Zwart ....beter dan vos ????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie16

Re: Zwart ....beter dan vos ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:37

Kaitlin schreef:
Sammie schreef:
Waarom heb jij liever een Gribaldi dan een Ferro?

ja, ben ook benieuwd naar onderbouwend commentaar. Knipoog niet dat het iets met dit topic te maken heeft.
(voel me persoonlijk niet aangesproken hoor, hebben 7 ferro's en negro's,een rousseau en een verdwaalde scandic op stal staan, dus ben al overtuigd! Tong uitsteken )

en ik ook! bij mijn zwartje zit er namelijk ook Ferro bloed in en ben er toch echt wel blij mee Knipoog

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:42

jaa precies! Zit de hele dag tussen Ferro's en Negro's (word alleen maar mee gefokt bij ons) en heb nog nooit problemen gehad,over de gangen hoeven we het niet te hebben Pling , en een goed sportpaard heeft karakter nodig, ja Ferro's zitten hoog in het bloed, maar dat je deze paarden moeilijk vind zegt meer over de ruiter als over het zgn 'bloederige' dier!

[lekker offtopic,whaha!! Clown ]

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:49

Kaitlin schreef:
jaa precies! Zit de hele dag tussen Ferro's en Negro's (word alleen maar mee gefokt bij ons) en heb nog nooit problemen gehad,over de gangen hoeven we het niet te hebben Pling , en een goed sportpaard heeft karakter nodig, ja Ferro's zitten hoog in het bloed, maar dat je deze paarden moeilijk vind zegt meer over de ruiter als over het zgn 'bloederige' dier!

[lekker offtopic,whaha!! Clown ]

haha wel off-topic, maar ik vind het inderdaad raar gezegd!
Ik ben juist blij dat ze het zwarte wel heeft mee gekregen van Ferro en Metall Tong uitsteken

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:51

Zo is het maar net! Heb even in je profiel gespiekt, en jeej! wat lijken deze dames op elkaar! Haha!

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:53

Kaitlin schreef:
Zo is het maar net! Heb even in je profiel gespiekt, en jeej! wat lijken deze dames op elkaar! Haha!

Haha ja ik ook bij jou.. en kan me herrineren dat jij dat al een keer eerder hebt gezegd in een topic. Dat vooral die koppies op elkaar leken..
Maar bij mij zit het bloed wel veel verder want het is een IdocusXmetall..

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:59

dus geeft hij zijn kleur en aftekeningen wel permanent door,haha! Pling
Zat een keer op Indoor Brabant met een vriendin,en Paddox(Ferro x Darwin) kwam de ring binnen, en ze schrok zich dood,dacht dat het die van ons was! haha!

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:02

Ja dat vind ik ook, mijn merrie lijkt nog het meeste op ferro met haar zwarte kleur, witte voetjes en blesje..
Haha ja lijkt die er zo erg op Haha!
maar we zullen anders wel ff gewone berichten gaan sturen, voordat dit topic zo vol staat over Ferro Tong uitsteken

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:04

De kleur heeft absoluut geen invloed op de prestaties.
Maar dat was al bekend.
Persoonlijk houd ik ook meer van donkere paarden, spreken mij gewoon meer aan. In dressuurtopics reageer ik ook sneller dan in topics waar springfoto's zijn geplaatst. Gaat bij mij gewoon onbewust Knipoog .

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:08

Als Anky verliest is het altijd van een vos =)

biebs007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:15

Ik ben gek op vossies!!!geweldig juist!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:19

nathalie16 schreef:
Ja dat vind ik ook, mijn merrie lijkt nog het meeste op ferro met haar zwarte kleur, witte voetjes en blesje..
Haha ja lijkt die er zo erg op Haha!
maar we zullen anders wel ff gewone berichten gaan sturen, voordat dit topic zo vol staat over Ferro Tong uitsteken

je hebt gelijk ja Tong uitsteken alleen jammer dat we nog geen antwoord hebben gehad oponze vraag Bloos

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:24

Goldie schreef:
Hoe vaak ik al geen advertenties heb gezien van geen vos of schimmel.. Sorry hoor maar dat soort mensen heb ik werkelijk geen woorden voor...

Denk eerder dat dit persoonlijke voorkeur is, en dat je daar weinig aan kan doen.
Nu heb ik het niet over sportpaarden, maar om recreatief te rijden en lekker voor de recreatie een paardje te hebben, kan ik best verstaan dat de ene liever een vos en de andere liever een zwarte heeft.

Persoonlijk ben ik gek op vossen met superhoge witte benen, heel brede bles en bij voorkeur nog eens een buikvlek, terwijl mn pensionhoudster de zwarte paardjes als zoete koek verkoopt.
Een kwestie van smaak en mening, weinig aan te doen.

Mensen die een paard kopen voor de sport, die kijken (of zouden niet mogen kijken) naar de kleur.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 08:45

Een mooie rode vos vind ik prachtig!

Toch heeft voor mij een goed paard geen kleur. Ik kijk eerst naar het type en de beweging, daarna komen de kleur, de uitstraling en de aftekeningen pas Lachen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 08:51

Ik heb een lichte vos met 3 hoge witte benen, ze heeft idd ook een goudglans over de vacht in de zomer, prachtig!!

Tot ik dit paard had was ik ook een zwarte/bruine fan, maar waarom? Ik heb geen idee. Ben erg blij met mn voske!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 08:53

Zwarte paarden tonen nou eenmaal chiqer dan vossen en iid als je een vosveulen heb met goede afstammeling en een zwarte met bv de zelfde afstammeling, dan is het zwarte aanzienlijk duurder

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:41

@Tita: dat is ook maar een kwestie van smaak. Ik vind een zwarte lang niet altijd zo chique tonen.

Woon in Friesland en hier heb je al zoveel zwarten Knipoog Dan zie ik liever eens een mooie vos tussendoor.

Maar zoals ik al aangaf: smaken verschillen Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:42

nu vind ik een fries sowieso niet leuk dus ik beschou dat niet als een zwarte Haha! weet dat het krom klinkt maar een zwarte KWPN'er met goede bloedlijn is duurder dan een vos met dezelfde bloedlijn

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:45

amaze schreef:
Je zou het bijna denken Tong uitsteken !
Het is opvallend hoeveel reacties er geplaatst worden bij de zwarte veulentjes tov de bruine en vooral vos veulens..... Boos! en ik kan het weten omdat ik een vos veulentje heb en er speciaal op gelet heb Bloos ..zielig he? Knipoog

EEN GOED PAARD HEEFT TOCH GEEN KLEUR !! Ach gut

Of .....vinden jullie wel ??

Jozef; je bent toch geen klein kind ofwel? Clown

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:45

goed paard heeft geen kleur maar het oog wil ook wat

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:46

@Tita: Paarden worden duur, doordat men er veel voor geeft. Als je voor een gemiddelde zwarte meer geeft dan voor een goede vos, dan mag je wel eens starten met nadenken.

Friezen horen gewoon bij de rijpaarden, helemaal hier in de omgeving.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:47

tita schreef:
goed paard heeft geen kleur maar het oog wil ook wat

Natuurlijk wil het oog wat, dat heeft (weer) met smaak te maken.

Het is niet per defenitie zo dat een zwarte mooier is. Dat vind jij misschien.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:53

mwah nee ik heb nu een vosachtige maar ik moet zeggen dat ik donkerbruin wel mooi vind.

iid smaak.... maar de meeste dekhengsten bij de KWPN zijn iig niet vos dus zo zie je maar dat vos toch minder geliefd is

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:10

Ik ben altijd gek geweest of vosjes... vraag me niet waarom maar t is zo! Mijn eerste pony moest dus ook een vosje worden, maar helaas die werd afgekeurd dus kwam er een bruine, toen mijn eerste paard, weer een leuke vos op het oog, maar de mensen die mee waren om te kijken vonden hem niet goed genoeg en gaven mij het advies om verder te kijken. dus toen kwam er een schimmel. uiteindelijk kwam er toch een vos in mijn bezit (waar ik Z2 mee heb gereden) ik helemaal blij en hij was ook erg leuk! en op dit moment heb ik een bruine en nog een zwarte... zo zie je maar dat het gaat zoals het gaat.... en mijn mening zeker niet is dat een zwarte beter is dan een vos... Haha! Haha!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:18

Beter dan een zwat paard natuurlijk niet. Ik denk vooral dat vossen minder geliefd zijn dan bijv. een zwarte.

Ik hou zelf van mooie wildkleuren of mooi donkerbruin. Aftekingen ben ik niet zo weg van.
En ik heb al helemaal niets met vossen (qua kleur he). Maar ik kijk niet zo naar de kleur. Karakter en gangen is véél belangrijker.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:31

Ik heb nu een bruine, en daarvoor heb ik 2 keer een vos gehad met bles en 4 hoge witte benen. Mij maakt het geen donder uit. Ik moet een klik hebben met het paard. Niks meer en niks minder. Zwart vindt ik persoonlijk niet zo'n mooie kleur. Ik vindt over het algmeen dat zwarte paarden minder spreken zijn. Doe mij dan maar een mooie donker bruine of een vos of een schimmel. Dat spreekt veel meer.

Maar dat is persoonlijk.

Ik heb overigens nooit op kleur gezocht, alleen op karakter