najaarsonderzoek KWPN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

indus

Re: najaarsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:46

Gaat Nijhof nu zelf de nakomelingen van spielberg aan het publiek laten zien?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:13

indus schreef:
Gaat Nijhof nu zelf de nakomelingen van spielberg aan het publiek laten zien?

Dat wordt dan een hele optocht Haha!
En daarna die van Dayano Vingers aflikken

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:17

Wat is er veterinair dan mis met deze hengsten?[/quote]

Ja dat kan natuurlijk van alles zijn Arie! Moeten we nu de hele medische paarden encelopedie op gaan noemen? Haha![/quote]

Ik denk dat Arie bedoeld "weet iemand wat er mis was dan met deze hengsten?"

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:23

Als de helft van de aangeleverde hengsten kennelijk op deze leeftijd veterinair al niet geschikt om een verrichttingsproefje te lopen, moet je toch gaan afvragen hoe goed deze hengsten fysiek werkelijk in elkaar steken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:25

Je weet niet eens wát er mis is. Dat vind ik belangrijker om te weten dan op voorhand te oordelen.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:28

arie53 schreef:
Als de helft van de aangeleverde hengsten kennelijk op deze leeftijd veterinair al niet geschikt om een verrichttingsproefje te lopen, moet je toch gaan afvragen hoe goed deze hengsten fysiek werkelijk in elkaar steken.

Ik denk dat je voorbarige conclusies trekt nu Arie.
Een paard kan een keer hoesten en wat neusuitvloeiing hebben, zich bezeerd hebben en wat hechtingen enz enz. Het hoeft dus niets te zeggen over de daadwerkelijke fysieke conditie, niet gaan rellen Arie. Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:10

grapjas schreef:
bijv. Van the Man in duitsland hogere punten als Johnson kreeg tijdens hetzelfde verrichtingsonderzoek en dat hij er in Ermelo uit moest op karakter.

De toetsingnorm is in een box van 3x3 en 23 uur per dag op stal voor gebruikers van heden en toekomst. Haha!

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:16

De boxen waren vorig jaar nog maar 2,5 bij 2,5 en daar kun je dan je toekomstige topper in zetten.
Zeker de hengsten die al in het buitenland zijn goedgekeurd zijn soms een vermogen waard, dat is heel wat euro's per vierkante meter.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:40

Sammie schreef:
Je weet niet eens wát er mis is. Dat vind ik belangrijker om te weten dan op voorhand te oordelen.

Stel dat op de reguliere wedstrijden de helft van de paarden om veterinaire redenen wegblijft, gaat er dan geen bel rinkelen?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:43

grapjas schreef:
De boxen waren vorig jaar nog maar 2,5 bij 2,5 en daar kun je dan je toekomstige topper in zetten.
Zeker de hengsten die al in het buitenland zijn goedgekeurd zijn soms een vermogen waard, dat is heel wat euro's per vierkante meter.

En dan vinden ze het vreemd dat een intelligente hengst niet meer meewerkt of onregelmatig van stijfheid is.
Kistkalveren mogen al lang niet meer maar dit wel. Huilen

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:45

Jemig Arie, het gaat niet om de helft en een reguliere wedstrijd kan goed gaan of slecht, volgende keer beter.
In dit geval hangt er iets meer vanaf. Je krijgt maar 1 kans dus als je hengst niet topfit is, om wat voor reden dan ook, dan wacht je totdat hij het wel is!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 19:12

misterA schreef:
[Tenslotte bieden eigenaren hun hengsten zelf aan voor de eerste bez., ze zijn het niet verplicht.
Daarom vind ik het geen goede zaak en zelfs onsportief, om hem nu terug te trekken.

Spielberg is gewoon een gekeurde hengst vorig jaar bij het NRW.
Daags na de keuring niemand opgevallen en wordt voor een simpel bedrag verhuurd aan Schmidt.
Het is gebruikelijk in Duitsland dat jonge hengsten het dekgeld van 600-700 niet overschrijden.
Zo ook met Spielberg. Hengst was gewoon voor Duitsland..........en Kontrakt was kontrakt.........

Dat het balletje in Nederland gaat rolletje is een verhaal nadien.
En dat het KWPN hem accepteerd in eerste instantie is ,zoals nu blijkt, een commerciele goede zet geweest samen met de promotie van de "nieuwe Paardenkrant" en de KWPN-hengstenkeuring en ....Bokt Haha! .

Maar in eerste instantie valt de hengst onder de verr. regels van Duitsland en daar is ook niks mis mee wanneer deze hengst de 30 dagen doet en later sport of daarna nog de 70 dagen test.

Nu maar afwachten wie het komende jaar met een zoon van BELISSIMO komt, want men loopt hier nog achter. Knipoog

Citaat:
Afbeelding
Afbeelding

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=6

BELTONI dominiert den 30-Tage-Test

Mit Höchstnoten in fünf der sechs bewerteten Merkmale hat der Warendorfer Pachthengst BELTONI (Besitzer Sarah und Antony Pidgley, GBR) deutlich die 30-tägige Veranlagungsprüfung, die heute in der HLP-Anstalt der Landgestüts zu Ende ging, dominiert. Die beiden Fremdreiterinnen Helen Langehanenberg und Eva Möller beurteilten die Rittigkeit des dreijährigen Belissimo M-Sohnes als nahezu perfekt und vergaben die Wertnote 9,75. Für den Galopp erhielt BELTONI eine 9,56, für sein Interieur eine 9,25, für den Trab eine 9,0 und für den Schritt die Wertnote 8,88.

http://www.landgestuet.nrw.de/index.php?id=225

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:07

sprakeloos schreef:
[
Gaaaap
ongefundeerde stemmingmakerij...wees eens een grote meid en probeer verstandige, genuanceerde dingen te zeggen in plaats van dit populistische gelul dmv anderen na te praten...

Wie banketstaaf ik hier na dan Verward

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:10

Pipo zegt het hard maar hier komt het wel op neer.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:13

De Donschufro, is een heel goed paard!!
Heb hem al diverse malen gezien en hij is echt fijn.
( woon er dicht bij vandaar, al is is hij nu verhuisd naar drente )

sprakeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:25

Pipo schreef:
sprakeloos schreef:
[
Gaaaap
ongefundeerde stemmingmakerij...wees eens een grote meid en probeer verstandige, genuanceerde dingen te zeggen in plaats van dit populistische gelul dmv anderen na te praten...

Wie banketstaaf ik hier na dan Verward

Dat weet je best, je bent zelf al jaren niet meer op KWPN-evenementen te vinden...jij beoordeelt hengsten tegenwoordig vanaf een dvd en filmloop Cool

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:49

ceasario schreef:
misterA schreef:
[Tenslotte bieden eigenaren hun hengsten zelf aan voor de eerste bez., ze zijn het niet verplicht.
Daarom vind ik het geen goede zaak en zelfs onsportief, om hem nu terug te trekken.

Spielberg is gewoon een gekeurde hengst vorig jaar bij het NRW.
Daags na de keuring niemand opgevallen en wordt voor een simpel bedrag verhuurd aan Schmidt.
Het is gebruikelijk in Duitsland dat jonge hengsten het dekgeld van 600-700 niet overschrijden.
Zo ook met Spielberg. Hengst was gewoon voor Duitsland..........en Kontrakt was kontrakt.........

Dat het balletje in Nederland gaat rolletje is een verhaal nadien.
En dat het KWPN hem accepteerd in eerste instantie is ,zoals nu blijkt, een commerciele goede zet geweest samen met de promotie van de "nieuwe Paardenkrant" en de KWPN-hengstenkeuring en ....Bokt Haha! .

Maar in eerste instantie valt de hengst onder de verr. regels van Duitsland en daar is ook niks mis mee wanneer deze hengst de 30 dagen doet en later sport of daarna nog de 70 dagen test.

Nu maar afwachten wie het komende jaar met een zoon van BELISSIMO komt, want men loopt hier nog achter. Knipoog

Citaat:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=6

BELTONI dominiert den 30-Tage-Test

Mit Höchstnoten in fünf der sechs bewerteten Merkmale hat der Warendorfer Pachthengst BELTONI (Besitzer Sarah und Antony Pidgley, GBR) deutlich die 30-tägige Veranlagungsprüfung, die heute in der HLP-Anstalt der Landgestüts zu Ende ging, dominiert. Die beiden Fremdreiterinnen Helen Langehanenberg und Eva Möller beurteilten die Rittigkeit des dreijährigen Belissimo M-Sohnes als nahezu perfekt und vergaben die Wertnote 9,75. Für den Galopp erhielt BELTONI eine 9,56, für sein Interieur eine 9,25, für den Trab eine 9,0 und für den Schritt die Wertnote 8,88.

http://www.landgestuet.nrw.de/index.php?id=225

We zullen zien!
Laatst bijgewerkt door gomir op 21-09-07 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's uit quote gehaald

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:00

Is er ook iemand die foto's heeft gemaakt? Of gaat maken? Ben benieuwd naar de hengsten!:D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:17

Ceasario, die Bellisimo is hier in Nederland toch helemaal geen markt voor; verkeerde kleur. Clown

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:21

Anne_GTI schreef:
Ceasario, die Bellisimo is hier in Nederland toch helemaal geen markt voor; verkeerde kleur. Clown

Ik zei toch dat ze hier achterlopen.. Haha!

tommy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:24

Heeft iemand nog iets vernomen over de kwaliteit van de ruiters? Ik begreep dat het team iets gewijzigd was?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:32

Nou we mogen hopen dat ze beter zijn :-}

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:58

Anne_GTI schreef:

Het scheelt dat Jazz wel de goeie kleur heeft Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:01

Anne_GTI schreef:

Niet alleen verkeerde kleur ook verkeerde type, maar misschien dat ze nog bloedvernieuwing zoeken bij de Gelderse fokrichting.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:08

Mwah, op de kaaklijn/nek na vind ik het heel geen verkeerd paard. Steekt wel goed in elkaar verder al mocht ie zo op de foto te zien achter wel wat meer aantreden.