Dus als 4-jarige moeten ze kunnen wijken en met 5 jaar SB

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zilly schreef:Wordt de IBOB altijd aan het eind van het jaar gehouden of zijn er verschillende data per jaar?
Dus als 4-jarige moeten ze kunnen wijken en met 5 jaar SB
misssixty schreef:Mijn 4 jarige merrie (No Limit x Concorde) is dit jaar naar de merriekeuring geweest. Ze is opgenomen in het stamboek.
Heeft het volgens jullie dan ook zin om mee te doen aan de spring IBOB? De punten waren geloof ik 60 op exterieur en 65 op springen.
nathalie16 schreef:Pletje123 schreef:Voor het PROKKEN hier in de buurt ben ik 340 kwijt..
@Nathalie: als je paard een bemerking op 1 van de achterbenen heeft, wordt ze ook na het doen van de IBOP geen ster..
Het is niet een hele erge, want ze laten er ook door met de pavo. Ik wilde er anders volgend jaar toch nog 1x proberen voor de ster. Want op beweging redt ze het makkelijk. Maar moet je bij de IBOP dan geen bepaald aantal punten hebben en dat ze dan ster wordt?
Pletje123 schreef:@Nathalie: even voor de duidelijkheid zeg maar:
de merrie is wel of niet naar een stamboekkeuring geweest? Merkten ze toen ook al de bemerking op of is het pas opgemerkt bij de PAVO cup?
Pletje123 schreef:68 punten is de oude telling. Toen hadden ze (dacht ik) 68 punten voor ext en 72 voor bew nodig. Je hebt dan dus wel voldoende punten... Maar ik weet het niet zeker hoor
UnitedO schreef:Wanneer je de IBOP test met minstens 75 punten afgelegd hebt, krijgt je paard het predikaat IBOP/EPTM. EPTM is een vijfweekse stationsmerrietest.
De IBOP is een prestie-aanlegtest en kan beschouwd worden als een goede aangever van de te verachten prestatiemogelijkheden van een merrie.
Ik geloof dat een stamboekmerrie opgegeven kan worden voor de CK, hier kan ze ster worden. Ik weet niet zeker of de IBOP hiervoor ook een mogelijkheid is. Een voorlopig keurmerrie kan Keur worden wanneer ze de IBOP met minstens 75 punten afgelegd heeft.