A'tjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmes

Re: A'tjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:59

Hoe zit het hier trouwens mee?
aartlover schreef:
Maar ik ga van Bokt weg. Word me echt te erg hier! Als jullie me zoeken ik ben op www.fantasticfjorden.tk

Je hoeft van mij niet weg hoor,maar dergelijke uitspraken doen en dan daarna gewoon verder gaan,vind ik een beetje zinloos eigenlijk Scheve mond

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 23:00

ik kon niet weg Tong uitsteken Bokt is verslavend Tong uitsteken trouens: geinige avatar Knipoog

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:00

Sjintoo schreef:
Ik ga voor een wintec. Heb die voor mijn ander fjordje ook en ben daar heel tevreden van. Voordeel is ook dat je een verwiselbare boom hebt.

Ja,precies.Dat dacht ik dus ook.En als het figuur dan nog verandert door het groeien,kun je de boom aanpassen Ja

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:01

aartlover schreef:
ik kon niet weg Tong uitsteken Bokt is verslavend Tong uitsteken trouens: geinige avatar Knipoog

Don't tell me Knipoog

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 23:11

aartlover schreef:
Zal ik nou eigenlijk de A mensen bij houden? Tong uitsteken haha

zoals

nummer 1
nummer 2 Tong uitsteken

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:16

Laatst bijgewerkt door Yell op 24-01-07 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in link gezet

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 14:32

wouw Haha! mooi beestje Knipoog Jullie fokken toch beetje fjorden ofzo?

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:32

Die Alcea beweegt wel erg mooi bergop. Zie er wel een dressuurtoppertje in wording in. Jammer genoeg heb ik er al twee...
Hoop dat jullie een leuk plekkie voor dit mooie dametje vinden.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:59

Alcea is echt een leuk dier zo. Jammergenoeg niet de toef die haar halfbroer wel had, maar super bewegen zeg. Hoe groot is ze nu?

NiskoFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:18

Alcea is inderdaad een leuke Fjord Mirjam. Staat ze nu nog in de kudde eigenlijk of staat ze bij jullie achter? Die draf is echt Vingers aflikken .

Andere A'tjes zien er ook allemaal leuk uit. En die Belleke, dat is echt een slankie zeg!

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 19:07

Laatst bijgewerkt door Yell op 24-01-07 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in links gezet

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:22

Alcea is echt een heel leuk paard. Die draf van haar is echt super, zie je echt zelden bij een Fjord zo'n megadraf. Wij zien er idd ook een dressuurtopper in. Een keuringstopper zal ze ook wel zijn denk ik. We verkopen haar ook het liefst aan iemand die ook echt wat met haar talenten gaat doen.
Er is veel belangstelling voor haar, dus dat komt wel goed. Ze staat idd bij ons bij huis. Ze staat soms in het land bij ons en achter het huis buiten en anders op stal. Maar we hebben haar hier nog geen week, doorvoor stond ze in de kudde, hier ook heel dicht bij.
Ze heeft nu niet zo hele grote voorpluk. Dat komt volgens mij omdat ze bij merries met hengstveulens liep. Die zullen er wel mee bezig geweest zijn.

Mirjam

NiskoFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:02

Mij lijkt het dus wel leuk om weer een Fjord te kopen voor de wedstrijdsport aangezien Nisko daarvoor afgekeurd is (en momenteel ook nog eens kreupel is Huilen ). Maar ik heb zelf wel wat Fjorden gezien die lang in de kudde gelopen hebben en daar ook geregeld over gehoord dat dat vaak niet de meest makkelijke zijn. En dat dat kuddegedrag soms op onverwachte momenten weer de kop op steekt. Maar ik weet niet wat jou ervaringen daarmee zijn? En misschien heb ik er over heen gelezen, maar hoe groot is Alcea?

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 12:29

Elk paard heeft kudde gedrag. Het zijn nou eenmaal kudde dieren he Knipoog Sommige hebben het alleen meer dan andere.

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:38

Laatst bijgewerkt door Yell op 24-01-07 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in link gezet

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 10:53

haha is Mercedes Benz haar naam? vet Tong uitsteken

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:56

Nee, da's me auto Knipoog
Ze heet Alies. Hahaha.

Zou trouwens wel een stoere sportnaam zijn Knipoog

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:52

Moderatoropmerking:
Foto's in links plaatsen aub!

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 15:49

Ok Yvonniej Lachen
haha ok dacht al Clown is idd wel vette naam Tong uitsteken maar dan ook met 'A klasse' erachter Knipoog haha

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:57

NiskoFjord schreef:
Mij lijkt het dus wel leuk om weer een Fjord te kopen voor de wedstrijdsport aangezien Nisko daarvoor afgekeurd is (en momenteel ook nog eens kreupel is Huilen ). Maar ik heb zelf wel wat Fjorden gezien die lang in de kudde gelopen hebben en daar ook geregeld over gehoord dat dat vaak niet de meest makkelijke zijn. En dat dat kuddegedrag soms op onverwachte momenten weer de kop op steekt. Maar ik weet niet wat jou ervaringen daarmee zijn? En misschien heb ik er over heen gelezen, maar hoe groot is Alcea?

Hoi,

mijn ervaring met paarden die uit de kudde komen is juist heel erg goed. Ik heb veel liever een paard die uit de kudde komt, dan een paard die alleen met haar moeder in een klein stukje land bij mensen thuis stond. Het hoeft helemaal niet, maar deze paarden hebben vaak ook dingen geleerd die niet zo handig zijn en heb toch al vaak gezien dat ze net te weinig respect voor mensen hebben cq opdringerig zijn. Dat is Alcea zeker niet. Ze is ook absoluut niet bang voor mensen. Ze is graag bij je en heeft een heel cool karakter. Ik kan bijvoorbeeld met haar aan de hand behoorlijk hard op een lege olievat trommelen. Ze staat er geinteresseerd naar te kijken. Ik heb dat van de week voor het eerst gedaan en ze vond het dus de eerste keer gelijk al niet eng.
Ik verwacht dat Alcea is van 1.44 m ongeveer gaat worden. Ze is nu (globaal gemeten, we hebben geen meetstok) 1.40 m, maar dus nog niet uitgegroeid.
Pb maar even als je meer over haar wilt weten.

We hebben hier nu trouwens nog een A-tje van dezelfde eigenaar. Ook zij is te koop. Dat is Armeria.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=J7EYIJC6
http://www.mijnalbum.nl/Foto=TUVJ3IRO
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WALZXZ7X

Groeten van Mirjam

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:20

Kunnen bij jullie ook Fjordenveulens van buitenaf in de kudden komen of houden jullie het alleen voor eigen fokkerij?

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:10

@Miriam: Wat zit er aan bloedlijn achter Armeria?

Paarden uit de kudde vind ik ook erg fijn. Kun je goed band mee bouwen, maar, dat moet ik wel zeggen, je moet ze in het begin vaak wel veel nog leren. Allerfijnste vind ik: als veulen (veel) in handen geweest (maar consequent, niet dat alles als veulen mocht) en vervolgens in de kudde het land op...
Dan zijn ze toch wat vertrouwder naar de mens, weten een paar regeltjes, maar toch nog erg respectvol en groen.

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:55

En het is wel een fijne gedachten dat hij met andere paarden gecombineerd kan worden. Zoals Alies die in haar nog vroegere jeugd alleen is komen te staan is gewoon een vechtersbaasje in de wei of los in de bak met een ander paard en dat vind ik toch erg jammer.

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:33

Bella schreef:
@Miriam: Wat zit er aan bloedlijn achter Armeria?

Paarden uit de kudde vind ik ook erg fijn. Kun je goed band mee bouwen, maar, dat moet ik wel zeggen, je moet ze in het begin vaak wel veel nog leren. Allerfijnste vind ik: als veulen (veel) in handen geweest (maar consequent, niet dat alles als veulen mocht) en vervolgens in de kudde het land op...
Dan zijn ze toch wat vertrouwder naar de mens, weten een paar regeltjes, maar toch nog erg respectvol en groen.

Armeria is een dochter van Sebastian. Haar moeder is Ulicus. Ulicus haar ouders zijn Kalypso en (de kampioensmerrie) Imperata. Ook Imperata haar moeder Enia is kampioen geweest. Armeria had als veulen een A premie, daarna nog niet weer op de keuring geweest.

Ja dat vind ik ook het fijnste hoor, dat ze als veulen veel in handen zijn geweest en de basis dingen echt goed kennen en daarna de kudde in gaan. Dat doen wij hier met onze eigen veulens ook. Als ze in de kudde lopen, halen we ze af en toe een paar dagen bij huis om wat met ze te oefenen.
Wij oefenen nu even regelmatig met Alcea en Armeria. Ze pakken het echt ontzettend snel op.
Dit is een foto van Armeria, net 2 dagen hier bij ons:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=NO6DFBMV
Ze hebben gewoon een ontzettend goed karakter en wel vertrouwen in mensen.

Mirjam

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:38

Dankje Miriam, dan zag ik er echt die sebastian in terug! Vond haar zo'n herkenbaar koppie hebben.

Heb je trouwens ook nog fotos van nakomelingen van Rhoeo?? Bedacht ik me laatst eens dat ik daar geen andere nakomelingen van weet te bedenken zo.