Wie heeft er nakomelingen van Cavalier??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HindaFree

Re: Wie heeft er nakomelingen van Cavalier??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:36

wij hebben een merrie op me werk op stal van hem... ben er niet zo gek van heb altijd ruzie met haar :p ze is natuurlijk een schimmeltje en heeft duidenlijk zijn trekjes

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:39

Tja, je moet er van houden denk ik

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:56

hmm klinkt super dat ie al zo jong zo sprong!
En jammer dat ie klein blreef!

Pollewoppy:Dat is juist een beetje wat zoek :j ik weet niet ik val altijd op paarden met een raar karakter,en met brafe paarden kan ik meestal niet zo geweldig opschieten,dus de echte lieverds zonder temprament ect :)
Alleen 1 probleem wat ik ga vinden..ik wil graag dat het veulen wat groter word,
Iets boven de 1,60/.

Achja denk dat ik ze morgen ga bellen :) ben toch wel weg van de hengst,en als ik alles zo lees is het het perfecte paard waar ik op val,dus denk dat het hem gaat worden :D
Denk alleen wel dat het echt een springkanon gaat worden :+:
Hoop het iniedergeval wel O:)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 22:08

@Pollewoppy: cavaliers zijn idd soms boefjes maar die 3 van mij zijn wel goed eerlijk nooit gemeen. De kleinste heb ik nu verkocht maar de andere 2 zijn 1.70 en 1.75m.
In type wel 2 verschillende paarden maar ik heb graag cavaliers. Je pikt ze er zo uit. Zijn wat eigenzinnig maar wel met het hart op de goede plaats. Die ervaring heb ik zelf met ze.

Ik heb gekozen omdat whitesnake zelf een super karakter heeft en groot is. Salvatore heeft meer karakter geloof ik. De merrie heeft karakter genoeg. Hoop juist met whitesnake een wat rustiger ik hoop paard uit te fokken :D

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 07:03

Mijn cavalier was ook echt goudeerlijk!
Zat geen kwaad in, maar met genoeg babbels. En een heel fijn karakter om mee te werken.

Sigrid, fijn dat King het goed doet! Vind het een erg leuk paard.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:24

Idd, de Cavaliers die ik ken zijn ook heel eerlijk.
Niet onbelangrijk ;)

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:55

@likepink...als je maat wilt fokken, dan zou ik een zoon van cavalier overwegen,,

als je een e ponie bij cavalier dekt, is de kans aanwezig dat je niet echt groter gaat fokken...

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:59

sigrid: hmm dan is het misschien niet de beste keuze in maat.
maar zolang het veulen boven 1,57 blijft vind ik het prima :)

Maar ik wil meer kwaliteit fokken als maat.
En aangezien mijn merrie ongelooflijk veel talent heeft,maar niet altijd te vertrouwen is zoek ik een eerlijke hengst die zelf ook super springt.

En zo ben ik bij cavalier gekomen.
Plus hengst moet schimmel ;) beetje rare opmerking,maar veel toch schimmel fokken,maakt niet uit als het een vosje word,maar wil toch voor schimmel.

En alles vond ik wel in cavalier..
Wss gaan we anavond== straks al bellen...

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:12

ok nou als je 157 niet erg vind, dan zou ik bij Cavalier dekken...

dek je via Tewis?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:14

Stond in de fokkerij special van de hoefslag trouwens een gave foto van Cavalier bij Tewis. (Even tussendoor) Volgens mij is de hengst echt nog superfit.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:45

bij tewis kon je wel zien dat ie oud is....hij is ook niet meer zuiver in de beweging dacht ik...

ben deze lente bij tewis op hengstenshow geweest...

hij is van 1984 toch?

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:19

Idd denk bij tewis.maar op hun site kan ik hun adres niet vinden?
Maar wat vind je zelf van de combinatie als je mijn merrie ziet dan?White snake is idd ook erg mooi en is weer een stuk groter.
Alleen ik weet niks van zijn nakomelingen..

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:50

weet je wat ik een mooie hengst vind, die veelbelovend fokt...

staat ook bij tewis...

de hengst Up to date...

veel souplesse, mooie types...

van cavalier kan je springpaarden verwachtend, maar geen mooi luxe paard wat extra kan bewegen...

als je mooie bloederige merrie hebt met goede beweging die bot en springkwaliteit nodig heeft kan je cavalier gebruiken...

maar ok dat is mijn mening....

heb je foto van je paard op stand van de zijkant?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 22:21

ik heb juist een bloederige merrie met beweging van Cavalier en dat komt niet echt bij de moeder vandaan.
Het zijn wel laatbloeiers.

Up to date is een gave hengst maar wel met karakter.

Ik ga nu voor Whitesnake. Ze zeggen dat hij grote ietswat lompe en bonkige veulens geeft maar ik durf de gok wel te wagen.

Cavalier is 25 dacht ik. Dan hoeft hij van mij echt niet top meer bewegen. Hij ziet er nog wel top uit. Hij heeft een behoorlijk leven als topsporter gehad.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 05:43

@caroline....was wel jammer dat ie niet zuiver meer was...dan zit er toch wat meer glans aan zon dier...

hij is 25 jaar en gewoon flink gebruikt...en als je dat meerekend ziet hij er nog goed uit.

uit wat voor lijntje komt dat bloederige paard wat je kent dan?

Dat karakter van Up to date, wat is jou bevinding daarmee?

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:20

Hmm idd up to date is idd echt super.ook als ik zn veulens zie.
Allemaal mooi type,en het is mooie jonge hengst.
Als ik van school kom zal ik meteen een zijkant foto maken :) ga haar helemaal wassen vandaag dus komt mooi uit :)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 12:44

dat is mijn merrie cavalier x beaujolais x ulster. De andere cavalier van mij is cavalier x indorado x tolbert die is hoogbenig en ik noem het altijd bonkig gebouwd. Die is wat grover. Bij de merrie is juist bloederiger gebouwd.
De kleine cavalier die ik had was cavalier x elberton x halewijn x balthazar. Die was ook behoorlijk luxe ondanks de oude lijn die erachter zat.

Up to date vind ik persoonlijk geweldig paard met karakter maar als je een echte topper wilt heb je karakter nodig. De mensen die ik heb gesproken zeiden dat ze mooie veulens hebben met karakter geen dooie dienders zeg maar...
Whitesnake is rustiger en maakt zich nergens druk om. Dat idee heb ik ook van de veulens.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:32

lisch17 schreef:
hallo,

ik heb een cavalier gehad de afstammeling weet ik niet meer.
het was een heel lief paard in het beging met rijden ongeloofelijk braaf.
maar uiteindelijk niet meer haha gooide me er steeds af hij bokte echt zo van eraf jij dus ben er een paar keer lelijk af gevallen en toen was ik er zat van en heb ik hem verkocht aan een ervaren springruiter(springstal) hij was ook aan de kleine kan 1.58 ong maar ook maar 3 jaar dus het kan nog komen. meeste mensen zeggen dat cavaliers moeilijk zijn in de mond dat was die van mij helemaal niet zo. je kon hem makkelijk laag rijden en ook omhoog rijden.
hij heeft mooie gangen kan echt showen. zeker zijn galop is erg goed. en met springen laat hij ook echt manieren zien. volgend jaar gaat hij de sport in dan ga ik zeker kijken. heb contact met de eigenaar haha is een vriendin van mij.!

dat was het wel ong.
groetjes lischinka

deze heeft zijn moeilijke karakter nog steeds een echt mannenpaard.!!
zijn afstammeling is cavalier x faram x vico x dirigent

is verkocht naar denemarken om de springsport daar te vervolgen

Ildiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:14

Hey!

Wat leuk om te zien dat er zoveel cavaliers rond lopen op bokt!
Ik heb zelf een cavalier X Trition. hij is nu 9 jaar oud en ik heb hem al vanaf dat hij 3 is.

Super leuk paard heel fijn karakter! Alleen kan soms heel eigenwijs zijn ( hij smeed echt zijn plannetjes als hij ergens geen zin in heeft )
Verder heeft hij ook super gangen vooral de galop, is alleen wat moeilijk in de mond ( het schijnt dat cavaliers dat vaker hebben).
Ook springt hij goed, hij kan alleen wel heel heet zijn naar de sprong, zit dit ook in het bloed??

Misschien is het leuk als we allemaal wat fotos plaatsen van onze paarden! kunnen we kijken of ze wat van elkaar weg hebben!

Groetjes, Ildiko

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:29

ok een foto;
Afbeelding
dit is venture
hebben die van jullie ook zo'n geweldige maantop?? het wil maar niet groeien...

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:32

haha dat heeft king ook....doe ook altidj heel voorzichtig met invlechten en elastiekje er weer uit trekken, ben bang dat ik in 1 keer hele knot er af trek...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:35

toen ik hem kreeg dacht ik dat hij geschuurd had of dat ze m getrokken hadden voor vlechtjes ofzo maar nu 1,5 jaar later is er niks bijgekomen ;(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:36

Onze Cavalier heeft inderdaad ook zo'n geweldige voorpluk

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 20:41

mijn bruine cavalier had voorpluk, mijn ruin iets meer dan 3 haren :P en mijn merrie een 'normale'. Mijn ruin heeft afgelopen vrijdag voor het eerst een knotje in zijn voorpluk het was meer elastiekje dan haar maar ja het leek erop... De meeste hebben idd maar 3 haren. Foto's van mijn cavjes staan op mijn site zie mijn profiel een linkje naar mijn site

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:43

King heeft zowiezo erg dunne manen....en het stukje tussen oren heb ik vrij ver naar achteren geknipt...dus kam ik de rest mee naar voren en lijkt ze maantop groter....

King heeft eigenlijk een beetje een comb-over net als donald trump....
:o :D :+

Afbeelding