Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Contango stond goed in het evenwichtsmodel dus Arie?
basvdv schreef:
Anna, zou je deze hengst langs de evenwichts-meetlat willen leggen? Wat is je mening van de romprichting, ligt het diepste punt in het midden van het zwaartepunt, en loopt deze weer mooi opwaarts richting de voorbenen?
anna42 schreef:De romprichting zou inderdaad nog beter kunnen. Daar staat tegenover dat de harmonie in de verhoudingen veel kan compenseren.
Daar komt bij de goede halsaanzet, met een goede geprononceerde nek en welving in de hals. Een voorbeen, met de goede ontwikkelde opperarm, dat recht onder de massa staat. De schuine schouder met het hooggelegen boeggewricht en het laaggelegen ellebooggewricht. Een schoft die tot aan het midden van de rug doorloopt.
De diepe en rondgeribde romp. Een elleboog die goed vrij en van de romp afstaat.
De welving in de rug, corresponderend met de halswelving, met de oplopende en goed bespierde lendenpartij. De lange lichthellende croupe. Een achterbeen dat onder de massa staat en een lange bespiering. Een kleine hoek in het darmbeengewricht en het hooggelegen kniegewricht. Hij staat daarbij ook nog over voldoende bodem.
Sjoert schreef:Maar MissHIS, is het erg wanneer een hengst een laatbloeier is?
Citaat:Nee hoor, maar het was wel een constatering (is veel vaker bij Contango-nakomelingen zo). Zijn veulens leken er eerst ook niet op, maar groeiden toch positief uit.
Citaat:Dat kan niet. Wat een veulen in aanleg heeft, zie je op latere leeftijd altijd terug en niet andersom.
Je had in dit geval beter kunnen zeggen: Men heeft bij de veulens de positieve eigenschappen niet direct herkend, echter op latere leeftijd kwamen die eigenschappen wel expliciet tot uitdrukking.
Suzanne F. schreef:Haan: Die van jullie houd ik ook in de gaten, Contango x Ferro... prachtbloed.
Dees schreef:Suzanne F. schreef:Haan: Die van jullie houd ik ook in de gaten, Contango x Ferro... prachtbloed.
Daar gaat Weelde naartoe dit voorjaar
Elisa2 schreef:noellie schreef:Zou het toeval wezen dat ie zo snel na Els Jansen gaat?
Ik zat daar ookal aan te denken,echt apart.Beide zijn ze niet zo oud geworden.
noellie schreef:Zou het toeval wezen dat ie zo snel na Els Jansen gaat?