Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ketaki schreef:@ kajanus, klopt het dat zip nummer 291 is?
Citaat:Twee dressuurhengsten en twee springhengsten naar 3e bezichtiging.
Na afloop van de hengstencompetitie in Goes hebben de beide hengstenkeuringscommissies aangegeven welke hengsten aangewezen zijn voor de derde bezichtiging in Den Bosch. Uiteraard moet dan wel aan alle veterinaire onderzoeken zijn voldaan.
Na de hengstencompetitie in Zuidbroek werden Samba Hit II (Sandro Hit x Brentano II) en Lord Sandro (Lordanos x Sandro) door hun eigenaren teruggetrokken.
Het springpaard Lucky Point (Leuthen I x Pilot) werd niet aangewezen voor de 3e bezichtiging. Ook de dressuurhengst Sandro’s Match (Sandro Hit x Ramiro’s Match) is niet aangewezen.
Aangewezen voor de derde bezichtiging:
404 Vykarlos, Numero Uno x Holland
406 Vigaro, Tangelo van de Zuuthoeve x Renville
702 Ufo, Métall x El Corona
738 Dramatic, Don Frederico x Weltmeyer
(persbericht KWPN)
janderegelaa schreef:De hengstenkeuringscommissie dressuur kreeg de volle broer van Painted Black (Gribaldi x Ferro) met cat.nr. 739 te beoordelen. Deze hengst werd niet aangewezen voor de derde bezichtiging.
als ze die maar niet weer via de herkeuring in hun maag gesplitst krijgen
Roelove schreef:Ik lees het een beetje met verbazing...Painted Black II niet door...Is hij te beknopt? Te klassiek? Of is het zijn nadeel dat zijn volle broer al goedgekeurd is? IK snap de argumentatie niet, want hij doet het tot nu toe goed in de sport en is goedgekeurd in Duitsland...Heeft iemand een idee waarom hij niet door is?
misterA schreef:Het is wel een topsportpaard.
misterA schreef:De hengst is te beknopt van type.We willen toch graag een
langgelijnd en hoogbenig dressuurpaard fokken?
Het is wel een topsportpaard.
sarabande schreef:misterA schreef:Het is wel een topsportpaard.
Hij loopt internationaal GP begrijp ik
sarabande schreef:misterA schreef:Het is wel een topsportpaard.
Hij loopt internationaal GP begrijp ik
WesseLady schreef:Dat denk ik wel. Wanneer er teveel van hetzelfde bloed wordt goedgekeurd wordt de kans op inteelt steeds groter. Bij een hengst met vreemd bloed zal daarom altijd meer door de vingers worden gezien dan bij een hengst waarvan al een volle broer is goedgekeurd. Tenminste, dat heb ik altijd begrepen.
youngster schreef:WesseLady schreef:Dat denk ik wel. Wanneer er teveel van hetzelfde bloed wordt goedgekeurd wordt de kans op inteelt steeds groter. Bij een hengst met vreemd bloed zal daarom altijd meer door de vingers worden gezien dan bij een hengst waarvan al een volle broer is goedgekeurd. Tenminste, dat heb ik altijd begrepen.
Vandaar dat we ook overspoeld worden met Jazz, krack enz enz..
eilander schreef:Over Krack ben ik nou ook niet echt te spreken.Zijn nakomelingen willen op de foto nog wel eens beroerd uit de bus komen.Kwalijke zaak lijkt me.
mbkaatje schreef:Ieder z'n smaak hoor (gelukkig), maar je neig toch altijd het negatieve van een hengst te onthouden als het niet je smaak is.
mbkaatje schreef:Helemaal mee eens hoor. Maar andersom ook. Probeer positieve punten te vinden (en te onthouden) van hengsten waar je helemaal niet weg van ben.
mbkaatje schreef:Ja.... ik had iets anders in gedachten.
Van elke hengst, of je 'm nu goed vindt of niet, komen goeie nakomelingen. Daar moet je voor open blijven staan.