hengsten bespreken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 10:50

Palatina gribje een van de mooiste merries die ik ooit gezien heb, haar zoon Zion verdween na het lucky boy verhaal opeens. Was ziek, was dood was niet dood was nog gezien was opeens verdwenen. Zijn zoon Ekstein staat nog steeds ter dekking hoe kan dat nu met al die DNA??? Maar we waren nog niet aan de E en zeker niet aan de Z sorry

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:26

De boel loopt door elkaar Haha! Er is een apart topic geopend voor de volgende letters; eentje voor de B en inmiddels ook een topic voor de C. MIsschien handig om per letter inderdaad een apart topic aan te houden anders wordt het zo'n ellenlang verhaal?

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:01

Dacht ik ook, daarom had ik de C geopend maar er word weinig in besproken Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:05

De topics met een aparte letter ontaarden een beetje in het opnoemen van hengsten, maar er wordt verder weinig over gezegd.
Nog even en dan is de G aan de beurt Haha!.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 12:10

Ja jammer want het is juist zo aardig om ervaringen van anderen te horen, alhoewel vaak de 'standaart' gossip over de hengsten opgesomd wordt helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:19

Dat is inderdaad zo, met hier en daar een uitzondering dan he.
De letter D is volgens mij aan de beurt, misschien met frisse moed?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 12:43

nee kijk maar eens bij C daar is wat verfrissing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:45

Bij de D ook gelukkig, dat is leuke informatie!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 12:48

Ja daar was het topic eigenlijk voor gestart, prima hoor

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 18:42

Hier kun je weer je hart op halen over de verrichtings hengsten Tong uitsteken

Citaat:
KWPN
10-10-2002: Tussenbeoordeling verrichtingsonderzoek

De najaarseditie van het verrichtingsonderzoek ging op 5 september van start met in totaal 24 hengsten. Inmiddels is het onderzoek halverwege, wat inhoudt dat er sprake is van een tussenbeoordeling.

Tijdens de tussenbeoordeling werden de hengsten aan de tand gevoeld door de verrichtingsjury. Aan deze beoordeling namen 18 hengsten deel. Een zestal hengsten was reeds eerder door de eigenaren opgehaald. Het betreft de hengsten Cavalier x Renomee, Ferro x Beaujolais, Heartbreaker x Voltaire, Lancer III x Landstreicher, Montecristo x Balzflug en Ulior des Isles x Lord Gordon. Voor de Heartbreaker x Oula Owl xx geldt dat deze wel werd beoordeeld, maar dat zijn tussenbeoordeling, vanwege opgelopen trainingsachterstand, op woensdag 16 oktober plaatsheeft.
Na de tussenbeoordeling maakte de hengstenkeuringscommissie bekend dat twee hengsten, te weten de Emilion x Larome en de Lux x Ahorn werden afgewezen. De dit voorjaar doorverwezen Voltaire x Libero H kon helaas niet worden geaccepteerd voor deelname aan de tweede helft van het onderzoek.

Het onderzoek wordt derhalve vervolgd met 16 hengsten.

De eindbeoordeling vindt plaats op woensdag 13 november. De hengsten die het onderzoek vervolgen zijn: Animo x G.Ramiro Z, Corland x G.Ramiro Z, Democraat x Juventus, Democraat x Michelangelo, Heartbreaker x Oula Owl xx, Houston x Columbus, Jazz x Contango, Lavaletto x Carthago, Lorentin I x Alcatraz, Lux x Calvados, Mermus R x Abgar xx, Metall x Zandigo, Quickstar x What A Joy xx, Solos Carex x Amiral, Voltaire x Lucky Boy xx en Welt Hit II x Cocktail.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 22:22

Dees schreef:
Het is zo jammer dat Ametist niet meer is...
Dat vond ik leuke paarden!

Ik heb een leuke Landgraf x Amethist thuis Party!!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 22:30

Pipo"]
[quote="Wouter24 schreef:
ja idd, maar toen Sjoukje van Kooten met hem stopte (ik dacht omdat ze zwanger was) is ie bij veel verschillende ruiters terechtgekomen maar niemand die hem zo kreeg zoals sjoukje hem had. 1 en hetzelfde als met Jet-set D, alleen Nathalie Smeets had hem goed voor elkaar alle ruiters erna...drama...

Jetset D, heeft 2 jaar stilgestaan vanwege een blessure, nadat Nathalie hem had gereden, dus moeilijk zeggen dat andere ruiters er niet op kunnen rondsturen.
[/quote]

Ik hen em dit jaar in Zwolle gezien onder een meisje(Ned) die hem in Duitsland uitbrengt (prix St George),hij was toen erug stout........

ChristelSla

[b]Info over hengst Adios gevraagd[/b]

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:14

Hallo
Ik zou graag wat meer over het paard Adios willen weten.
Dit is de vader van mijn paard.
bedankt
Christel[/b]

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-02 16:56

Adios is een typisch product waarin alle beroemde noordelijke hengsten samen komen. Zijn vader Legaat is een zoon van de legendarische Marco Polo. Zijn moeder was een dochter van de volbloed Uppercut XX en diens moeder had de ook zo legendarische Farn tot vader. Een succescombinatie deze drie stamvaders, zij brachten in wisselende combinaties zeer veel goede sportpaarden voort. Adios stond van 1985 tot 1993 ter dekking en is daarna (volgens de boeken) naar Engeland verkocht.