Hengstenkeuring 2002

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 16:18

[quote="Troef"]

Ik kraak nooit iets af (ooit??? Knipoog )

quote]

Ik moest even héél hard lachen...

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 16:38

Gail:

Citaat:
Ik heb een nieuw paard!!!!!!!! Julio Mariner en helemaal top, info volgt!!!

Boos! Party!! Extreme duivel Clown

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 12:22

Kunnen andere stamboeken nog van leren!

Een grote nieuwigheid dit jaar: slechts indien de kandidaat-hengst voorafgaand aan de keuring een volledig veterinair onderzoek ondergaan heeft en de resultaten hiervan gunstig worden geacht door de Universiteit van Luik (Faculteit voor Diergeneeskunde) of door eender welk Universitair Centrum van de Europese Unie, zal de kandidaat toegelaten worden tot de keuring.

http://www.sbsnet.be/pages_nl/concours2003.htm

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 15:37

Leuk prakkie dat je er aan mee hebt gedaan en vind het ook zeker wel de moeite als je zelf achter je paard staat,we hebben zelf een flemmingh*doruto(ster)*eros(keur/pref,hengstenmoeder) en mits hij een beetje knap uitgroeid en je nog enigzins denkt van dat kan wat worden gaan we met hem ook naar de keuring ondanks dat het pas ons 2e veulen is en wij hobbyfokkers zijn,je zou denken als je een echt goed paard hebt dat ze toch niet om hem heen kunnen,en net als je zegt lijkt me al een hele leuke ervaring en erg leerzaam.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 20:05

De moederlijn is in elk geval interessant, met name door het gewenste Doruto-bloed. Hoe oud is hij nu, twee jaar?

Groetjes Jenneke, MissHIS

PS. de Upperten informatie komt er nog aan hoor!!

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 20:21

paulanda schreef:
je zou denken als je een echt goed paard hebt dat ze toch niet om hem heen kunnen

Dat is juist het probleem als je echt een supercrack heb duurt het niet lang voordat jou naam niet meer op het eigendomsbewijs staat....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 20:35

MissHIS schreef:
met name door het gewenste Doruto-bloed. !

Gewenst door wie toch zeker niet door jouw aanbeden KWPN want ze hebben van deze eerste no 1 der dressuurververevers op de wereldranglijst nimmer een hengst goedgekeurd. Beknopt en gewoontjes zo omschreven ze zijn talentvolle kinderen. Overigens als je wijsheid er toch op loslaat als bewegingsvererver heeft Eros ook veel bijgedragen in de fokkerij.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 21:11

troef:daar kies je toch zelf voor als je hem dan wil verkopen,daar krijg je dan wel flinke som geld voor hoor en als je het niet wil,hebben ze toch echt pech dan blijft jouw naam er op staan.

Sarabande:idd doden de mannelijke nakomelingen nogal vrouwelijk aan en wisten ze niet echt te overtuigen maar doruto heeft wel het hoogst aantal nakomelingen ooit in de grand prix lopen dat staat toch wel ergens voor zou ik zeggen,en misschien is doruto meer geschikt als opa te dienen,kijk naar ooseven(rubinstein*doruto)

Missh:nee joh hij is van afgelopen jaar(Valentino HH) dus duurt nog wel eventjes,maar is het wachten waard en mocht hij niet worden wat we hoopte dan word hij gewoon verkocht,zijnde ruin/hengst en wordt hij vast een heel plezierig dressuurpaard.Het goede karakter heeft hij iig mee Lovers

De merrie is nu weer drachtig van flemmingh en we hopen nu op een merrie,ben nu al weer aan het kijken voor volgende hengst mits ze zo gezond blijft ze word toch al jaartjer ouder(21)ook al gedraagd ze zich als een 2,5 jarige

We dachten zelf aan:SIR SINCLAIR,ROUSSEAU,REDFORD,POLANSKY,ROHDIAMANT,SPECIAL D.

Moeilijk weer hoor,wil wel graag een wat jonge hengst,ook al is dat een wat grotere gok.

Mocht iemand advies hebben hoor ik het wel.

greetz n

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 21:33

paulanda schreef:
kijk naar ooseven(rubinstein*doruto)

Je hebt het over de zus van Barbria

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:15

bergijp het niet helemaal sarabande mijn merrie is niet de volle zus van barbria wel dichte familie barbria is doruto*amor en mijn merrie atodina is doruto*eros en eros is van amor,dus wel dichte familie.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:19

je had het toch over oo7 dat is toch een zoon van de volle zuster van barbria of ben ik nu blont

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:29

oh dat zou heel goed kunnen,dacht dat je mijn merrie bedoelde

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 01:33

sarabande schreef:
je had het toch over oo7 dat is toch een zoon van de volle zuster van barbria of ben ik nu blont

Ja klopt. OOSeven komt uit Gelbria, de volle zus van Barbria.

Groetjes Jenneke, MissHIS

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 09:15

MissHIS"]
[quote="sarabande schreef:

Ja klopt. OOSeven komt uit Gelbria, de volle zus van Barbria.
[/quote]

JOH Verward

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 16:20

I weet dat als je in het wereldje zit het misschien makkelijker is een hengst goed te keuren maare als je er niet in zit en je hebt echt goed paard moet je het zeker proberen want ook die kan er best wel doorheen komen wat mensen soms ook zeggen!
ALs je echt iets goeds hebt laten ze dat niet zomaar gaan, maar het moet dan ook echt iets goeds zijn!