Wat betekent Vol papier.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:52

@horsyfries
Jij leest geloof ik alleen wat je wilt lezen, ik hou helemaal mijn gelijk niet vol, ik had al uitgelegd dat ik het anders had geintepeteerd dan dat ze het bedoelt.
Geen excuus maken is niet je gelijk volhouden

horseyfries

Re: Wat betekent Vol papier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:35

Het gaat er niet om of je je gelijk volhoudt, het gaat erom dat je iemand beschuldigt van grote onzin te verkondigen wat absoluut niet terecht is.
Het is een groot mens die zijn fouten kan toegeven.....

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:49

horseyfries, mischien moet je je niet met een meningsverschil van 2 andere mensen bemoeien, dit is namelijk van beide kanten al opgelost via pb, je zit een beetje te stoken is mijn mening

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:43

Nouja zeg, nu ben ik nog degene die het gedaan heeft en zit ik te stoken? Jij bent wel goed in de fout altijd bij een ander te zoeken zeg!
Het gaat hier niet om een meningsverschil tussen twee mensen, het gaat hier om een topic over Friese paarden waar jij foute informatie in zit te verkondigen als zijnde de waarheid.

Je hebt gewoon ongelijk en zit hier onzin te verkondigen. Punt.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:15

Hetgeen wat ik bedoel met dat je zit te stoken is dat je telkens weer oprakeld dat ik mijn excuses moet maken naar anida, wat ondertussen via pb al lang is gedaan, dat heb ik niet hier gedaan omdat dat jou en de anderen niks aangaat.
Ik ben wel uitgepraat met jou, met anida is het uitgepraat en dat vind ik wel belangrijk, wat jij verder denkt en vind van mij kan mij echt niet intresseren.
Doeidoei :wave:

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:33

Zoals ik al zei.... het is een groot mens die zijn fouten toe kan geven.....

En wat Anida ermee te maken heeft weet ik niet, want het was wel Ania.... :')

Ga zo door, je bent om te _O-

abrakadabra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 07:12

Allemachtig ik zit met verbazing te lezen. Wat ben jij erg zeg horseyfries. Je komt niet bepaald volwassen over met je reactie's. En op alle slakken zout te strooien. Dit meiske heeft al lang toe gegeven dat ze fout zat en zegt dat ze het heeft uitgepraat met ania en je blijft er maar over door gaan.
Ik geloof dat bokt hier niet voor bedoeld is en zo verpesten jullie aardig het topic van iemand anders. Ik ga een melding maken bij de mods

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:55

Ja, het is ook heel erg van mij dat ik me niet gewoon laat uitschelden voor stoker en dat ik niet gewoon foute informatie over het Fries stamboek laat verspreiden. Wil je even quoten waar ze precies zegt dat het niet klopt wat ze gezegd heeft?

Ik weet niet wat onvolwassen is aan mijn gedrag, maar weet wel dat je vriendinnetjes inschakelen als je het zelf niet meer kan redden op het speelplein veel gedaan wordt.

Lotje666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 09:58

weer wat nieuws geleerd vandaag!

abrakadabra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:28

wereld schreef:
Citaat:
Ik denk idd dat Wereld door elkaar haalt wat de term "opname in het veulenboek betekend

Ja dat klopt

Kijk dit is je gevraagde quote, en ze schreef dat ze via pb had uitgepraat, maar goed dat weten we natuurlijk niet.
Beetje jammer dat je gelijk je oordeel trekt over vriendinnetje zijn, dat ben ik namelijk niet. Jij voelt jezelf alleen aangevallen, terwijl ik er ook bij zei dat JULLIE het topic van een ander verzieken

nynke_aafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:47

horseyfries schreef:
nynke_aafke schreef:
je paard is absoluut geen verkeerd of raar paard, als het geen vol papier heeft!! laten we dat even duidelijk stellen!

er zijn super goede en kwaliteit bewegende paarden met een gat in het papier! je paard is daar echt niet minder door!

mensen vinden een vol papier intresant, omdat je daar mee kunt aantonen dat je merrie/ruin/hengst een goede lijn achter zich heeft staan die waar goede paarden uitkomen, ook zijn er veel paarden met super papier, maar daar kunnen ook hele slecht bewegers uit komen, het fokken zegt niks!

de meeste mensen zeggen ook altijd 'Fokken is Gokken'!

Dat zeggen de mensen die niet weten wat ze doen misschien? :D

Zonder gekheid, de kans dat je een goed paard fokt uit een bewezen stam met heel veel ster, model en preferent bloed is wel een hééél stuk groter dan een goed paard te fokken uit een lijntje: moeder veulenboek, grootmoeder stamboek, overgrootmoeder veulenboek, enz. , simpelweg omdat er dan genetisch veel meer kwaliteit verankerd ligt. Het KAN wel, maar de kans wordt er wel enorm op verkleind doordat alle puzzelstukjes juist op de goede plek moeten vallen. Zo'n paard draagt heel veel verkeerde puzzelstukjes genetisch met zich mee en maar een paar goede. Bij een paard met een goede afstamming is dat andersom: die draagt ook wel een aantal slechte puzzelstukjes met zich mee, maar ook heel veel goede, dus dan wordt de kans groter dat de juiste puzzelstukjes in elkaar vallen.

wij hebben zelf meerdere friese merries waar we mee fokken! maar laat ik er 2 uitnemen..

een eerste premie ster merrie met goed papier en een stamboek merrie met iets minder papier.

merrie met eerste premie en goed papier, fokt absoluut geen mooie en goede veulens, de stamboek merrie is inmiddels preferent en heeft een model,2x kroon merrie en nog 2 1premie ster merries, zegt dit genoeg?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:02

Nee, dat zegt niet genoeg. Jij praat over "kortetermijn resultaat". Op den duur moet je ook met die paarden weer verder fokken. Ik heb het ook gezien bij kennissen van me. Een merrie van hen met weinig achtergrond gaf een model kampioensmerrie. Top toch? Maar nu ze daar weer mee verder fokken blijkt datgene te gebeuren wat ik al zei: de puzzelstukjes waren toevallig op de goede plek gerold, maar genetisch zitten al die mindere dingen ook nog in dat paard. Dus geeft ze veulens die helemaal niet zo goed zijn.
Overigens heb jij het over een eerste premie ster met een goed papier, maar is het wel een papier met "fok"? Dwz, veel preferent bloed?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:43

Moderatoropmerking:
volgens mij is dit een hartstikke interessant topic om uitleg te krijgen over het papier-gebeuren. Als van alle kanten op de bal en niet op de man wordt gespeeld, kan dit topic gewoon open blijven en zal, zeker zonder geharrewar, op veel vragen antwoord geven. Dus mijn vraag is of het onnodig persoonlijk zijn achterwege kan blijven? En dit topic laten zijn waarvoor het is geopend, namelijk een interessant topic.

oebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:42

wereld schreef:
Ania schreef:
Een "gewone" hengst zal altijd veulenboek blijven. Alleen dekhengsten krijgen een stamboek.
Sterpredikaat of niet, veulenboek blijft veulenboek.

Weet waar je over praat voordat je mensen gaat verbeteren ;)

Jij hebt ongelijk hoor.. Mijn moeder fokt al jaren friese paarden. Ze heeft een aantal jaren geleden een veulen gefokt dat naar de hengstenkeuring is gegaan, hij is er de 2de of 3de ronde uitgegaan, en is wel ster geworden maar geen dekhengst.. Ster betekend dat hij dus geen veulenpapier meer heeft, en dat hij dus als hengst in het stamboek is opgenomen..
Dussss.........

Ania schreef:
Weet waar je over praat voordat je mensen gaat verbeteren ;)

Je haalt denk een aantal dingen door elkaar, ik heb een hengst die is op de hengstenkeuring er op de laatste dag is uit gegaan, deze heeft dus wel een ster, maar is nog gewoon veulenboek, je krijgt gewoon het zelfde dokument, alleen is ie opgenomen in het veulenboek..

oebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:46

@nynke- aafke

wij hebben zelf meerdere friese merries waar we mee fokken! maar laat ik er 2 uitnemen..

een eerste premie ster merrie met goed papier en een stamboek merrie met iets minder papier.

merrie met eerste premie en goed papier, fokt absoluut geen mooie en goede veulens, de stamboek merrie is inmiddels preferent en heeft een model,2x kroon merrie en nog 2 1premie ster merries, zegt dit genoeg?[/quote]

ben je zelf aan het fokken geslagen?? Hoeveel merrie's heb je nu dan?? wat leuk

frysklover8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:57

wat betekent het als een jaarling 3e premie is , geen vol papier heeft, en M.stamboek, MM ster ? :)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:09

Je zegt het al zelf. Ze heeft geen 'vol' papier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:02

Omdat dit wel een heel erg oud topic is wat omhoog is geschopt (2011) plaats ik hier een slotje.