alleen maar aan rijden wordt gedacht tegenwoordig:
Een paar weken geleden was ik een weekend weg met mijn jongerenkoor. We logeerden op een boerderij met rundvee en een paar paardjes. We waren er nog geen vijf minuten of er stonden al een paar meiden van 12-14 jaar bij het hek van de wei, die het over rijden hadden.
Waarop ik me hardop afvroeg waarom iedereen altijd gelijk aan rijden denkt als ze een paard zien.
Toen was het stil...

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 22:55

superlotje schreef:
Ik loop of fiets dagelijks met mijn shet en krijg het dus ook regelmatig te horen:
"Moet je er niet op gaan zitten?" "Ben je je hond aan het uitlaten?"
Soms reageer ik niet, een enkele keer zeg ik, "Nee, het is een cavia/hamster/watervlooi oid."

Vorige week toen een man (van een jaar of 70) vroeg "of ik er niet op moest" heb ik uitgelegd dat ik te groot ben en Lotje eigenlijk al een omaatje is (met haar 21 jaren) Knipoog
Twee dagen later kwam ik hem weet tegen met Lot, hij was aan het fietsen met zijn vrouw (?). Zegt ie: "Die is haar omaatje aan het uitlaten" Nagelbijten / Gniffelen

Over dat er alleen maar aan rijden wordt gedacht tegenwoordig:
Een paar weken geleden was ik een weekend weg met mijn jongerenkoor. We logeerden op een boerderij met rundvee en een paar paardjes. We waren er nog geen vijf minuten of er stonden al een paar meiden van 12-14 jaar bij het hek van de wei, die het over rijden hadden.
Waarop ik me hardop afvroeg waarom iedereen altijd gelijk aan rijden denkt als ze een paard zien.
Toen was het stil...

Inderdaad ! Dat vraag ik me ook altijd af, is een paard alleen om te rijden ofzo?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:07

ik moet altijd hard lachen als ze zoiets zeggen (soort van uitlachen hehe Clown )
Of heel belachelijk HOI zeggen en fluitend/zingend weg lopen Clown vaak zijn ze dan stil hehe *LOL*

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:14

Ik krijg ook heel vaak commentaar, maar dan ook echt commentaar van 'waarom verkoop je hem niet, je kan er niks mee'. En dat hoor ik dan van mijn vader.
MAar mijn pony'tje is mijn beste maatje, ik kan niet zonder hem, hij kan voor de kar lopen, ik kan met hem wandelen, ik kan met hem vd-en, en dat is genoeg voor mij. Het is gewoon mijn maatje, en hij gaat dus noooooit weg! Lachen

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:22

Ik hoor het ook regelmatig als ik uit wandelen ben mijn shet.

"Goh, moet je er niet op gaan zitten?"
of
"Tja, de een laat z'n hond uit, de ander z'n pony." Deze hoor ik nog het meeste van allemaal.

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:25

nou ik ging tijdje geleden met myn shet buitenrijden en ik ging ff lekker galoperen komt er zo'n vrouw waarom rij jij op je hond ! je hebt echt rare mensen je weet toch wel wat het verschil is !

Luxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 07:24

Salvatore schreef:
Weet we wat we moeten doen?!
Onze shets leren zitten op commando. En als er dan weer zo'n grappemaker komt die een opmerking maakt van: "Goh wat een leuke hond." Dan laat je je pony zitten en dan vraag je heel onverschillig: "Kan die van u dat ook?"

Nagelbijten / Gniffelen

Maar hoe denken jullie hierover??!!
Ik wil die gezichten van al die mensen wel eens zien als ze een shet zien die kan zitten.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:36

Ik ga mijn shetlander niet leren zitten, alleen maar omdat die mensen te achterlijk zijn om zelf te bedenken wat het verschil is tussen een paard en een hond. Haha!
Maar is wel een leuk idee om ze te 'dissen' hahaha. Knipoog

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:31

Ik ben sowiezo al mijn pony aan het leren zitten, werkt nog niet echt, maaaar het gaat ooit lukken Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:36

Jelleee schreef:
Ik ga mijn shetlander niet leren zitten, alleen maar omdat die mensen te achterlijk zijn om zelf te bedenken wat het verschil is tussen een paard en een hond. Haha!
Maar is wel een leuk idee om ze te 'dissen' hahaha. Knipoog

ik vind het altijd zo irritant dat als je je paard/pony vd aanleert, dat ze dan zeggen: 'het is net een hond'.
want dan denk ik: oow, dan stelt het ook niet zoveel voor, want alle honden kunnen dat..

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:54

Ik zou ook een keer 2 shetjes kopen. Ik vroeg aan iemand op een stalling hoe duur het daar was. Die persoon deed heel minderwaardig over shetlanders. Toen ik 3 jaar later weer naar de prijs van de stalling vroeg zei ze ga je nu een echte pony kopen?

Als ik met mijn verzorgshetje buiten wandel en mensen zeggen kijk eens wat een grote hond dan zeg ik kijk eens wat een klein paardje. En veder sta ik er boven als mensen stome opmerkingen maken.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:03

Ik heb er eigenlijk nooit zoveel last van, ik neem mn hengstje de laatste tijd weer eens mee naast de fiets, krijg dan alleen leuke reacties. (komt denk ik ook omdat hij nog wel eens de mensen gedag zegt met zn gegil Bloos )
Vandaag heb ik hem voor het eerst met zn verzorgstertje erop aan de longeerlijn mee naar buiten genomen, mensen stonden gewoon stil met de auto's omdat ze het zo schattig vonden.
Zag er ook wel leuk uit, ik op mn paard (1.58 toont veel groter) en meisje om mn shet (hooguit 80 cm )

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:55

Aan dit soort opmerkingen erger ik mij ook heel erg.
Voor geen goud zou ik mijn shet willen ruilen tegen een kwpn'er of weet ik wat.

Hebben jullie in paardenwinkels ook zoveel moeite om bv dekens te vinden voor jullie shetten? Als ik er hier naar vraag krijg ik als andwoord : nee zo klein hebben we niet, en een shetlander maat, wat moet een shetlander met een deken.

Dat soort antwoorden krijg ik ook als ik opzoek ben naar bandages of iets.
Mensen denken heel laag over shetlanders. Terwijl sommige hetzelfde werk doen als
menig andere pony of paard. En die krijgen bij het kleinste drupje regen meteen dekens op. Een shetlander voelt hetzelfde hoor, als die een balkje springt en hem tegen de benen op krijgt is het ook fijn om bescherming om te hebben. Boos!

Kent er iemand trouwens een goeie winkel of website die wel shet vriendelijk is?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:04

Nicky en Horsepower hier op bokt vind ik erg fijn en dan zijn mijne zelfs minishetlanders.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat de meeste mensen hier ze vooral erg leuk vinden.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:12

Problemen om kleine dekens te vinden heb ik niet, meer de juiste maat.
Of er steekt een stukje kont uit of een stuk buik had er 1 van HH die was binnen een week stuk jammer want de maat was goed.
De sterkte was wat minder dus wordt het verder zoeken.

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:59

Ik kan er soms ook gruwelijk kwaad om worden! Bloos
Ik was aan het rijden, met Kelly, ze is 96 cm.
En ze loopt voor een super licht karretje wat zij makkelijk kan trekken! Komt er één of andere zak aan fietsen, zeg tie, ''En nu nog andersom hé!'' DUs ik zei terug, ''Ja denk et niet!'' Zei die, ''Echt wel!'' Dat zijn van die mensen die zo'n ''klein zielig pony'tje'' voor de kar zien lopen, en die denken dat het beestje het helemaal niet aankan. Duidelijk geen verstand van pony's dus!

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:33

Ik was een keer met mijn verzorgshetje aan het lopen toen iemand vroeg waarom ik er niet op zat. Ten eerste ben ik daar veelste groot voor en ten tweede de shetlander was toen nog maar 2. Nouja oke dat de shet 2 was kon diegene ook niet aan haar neus zien Haha! Ik heb ook wel eens opmerkingen gekregen van "O loop jij met je hond". Gewoon wat grappigs terug zeggen of er om lachen Haha! . Maar het is wel dom Koe