horseyfries schreef:Wat zegt dit nou helemaal?
Diesel gooit met een begrip als basculeren, weet vervolgens al zeker dat alle Friezen dat niet kunnen terwijl er geen Fries geselecteert wordt op springen en je dus nooit bij keuringen oid de stijl van springen kan beoordelen cq vergelijken en dus niet kan weten hoe een Fries over het algemeen springt. Ook is het nog zo dat er genoeg paarden zijn die absoluut niet op de "juiste manier" springen maar toch in de internationale sport rondlopen, kunnen die dan ook niet springen?
Dit paard was tweede op een springwedstrijd tussen "gewone paarden" maar hij kan niet springen? En die andere paarden wel, ze eindigen alleen lager?
Héél logisch.....
Volgens mij heb ik juist gezegd dat friezen wel kunnen springen alleen door hun bouw hun lijf anders gebruiken op de sprong. Dat is echt geen discussie hoor! Een feit is een feit. Net als arabiertjes drukken ze de rug weg op de sprong.
Wat is daar nu het punt van?
Elk ras heeft z'n eigenschappen. Het ene is een voordeel en het andere een nadeel.
Ga gerust de friezen beoordelen op hun springkwaliteiten op een keuring. Maakt mij het uit. Maar ik denk dat je de plank dan echt misslaat...
Ik vind het voor de rest geen discussie waard. Er is al zo vaak een topic over geweest.
Friezen kunnen gewoon springen, maar met een andere techniek en gebruik van hun lijf.
Dus gewoon lekker springen als je er zin in hebt met je fries en anders doe je het niet!