Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Fjord_Shet schreef:Jij kunt ook niet in het lichaam kijken, hoe weet jij dat het wél schadelijk is?!
Kom op zeg, bemoei je verder met je eigen paarden, klaar!

merrieveulen schreef:ben je weer bezig, Fjord_shet... jij weet echt van geen ophouden, jammer.
ik heb hier al eerder gereageerd, maar bedacht me na de reactie van Khirshanta ineens dat ik ook de mist in ben gegaan. dat ging zo:
Flicka stond in de stal, en ik stond bij de deur. madam wilde eruit glippen, en ik sprong ervoor (met mijn rug naar d'r toe), en ze dook onder mijn benen door, met haar kop en toen bleef ik achter d'r schouders steken, waardoor ik een stuk meereed tot ik eraf kon komen, haha! was echt idioot, en jammer dat ik het niet op film heb.
, toen ik nog rookte en wedstrijden reed, ik zal hooguit 53 kilo hebben gewogen. Ik wil er wel duidelijk bijvermelden, dat dit geen aanleiding moet zijn voor sommigen om weer te gaan rijden. Dit was puur om haar plek te wijzen omdat ze helemaal weg liep met de kinderen. Daarbij heb ik zelf, voordat ik een auto-ongeluk heb gehad, jonge paarden getraind en op wedstrijden uitgebracht. Dus ik weet in die zin wat ik doe, en had voor de rest ook niets van haar gevraagd, behalve een rondje braaf stappen zonder bokken en wegscheuren.blackpegasus schreef:ik was 15 toen ik ik klas 4 zat van een opleiding met dieren. We hadden open dag en hadden 2 shetjes voor de kinderen om heen en weer te stappen. wij gingen ze altijd warm lopen 's morgens. ik had geluk want ik was de enige die erop mocht draven en galopperen. 1 shetje was erg klein en de andere was vrij bokkig. Ik was de enige die kon paardrijden in mijn klas. Maar ik was ong. 1.60 en woog 42 kilo toen, dus ik heb nee ingevuld want dat kon makkelijk.
Fellpony schreef:blackpegasus schreef:ik was 15 toen ik ik klas 4 zat van een opleiding met dieren. We hadden open dag en hadden 2 shetjes voor de kinderen om heen en weer te stappen. wij gingen ze altijd warm lopen 's morgens. ik had geluk want ik was de enige die erop mocht draven en galopperen. 1 shetje was erg klein en de andere was vrij bokkig. Ik was de enige die kon paardrijden in mijn klas. Maar ik was ong. 1.60 en woog 42 kilo toen, dus ik heb nee ingevuld want dat kon makkelijk.
Toevallig, dat ben ik nu ook precies en ik rijd nog heel fanatiek met mijn Shettie, wij doen oefeningen als de L1 en hij gaat erg vooruit. Hij leert heel snel. Dus ik heb ook nee ingevuld. En als ik te groot ben.. Wat is dat meisje van Zorro dan wel niet (ukkiepuk)?
Een dochter van een vrouwtje op stal heeft een shet, en ik vertelde haar dat ik nog nooit op een shet had gezeten haha. (Alleen op een te grote uitbouwshet, maat 1.20 zeg maar
) en toen zei ze; dan ga je er toch op zitten
En moeders drong ook aan, toen heb ik er heeeel even opgezeten, maar verder rijden? Absoluut niet. Ga zelfs niet meer op pony's onder de 1.30/1.40 zitten... Robuuste pony's uitgezonderd.. Fellpony schreef:Toevallig, dat ben ik nu ook precies en ik rijd nog heel fanatiek met mijn Shettie, wij doen oefeningen als de L1 en hij gaat erg vooruit. Hij leert heel snel. Dus ik heb ook nee ingevuld. En als ik te groot ben.. Wat is dat meisje van Zorro dan wel niet (ukkiepuk)?
Bovendien wordt mijn pony onder andere omstandigheden gehouden en getraind. nathalie2302 schreef:Ik heb even op jullie site gekeken maar denk dat jullie dat niet helemaal kunnen vergelijken met wat Ukkepuk met Zorro doet! Zorro staat, als ik het goed begrijp, onder controle bij een osteopaat (jullie vz pony's ook??), een goede hoefsmid, heeft goed passend harnachement en wordt met beleid en verantwoord getraind. Daarbij is Zorro ook nog eens een stukje groter dan jullie verzorgpony's. Vind het erg jammer dat Zorro altijd als excuus gebruikt wordt, dat een te grote (en op sommige van jullie foto's zeker ook te zware) ruiter op een kleine pony best kan.
Misschien zou je eens aan Ukkepuk moeten vragen hoe/wat Zorro getraind, gehouden en verzorgd wordt dan zul je zien dat dat echt niet te vergelijken is....

superwoman schreef:@Ingmar_ , idd onwetendheid vind ik ook anders. Iedereen maakt fouten, zo lang je maar je best doet en leert van je fouten.
@merrieveulen: ja voor de foto is ook zoiets. Ik ga denk ik ook maar eens foto's maken voor de lol, wanneer ik een klein meisje schop - érg leuk voor de foto