Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Cayusejuhh schreef:weet je waar ik deze redenering van heb>??
Pablo wordt niet gedekt meer.
Omalley is puur ICS. en cob. en volgens mij Vanner naam voor Hj. Stelt niks voor
ZIdane dekt toch niet in nederland??
".Cheveyo schreef:oh dat verhaal met een slip of the pen over stamboekhengsten ofzo toch?
Maar bedoel je dat verhaal dat er in de niet zo heel erg verre toekomst alleen met stamboekhengsten gedekt "mag" worden en dat het stamboek dan dus gesloten wordt? Stond toch in de Battie (?) Wil trouwens zeker geen oude - of wat voor koeien dan ook uit de sloot halen, ben alleen benieuwd.(zeker als eigenaar van een jonge registerhengst
)
KootMiraDrum schreef:Ze bedoelt dat HJ niet in Vannertype indeelt, denk ik.

, het is meer dat dat gerucht af en toe de kop lijkt op te steken, maar het zal iid maar om een gerucht gaan.
Vasthi schreef:Met Collin (Grai) en Gulliver (lichte Cob) in combi met Shayla (toch echt Vanner) zou je kiezen voor een lichter type nakomeling. Waarom kiezen een aantal mensen hier juist niet voor met een zwaarder type hengst fokken?
Collin en Gulliver hebben inderdaad een flink aantal goed geprimeerde veulens, maar zijn ook 2 van de meest populaire hengsten bij het stamboek, het afgelopen jaar stonden ze beiden in de top 4 van hengsten met meeste nakomelingen op de NSvT keuringen. Zoiets geeft wel een heel gekleurd beeld natuurlijk in vergelijking met hengsten die slechts 1 nakomeling hadden meelopen zoals bijvoorbeeld Garish, al was dit hengstveulen wel de topper van de keuring in Bunschoten (reservedagkampioen bij de hengsten/ruinen en dat uit een 3e premie moeder!).
) nog niet eens zoveel is?

Cheveyo schreef:Nu heb ik wel het idee dat de Pablootjes het bijna altijd wel heel goed doen.
snowdon schreef:Wacht de komende lichting even af zou ik zeggen
Ryon O'Malley zou wel eens een leuke kunnen zijn.
Iets kleiner, maar ook die trotse air over zich heen zoals Shayla heeft.
Of Sjakie van 't Hof van Ede.
Al twijfel ik bij Sjakie over de rug... even afwachten dus
Ruime gangen behoud je dan wel en hij is ook niet TE grof.
Mr. Yenkins is ook een mogelijkheid, die is ietsje groter, vergelijkbaar exterieur op de halslijn na.
Maar dan de hengstenvariant uiteraard.