Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Welke foto bedoel je dan?
( of ik snap niet precies waar ik naar moet kijken
)Ik ben ook heel erg benieuwd namelijk! 
tita schreef:nou nog plaatje van een schuine schouder
gut wat is het intressant

Citaat:Een goed dressuurpaard behoort van nature in vrijheid zo te bewegen zoals dat door de FEI in de Rules for Dressage Events wordt verlangd.
Rhodos schreef:Sammie: beide foto's is mijn paard, op de eerste foto kan je redelijk zijn schouderligging zien.
Citaat:Mooie zwevende momenten

arie53 schreef:De draf moet een zweefmoment hebben zoals de FEI voorschrijft. Geldt overigens ook voor de galop. Alleen door het zweefmoment worden de passen verruimd en komen de ledematen en organen even tot rust. In het zweefmoment worden immers de ledematen en organen niet belast en dus treedt er minder slijtage op. En dit bevordert weer de levensduur!
Citaat:De draf moet een zweefmoment hebben zoals de FEI voorschrijft. Geldt overigens ook voor de galop. Alleen door het zweefmoment worden de passen verruimd en komen de ledematen en organen even tot rust. In het zweefmoment worden immers de ledematen en organen niet belast en dus treedt er minder slijtage op. En dit bevordert weer de levensduur!
Is ook mooi om te zien maar uiteindelijk heb je er niks aan 
Sammie schreef:Een bewerkbare draf lijkt me een stuk beter. Waarom altijd het ene uiterste met het andere uiterste vergelijken. Aan zweefdrafjes heb je niks. Sufjes kun je nog bewerken.

Citaat:Het is namelijk zo dat de tong via spieren in verbinding staat met de voorbenen, dus een slechte ruiter kan hier invloed op hebben of zie ik dat verkeerd?
arie53 schreef:Sammie schreef:Een bewerkbare draf lijkt me een stuk beter. Waarom altijd het ene uiterste met het andere uiterste vergelijken. Aan zweefdrafjes heb je niks. Sufjes kun je nog bewerken.
Elke drafvorm moet een zweefmoment hebben. De lengte van het zweefmoment (meer bodem overlappen) bepaalt of we met een arbeidsdraf, een midden- of een uitgestrekte draf te maken hebben. Men staart zich tegenwoordig dood op het rondenlange uitstrekken (Pavo voorpootzwaaiers meestal zonder zweefmoment) maar voor een goed dressuurpaard is een tactmatige arbeidsdraf essentieel.
Citaat:bsoluut maar dan absoluut verkeerd. De tong heeft geen enkel effect op de spierbewegingen van het voorbeen