Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Zou die ook verschijnen op de huldiging....
hilden1971 schreef:Als fokker van KWPN paarden ga ik bij deze keuze over mijn nek. Okidoki super paard maar wel een veulen boek register B Product, waarom Jodokus vader Okidoki AES goedgekeurd, niet KWPN erkend. KWPON klaagt over dat er teveel producten komen met niet KWPN gekeurde hengsten, en nu dit!!!.
Allemaal maar een AES of van welk stamboek goedgekeurde hengst gebruiken kijken wat ze dan daar weer roepen. Vindt dit echt schandalig naar alle fokkers toe die zich blauw betalen aan de dure hengsten van het KWPN. Ronduit schandalig.
Ik ben er nu echt klaar mee, zal nooit meer een KWPN-er gebruiken of naar één van hun keuringen gaan, heeft vanaf vandaag geen commerciële waarde meer.
Ik hoop dat u mijn mening kunt begrijpen het gaat niet om Okidoki die verdient een prijs alleen geen KWPN paard van het jaar want hij is niet eens erkend als KWPN-er.
Wat een afgang, dikke banketstaaf dit. Sorry ben echt boos.
hilden1971 schreef:Als fokker van KWPN paarden ga ik bij deze keuze over mijn nek. Okidoki super paard maar wel een veulen boek register B Product
sarabande schreef:hilden1971 schreef:Als fokker van KWPN paarden ga ik bij deze keuze over mijn nek. Okidoki super paard maar wel een veulen boek register B Product
Meeste ruinen zijn veulenboek en er was dus duidelijk iemand die hem liever bij het KWPN, al was het maar in het B register, inschreef dan bij het AES.
Dat is dus ooit een keuze geweest voor dit verder ook voledig KWPN gefokte super sportpaard.
sarabande schreef:Vorig jaar werd op het KWPN gekafferd omdat ze Okidoki niet op de lijst gezet hadden, wat toen wegens de juridische problemen niet mogelijk was.
Nu weer zaniken dat hij wel KWPN sportpaard van het jaar is maar niet ingeschreven in het officiele veulenboek.
Ach er is altijd wat om over te zeuren.
Wees gewoon trots op dit Nederlandse superpaard, dat terecht onderscheiden wordt.
moonie schreef:jammer meer zeg ik niet
Vegehan schreef:Het beste paard heeft gewonnen, wel kwpn gefokt maar niet van een goedgekeurde hengst. Zo zie je maar dat ook niet kwpn goedgekeurde hengsten topnakomelingen hebben. Zo is een heel groot deel van de nederlands gefokte internationale springpaarden een nakomeling van een niet goedgekeurde hengst of wachthengst. Maar omdat veel van deze hengsten wel een kwpn achtergrond hebben, pronkt het kwpn maar al te graag met deze paarden.
En waarschijnlijk zijn de beste hengsten niet kwpn goedgekeurd, omdat deze een afvlakkinkje hebben op een bot. Maar dat sluit nog niet uit dat zo een hengst en potentiele nieuwe Nimmerdor is. Als Nimmerdor nu voor de keuring zou komen zou hij niet eens op de keuring mogen komen, want hij was ook niet goed op de foto's. Wat dat betreft heeft KWPN zijn beste tijd wel gehad als standaard voor goeie sportpaarden. Een ruiter maalt er niet om wat voor papier er bij zit, als het maar presteert.
Maargoed de Jodokus nakomeling uit een Topas moeder Okidoki is dus paard van het jaar, en terrecht. Mijn felicitaties voor de Familie Zoer, de Familie Boonstra(fokkers van oki doki) en Familie Okkema(fokkers van zowel Jodokus als Topas)