Bella schreef:@Miriam: Wat zit er aan bloedlijn achter Armeria?
Paarden uit de kudde vind ik ook erg fijn. Kun je goed band mee bouwen, maar, dat moet ik wel zeggen, je moet ze in het begin vaak wel veel nog leren. Allerfijnste vind ik: als veulen (veel) in handen geweest (maar consequent, niet dat alles als veulen mocht) en vervolgens in de kudde het land op...
Dan zijn ze toch wat vertrouwder naar de mens, weten een paar regeltjes, maar toch nog erg respectvol en groen.
Armeria is een dochter van Sebastian. Haar moeder is Ulicus. Ulicus haar ouders zijn Kalypso en (de kampioensmerrie) Imperata. Ook Imperata haar moeder Enia is kampioen geweest. Armeria had als veulen een A premie, daarna nog niet weer op de keuring geweest.
Ja dat vind ik ook het fijnste hoor, dat ze als veulen veel in handen zijn geweest en de basis dingen echt goed kennen en daarna de kudde in gaan. Dat doen wij hier met onze eigen veulens ook. Als ze in de kudde lopen, halen we ze af en toe een paar dagen bij huis om wat met ze te oefenen.
Wij oefenen nu even regelmatig met Alcea en Armeria. Ze pakken het echt ontzettend snel op.
Dit is een foto van Armeria, net 2 dagen hier bij ons:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=NO6DFBMV
Ze hebben gewoon een ontzettend goed karakter en wel vertrouwen in mensen.
Mirjam