Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

gelukkig hadden we biks mee dus na 10 minuten rennen hadden we haar weer ^^ janouk schreef:Neonlight schreef:Als het mogelijk is, rechtstreeks vanaf de trailer/vrachtwagen de ring in, dus niet een paar minuten aan de ring wachten. Omdat ze dan helemaal op vreemd terrein zijn en meteen moeten lopen, zijn ze showeriger.
Dat vind ik niet fair tegenover mijn paard. Eerst een hele tijd op de trailer gestaan en dan zonder spieren op te warmen, moeten presteren.Dat zou ik echt nooit doen.
Een paard is toch een atleet en moet eerst warm lopen om spierblessures te voorkomen.
En het paard wat in de wei gezet wordt en eerst een aantal rondjes sprintjes trekt? Van het paard wordt niets anders gevraagd als een paar rondjes draven.Citaat:Als het mogelijk is, rechtstreeks vanaf de trailer/vrachtwagen de ring in, dus niet een paar minuten aan de ring wachten. Omdat ze dan helemaal op vreemd terrein zijn en meteen moeten lopen, zijn ze showeriger.
Dat vind ik niet fair tegenover mijn paard. Eerst een hele tijd op de trailer gestaan en dan zonder spieren op te warmen, moeten presteren.Dat zou ik echt nooit doen.
Een paard is toch een atleet en moet eerst warm lopen om spierblessures te voorkomen.
En het paard wat in de wei gezet wordt en eerst een aantal rondjes sprintjes trekt? Van het paard wordt niets anders gevraagd als een paar rondjes draven.
Grappig.
Maar terwijl een paard graast, beweegt het zich langzaam voorwaarts (het ene iets sneller dan het andere paard). Als je paard in de trailer staat, staat het in een zeer kleine ruimte, vaak een aantal uur compleet stil, heeft eerst de stress van de reis, het opvangen van de rijstijl van de coureur achter het stuur, en dan nog stil staan in de trailer, terwijl voor en achter langs paarden langs stuiteren. Niet vergelijkbaar in mijn ogen.
. InekeH87 schreef:Hoe is de keuring bij iedereen gegaan? bij mij eigenlijk heel goed de volgende punten heb ik gekregen:
Exterieur 65 (wordt 70 want de merrie is heel arm in bespiering dus dat wordt nog wel beter)
Stap 75, draf 75 galop 65, springen 75 eigenlijk dus een sterwaardige merrie maar helaas ze is nog 2 centimeter te klein!
Volgend jaar ga ik weer dan is ze een stukje gegroeid en heel wat beter bespierd.

)