Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gomir schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de 'omdraaitheorie' van Joost
Raja schreef:Ze zijn allemaal anders qua kleur en uiterlijk (de een luxer dan de ander),
maar ze kunnen allemaal super lopen, zijn allemaal super in de sport ZZlicht springen EN dressuur.
Zou fokken dan echt gokken zijn???
Ik ga er wel aan twijfelen als ik deze nakomelingen uit precies dezelfde combinatie bekijk....
Citaat:Maar ik denk toch dat er een flink aantal goedgekeurde hengsten loopt, die beter in de sport presteren dan dat ze vererven...
Citaat:sport presteren dan dat ze vererven
gomir schreef:Het was ook niet zo heel serieus bedoeld hoor TroefSnap zelf ook wel dat ze dat daar ook al wel bedacht (zouden moeten) hebben
![]()
Maar ik denk toch dat er een flink aantal goedgekeurde hengsten loopt, die beter in de sport presteren dan dat ze vererven...
Citaat:maar hij heeft zich tot op dit moment nog niet waar kunnen maken als vaderpaard of dressuurvererver.
sarabande schreef:
Dat klopt helaas de grootste tegenvaller voor mij was Weyden. Ik was diep onder de indruk van de hengst, maar hij heeft zich tot op dit moment nog niet waar kunnen maken als vaderpaard of dressuurvererver. Daar tegenover staan dan de elders genoemde Holsteiners die opeens sublieme dressuurpaarden leveren. En ik ben altijd een groot tegenstander geweest van de zin fokken is gokken, maar gezien deze gegevens![]()
greetje schreef:Tsonge jonge bijna allemaal Duitse hengsten. Is het fokbeleid daar misschien beter?
chantal1"]
[quote="greetje schreef:Tsonge jonge bijna allemaal Duitse hengsten. Is het fokbeleid daar misschien beter?
Citaat:En persoonlijk denk ik dat het fokbeleid in Duitsland inderdaad beter is.