3e oor knippen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nynkeline

Re: 3e oor knippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:54

ik heb het wel gedaan, het is veel makkelijker met het hoodstel en je ziet he eigenlijk niet eens, het valt niet in ieder geval niet bij mijn verzorghaffie

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:02

ik vind het zelf niet zo mooi nou heb ik het ook niet bij mij haffie omdat die goede manen heeft maar je heb ook wel is manen dat gewoon heel erg pluist en dat zie je bv vaak bij shets en heb het dan ook een klein stukje gedaan zodat het haar misschien goed kan groeien de juiste kan op en het dan hoop ik niet zo gaat pluizen

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:06

ik heb het wel. mede omdat mijn paard een zuigband om heeft. en het lijkt mij niet fijn als ik die zuigband om heb en dat er dan haren gaan schuren enzo. en het zit er op een gegeven moment niet meer uit het staat allekanten op en het gaat pluizen met borstelen en met water krijg je het niet goed. en met vlechten is zo'n stukje vervelend.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:55

Ik knip/scheer nooit een derde oor.

Ondanks dat je het bij mijn haf waarschijnlijk niet zult zien met zijn dikke bos haar. Maar ik heb er eigenlijk nooit last van met het hoofdstel/halster omdoen. Hooguit als het hard waait en ik hem uit de wei moet halen maar dan helpt een derde oor ook niet Haha!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:56

ik vind het ook niet mooi, gewoon even een paar minuutjes extra om de manen er mooi doorheen te halen Lachen zeker niet afknippen hoor

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:34

Bij Sharon knip ik het ook. Dit doordat ik anders het hoofdstel bijna niet om krijg. Ze heeft echt een enorme bos manen en voor je pony zit het ook niet fijn als die allemaal onder dat kopstuk zitten gepropt. Tevens zitten die manen niet elke keer hetzelfde, de ene keer zit er meer onder dan de andere keer. Dit betekent dus dan het bit de ene keer ook strakker in de mond hangt dan de andere keer. Als je mijn haf zonder halster aan ziet, dan zie je dat stukje dat ik altijd af knip niet eens doordat alle andere manen ervoor hangen.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:43

Ik heb het niet. Ik heb een Tinker en toen we haar kochten had ze dat wel, ik heb dat gewoon aan laten groeien omdat ik het niet mooi vind bij een paard met meer haar. Ik doe de manen altijd in een vlecht, dat beschermd ook nog is zodat niet al die maantjes er uit gaan in de wei in stal want ze heeft al niet zo veel manen. Ik zou het niet doen, gewoon een vlechtje maken! Lachen Knipoog

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:46

Ik zou het wel doen, vooral als je haflinger lange manen heeft valt het wel minder op.
als hij een hoofdstel of halster omheeft zie je het niet, en ik vind het zo veel handiger! denk ook dat het voor je paard een stuk fijner is aangezien er geen haartjes strakgetrokken kunnen zijn omdat het hoofdstel daar zit.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:46

ik zou het gewoon 1x proberen! een klein stukje, centimeter of 4/5. als het niet bevalt dan zie je er niet zo veel van en het groeit van zelf weer aan!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:50

Ik heb ook maar een klein stukje geknipt. Net iets breder dan het kopstuk van mijn hoofdstel. Daarom zie je het ook niet als ze geen halster/ hoofdstel om heeft.
Je moet natuurlijk geen 15 cm kaal knippen!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:49

Ik heb ff in je profiel gespiekt, en minj Haf heeft nog veeeeel langere en dikkere manen en ik heb er ook geen problemen mee !! Pling Ik leg altijd zijn voorpluk ff goed en alle plukken manen naar de goede kant voor ik het hoofdstel omdoe, en dan heb ik eigenlijk nooit problemen. In een Haf moet je niet knippen !!! Vork

DuchesS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:52

Ik heb het ook, stukken handiger en ik vind het zelf ook netter Lachen

pamelaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:53

ik denk dat dat wel heel verstandig is ik zou het dan ook doen

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:19

Maxielover schreef:
Ik heb ff in je profiel gespiekt, en minj Haf heeft nog veeeeel langere en dikkere manen en ik heb er ook geen problemen mee !! Pling Ik leg altijd zijn voorpluk ff goed en alle plukken manen naar de goede kant voor ik het hoofdstel omdoe, en dan heb ik eigenlijk nooit problemen. In een Haf moet je niet knippen !!! Vork

Tsja en haflingers moet je ook niet scheren, maar dat heb ik ook gedaan Knipoog

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:43

Ik heb gewoon een klein stukje weggeknipt, ongeveer net zo breed als mijn hoofdstel en halster breed is. Dus dat valt niet op en ik vind het wel handig met het hoofdstel omdoen, telkens dat gedoe met die maantop werd ik gek van Tong uitsteken

Maar je moet het bij je iegen haf maar uitproberen, ik zou niet een heel groot stuk meteen wegknippen, maar gewoon beginnen met een klein stukje.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:17

Barbie1986 schreef:
Maxielover schreef:

Tsja en haflingers moet je ook niet scheren, maar dat heb ik ook gedaan Knipoog

Haha scheren doe ik zelf ook hoor... Vork Maar zelf heb ik geen last van de manen onder het kopstuk en mijn Haf volgens mij ook niet, dus ik laat het lekker zo. Pling

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:08

Ik knip geen derde oor.
Heb liever wat meer manen.
En meestal maak ik een vlechtje op de plek waar een derde oor hoort te zitten, zodat ik niet zo in de war kom met al die manen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:32

Ik heb het niet, vind het niet mooi en voor het praktische hoeft het voor mij niet, het plukje "derde oor" doe ik bij de voorpluk, de rest zit in vlechten dus nooit last dat het in klit zit oid!

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 08:56

Ik doe gewoon een vlecht... meestal een hengstenvlecht tot halverwege de nek,... is ook makkelijker met laten groeien!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:35

hoi margot123

weet je al wat je gaat doen?

groetjes Bianca

Die het derde oor niet knipt Haha! Pling

hansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:17

Bijmijn haf heb ik het ook gedaan. Is zo'n 10 cm weg. lekker handig en echt lelijk vind ik dit niet echt.
Op deze fotos zie je het een beetje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:19

Mijn pony heeft het ook gewoon een klein beetje maar hoor;) maar ik vind het normaal, ik knip het ook altijd bij, dat zie je veel meer;)

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:20

is wel makkelijker hoor. En als ze echt zo'n bos heeft mist ze zo'nklein plukkie niet hoor Knipoog

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 18:17

biancailona schreef:
hoi margot123

weet je al wat je gaat doen?

groetjes Bianca

Die het derde oor niet knipt Haha! Pling

hoi Knipoog

ik ga het niet doen (igg nog niet) in het begin was mijn haflinger erg vervelend met hoofdstel in doen, maar het gaat
al een stuk beter dus het is niet meer zo noodzakelijk denk ik.

misscrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:19

die van mij heeft stekels omdat der manen niet langer werden dus ik heb dat probleem niet meer en daarvoor dee ik het wel knippen!!!