KWPN paard van het jaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmy92

Re: KWPN paard van het jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 10:04

De stemming is gesloten, spannend!!! Haha!

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:45

Denk niet dat het KWPN om Okidoki heen kan en wil, de genomineerden zijn toch niet voor niets pas in 2008 in In de Strengen gezet?
En ik denk ook wel dat zowel Okidoki als dhr. Zoer aanwezig zullen zijn.
Uiteraard heb ook ik op hem gestemd, wat een geweldig paard!

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 17:33

Zowel Albert Zoer en Okidoki zijn komend weekend in ieder geval in Bordeaux (Fra). Dus die zijn niet aanwezig.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:36

Okidoki Haha!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:36

Daarom kan pa Zoer wel komen Clown

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 17:37

Dat kan ja.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:52

Maar dat betwijfel ik. Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 01:40

Clown Haha!

Ook Oki gestemd.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:56

[***] schreef:
Zou die ook verschijnen op de huldiging....

Waarom niet?
Ik denk dat de heren Zoer het wel waarderen en zullen komen als dat zou kunnen kwa tijd en concoursen.

Heb ook op Okidoki gestemd trouwens, hij was van de week hier op stal om even te oefenen en ik was totaal verbijsterd toen ik dat 'beest' zag springen. Wat een paard! (en Albert als ruiter off course Knipoog )
Daarnaast heeft hij dit jaar zoveel voor de ned. springsport betekend, daar kan het KWPN niet omheen.

Painted Black of Nadine zijn volgend jaar maar aan de beurt Knipoog

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 15:15

Jaaaaa!!! Het is Okidoki geworden!!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 15:16

Helemaal geweldig voor Albert, de familie Zoer, en stalteam en natuurlijk voor de fokker van Okidoki.
Gefeliciteerd.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 16:04

Als fokker van KWPN paarden ga ik bij deze keuze over mijn nek. Okidoki super paard maar wel een veulen boek register B Product, waarom Jodokus vader Okidoki AES goedgekeurd, niet KWPN erkend. KWPON klaagt over dat er teveel producten komen met niet KWPN gekeurde hengsten, en nu dit!!!.
Allemaal maar een AES of van welk stamboek goedgekeurde hengst gebruiken kijken wat ze dan daar weer roepen. Vindt dit echt schandalig naar alle fokkers toe die zich blauw betalen aan de dure hengsten van het KWPN. Ronduit schandalig.

Ik ben er nu echt klaar mee, zal nooit meer een KWPN-er gebruiken of naar één van hun keuringen gaan, heeft vanaf vandaag geen commerciële waarde meer.

Ik hoop dat u mijn mening kunt begrijpen het gaat niet om Okidoki die verdient een prijs alleen geen KWPN paard van het jaar want hij is niet eens erkend als KWPN-er.

Wat een afgang, dikke banketstaaf dit. Sorry ben echt boos.

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 16:17

hilden1971 schreef:
Als fokker van KWPN paarden ga ik bij deze keuze over mijn nek. Okidoki super paard maar wel een veulen boek register B Product, waarom Jodokus vader Okidoki AES goedgekeurd, niet KWPN erkend. KWPON klaagt over dat er teveel producten komen met niet KWPN gekeurde hengsten, en nu dit!!!.
Allemaal maar een AES of van welk stamboek goedgekeurde hengst gebruiken kijken wat ze dan daar weer roepen. Vindt dit echt schandalig naar alle fokkers toe die zich blauw betalen aan de dure hengsten van het KWPN. Ronduit schandalig.

Ik ben er nu echt klaar mee, zal nooit meer een KWPN-er gebruiken of naar één van hun keuringen gaan, heeft vanaf vandaag geen commerciële waarde meer.

Ik hoop dat u mijn mening kunt begrijpen het gaat niet om Okidoki die verdient een prijs alleen geen KWPN paard van het jaar want hij is niet eens erkend als KWPN-er.

Wat een afgang, dikke banketstaaf dit. Sorry ben echt boos.

hihi, gelijk heb je. De hengstenkeuring zelf (net als Zangersheide) heeft voor de springhengsten ook vaak het karakter van het B-register van Holstein.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 16:49

hilden1971 schreef:
Als fokker van KWPN paarden ga ik bij deze keuze over mijn nek. Okidoki super paard maar wel een veulen boek register B Product

Meeste ruinen zijn veulenboek en er was dus duidelijk iemand die hem liever bij het KWPN, al was het maar in het B register, inschreef dan bij het AES.
Dat is dus ooit een keuze geweest voor dit verder ook voledig KWPN gefokte super sportpaard.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 17:08

sarabande schreef:
hilden1971 schreef:
Als fokker van KWPN paarden ga ik bij deze keuze over mijn nek. Okidoki super paard maar wel een veulen boek register B Product

Meeste ruinen zijn veulenboek en er was dus duidelijk iemand die hem liever bij het KWPN, al was het maar in het B register, inschreef dan bij het AES.
Dat is dus ooit een keuze geweest voor dit verder ook voledig KWPN gefokte super sportpaard.

En zo is dus elk paard een kwpn, nrps, aes, easp, enz gefokt paard. blablabla bla bla
Denk dat de mensen nu toch echt wel wakker zijn.

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 17:16

hij verdiend het Lachen super mooi paard .. veel in het nieuws geweest Lachen

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 17:22

Vind het mooi dat ie heeft gewonnen

Maar vind dat hilden1971 ook een punt heeft.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 17:28

Vorig jaar werd op het KWPN gekafferd omdat ze Okidoki niet op de lijst gezet hadden, wat toen wegens de juridische problemen niet mogelijk was.
Nu weer zaniken dat hij wel KWPN sportpaard van het jaar is maar niet ingeschreven in het officiele veulenboek.

Ach er is altijd wat om over te zeuren Ach gut .
Wees gewoon trots op dit Nederlandse superpaard, dat terecht onderscheiden wordt.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 17:39

sarabande schreef:
Vorig jaar werd op het KWPN gekafferd omdat ze Okidoki niet op de lijst gezet hadden, wat toen wegens de juridische problemen niet mogelijk was.
Nu weer zaniken dat hij wel KWPN sportpaard van het jaar is maar niet ingeschreven in het officiele veulenboek.

Ach er is altijd wat om over te zeuren Ach gut .
Wees gewoon trots op dit Nederlandse superpaard, dat terecht onderscheiden wordt.

Zoals je leest zijn we ook trots op dit nederlands product, maar het is en blijft geen KWPN-er
Een b-register hengst mag aangeboden worden voor de hengstenkeuring, merrie`s niet.
Wanneer je als hengst niet wordt toegelaten tot het verrichtingsonderzoek en hij wordt dan uit eindelijk geruind, tel je bij het KWPN niet mee als register b product.

Daarom is het hypocriet tov andere paarden die aanspraak maakte op die titel als welzijnde gefokt en geregistreerd KWPN paard register A.

Een nederlands gefokt paard is heel wat anders dan middels een stamboek gefokt paard. Een belgisch trekpaard wat gefokt is in Groningen zou je nu net zo goed deze prijs kunnen toekennen wanneer deze sportprestatie zou hebben behaald.

KWPN paard van het jaar is niet meer dan een verkiezing van een KWPN paard uit het register A, geen B of wat dan ook. Een veulen wat gefokt is uit een duits erkende hengst mag ook geen kampioen worden, dit recht ligt bij een veulen wat door een KWPN goed gekeurde hengst betreft.
Gelijke monniken, gelijke kappen.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:53

jammer meer zeg ik niet

Vegehan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:06

Het beste paard heeft gewonnen, wel kwpn gefokt maar niet van een goedgekeurde hengst. Zo zie je maar dat ook niet kwpn goedgekeurde hengsten topnakomelingen hebben. Zo is een heel groot deel van de nederlands gefokte internationale springpaarden een nakomeling van een niet goedgekeurde hengst of wachthengst. Maar omdat veel van deze hengsten wel een kwpn achtergrond hebben, pronkt het kwpn maar al te graag met deze paarden.

En waarschijnlijk zijn de beste hengsten niet kwpn goedgekeurd, omdat deze een afvlakkinkje hebben op een bot. Maar dat sluit nog niet uit dat zo een hengst en potentiele nieuwe Nimmerdor is. Als Nimmerdor nu voor de keuring zou komen zou hij niet eens op de keuring mogen komen, want hij was ook niet goed op de foto's. Wat dat betreft heeft KWPN zijn beste tijd wel gehad als standaard voor goeie sportpaarden. Een ruiter maalt er niet om wat voor papier er bij zit, als het maar presteert.

Maargoed de Jodokus nakomeling uit een Topas moeder Okidoki is dus paard van het jaar, en terrecht. Mijn felicitaties voor de Familie Zoer, de Familie Boonstra(fokkers van oki doki) en Familie Okkema(fokkers van zowel Jodokus als Topas)

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:21

moonie schreef:
jammer meer zeg ik niet

Zegt genoeg.

Noortje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:11

Oke, Okidoki heeft dus de paard van het jaar verkiezing gewonnen... Eigenlijk ook wel terecht en het was te verwachten. Wie kent de naam Okidoki na 2007 nou niet? Dat wil niet zeggen dat ik het de anderen ook niet had gegunt trouwens... HP met Nadine vind ik een prachtig stel... Desalniettemin is dit zeer verdiend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:47

Vegehan schreef:
Het beste paard heeft gewonnen, wel kwpn gefokt maar niet van een goedgekeurde hengst. Zo zie je maar dat ook niet kwpn goedgekeurde hengsten topnakomelingen hebben. Zo is een heel groot deel van de nederlands gefokte internationale springpaarden een nakomeling van een niet goedgekeurde hengst of wachthengst. Maar omdat veel van deze hengsten wel een kwpn achtergrond hebben, pronkt het kwpn maar al te graag met deze paarden.

En waarschijnlijk zijn de beste hengsten niet kwpn goedgekeurd, omdat deze een afvlakkinkje hebben op een bot. Maar dat sluit nog niet uit dat zo een hengst en potentiele nieuwe Nimmerdor is. Als Nimmerdor nu voor de keuring zou komen zou hij niet eens op de keuring mogen komen, want hij was ook niet goed op de foto's. Wat dat betreft heeft KWPN zijn beste tijd wel gehad als standaard voor goeie sportpaarden. Een ruiter maalt er niet om wat voor papier er bij zit, als het maar presteert.

Maargoed de Jodokus nakomeling uit een Topas moeder Okidoki is dus paard van het jaar, en terrecht. Mijn felicitaties voor de Familie Zoer, de Familie Boonstra(fokkers van oki doki) en Familie Okkema(fokkers van zowel Jodokus als Topas)

Helemaal mee eens.
Mbt de wachthengsten, ze hebben zelf de nakomelingen gezien en destijds vonden ze blijkbaar dat de verwachtingswaarde van de hengsten niet goed genoeg waren. Dat heet dus de plank goed misslaan. Zegt wat meer over de mensen die destijds die paarden hebben aangekeken dan over de paarden zelf.

Proficiat voor de fokkers en eigenaren van Okidoki!

Wat ik wel grappig vind, afgelopen jaar stond er een heel stuk in de paardenkrant van Arie Hamoen over een hengst van Nijhof die nog niet was gekeurd dat hij zoveel merries kreeg en dat hij niet kwpn gekeurd was. Dat was een pittig stukje en de fokkers mochten eigenlijk niet fokken met een niet gekeurde hengst van het kwpn........

En dan een half jaar later een B register paard kwpn paard van het jaar maken. Ik moet daar toch een beetje om lachen hoor! Maar goed Clown

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:05

Ja maar ze kunnen er niet omheen. Het zou het KWPN sieren als ze ook af en toe zouden toe geven dat ze er een hebben laten schieten of gewoon de kwaliteiten niet hebben gezien.