Welke hengst bij deze Havidoff-merrie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 18:08

What's in a Name

Afbeelding

Verder, ik geloof niet zo in het vererven van "slechte karakters" (wat een onzin) je moet er gewoon mee om kunnen gaan. Ik wil dan wel eens weten wat voor een rotstreken die nakomelingen van Goodtimes allemaal uitvreten.
Misschien wil ze wel een allrounder of er een betere galoppade in krijgen, zou best wel eens goed kunnen met een springer, ook een beetje in de toekomst kijken kan geen kwaad (lange termijn planning i.p.v. korte). Zou wel eens heel goed kunnen uitkomen in de volgende nakomeling.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 23:22

Vind je het niet erg gemakkelijk om een hengst te bestempelen als vererver van "rotkarakters"!!! Ik hen een jaarling Goodtimes x Lux x Ramiro helemaal springericht gefokt. Maar ze kan subliem lopen, beter dan mijn twee ander dressuurgefokte jonge merries en ze heeft een uitgesproken lief karakter terwijl ik haar gekocht heb bij een fokker die haar zonder speciale aandacht in een kudde grootgebracht heeft. We kunnen haar niet zomaar een halster aan doen in de wei, dat kost even overleg, de anderen, onze iegen pakken we zo, maar eenmaal te pakken loopt ze vol vertrouwen overal met je naar toe. Dom hoor om een hengst die bij de zes best merries van Nederland er drie heeft zomaar zo'n stempel op te plakken
Sarabande

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 23:23

Vind je het niet erg gemakkelijk om een hengst te bestempelen als vererver van "rotkarakters"!!! Ik heb een jaarling Goodtimes x Lux x Ramiro helemaal springericht gefokt. Maar ze kan subliem lopen, beter dan mijn twee ander dressuurgefokte jonge merries en ze heeft een uitgesproken lief karakter terwijl ik haar gekocht heb bij een fokker die haar zonder speciale aandacht in een kudde grootgebracht heeft. We kunnen haar niet zomaar een halster aan doen in de wei, dat kost even overleg, de anderen, onze eigen pakken we zo, maar eenmaal te pakken loopt ze vol vertrouwen overal met je naar toe. Dom hoor om een hengst die bij de zes best merries van Nederland er drie heeft zomaar zo'n stempel op te plakken
Sarabande

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 01:09

Neel schreef:
Waarom vraag je niet gewoon aan iemand van het KWPN. Een inspecteur?? Deze weet vaak precies wat de goede en slechte punten van een hengst zijn qua fokken en karakter. Het telefoonnummer van het KWPN staat op internet onder www.kwpn.nl . Dan moet je vragen of je een inspecteur aan de telefoon kan krijgen en die geeft je dan zoveel informatie over bepaalde hengsten als je nodig hebt.
Helaas deden de foto's het bij mij niet dus ik kon niet zien hoe de merrie er precies uitzag, maar je zei dat het een behoorlijke forse merrie was. Waarom doe je Flemmingh er dan niet bij?? Deze geeft super fijne paarden met een mooi beengebruik en de meeste doen het heel goed in de dressuursport.
Het is maar een idee..
Hopelijk maar je je uiteindelijke besluit wel bekend hier op Bokt, ben namelijk wel benieuwd wat je gaat doen.

Groetjes Neeltje

ps: Goodtimes zou ik niet doen. Die hengst heeft hele mooie paarden maar vaak hebben ze een rotkarakter. En Indoctro is meer springgericht gefokt en als je een dressuur paard wil fokken zou ik er zelf zeker geen springhengst bij doen.

Ik vindt het jammer dat je zo denkt!
Want Good times is een geweldige all rounder, fokt een super achterbeen door, wij hebben een angstige Indoctro X Purioso door Good Times laten dekken, maar dat kan een super veulen worden!
En het karakter bestaat ook uit de opvoeding!!!!
En Indoctro geeft mooie paarden!!!

Maar dit gaat helaas wel off topic!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 01:11

Trouwens sarbande, wat een mooie bloedlijn, heb je ook foto's van dat paard?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 10:35

Ik zal dit weekend weer eens met de videocamera de wei ingaan adriana, maar dan heb ik ze nog niet hier binnen. ikke benne nog een beeeetje dommm op dat gebied
sarabande

Anoukie

Foto's doen het weer!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 17:14

Zooooo, alle foto's doen het nu weer, dus kijk gerust even terug op pagina 3 svp,.....

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 18:05

Oh en op pagina 1 natuurlijk,.....

De foto's van de papieren doen het weer. Kan iemand mij vertellen waarom Olivi interessant voor mijn merrie zou zijn vanwege de papieren (woorden van Troef). Weet iemand de afstamming van deze hengst dan??

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 18:22

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 18:40

Zie email,.... Haha!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 18:58

Heb het gezien, komt er zo snel mogelijk aan.

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 19:04

Anouk
Citaat:
Weet iemand de afstamming van deze hengst dan??

Ga even naar:

http://www.dmtc.com/pedigree/allbreed/

Schrijf : Olivi

En dan komt hij linksonder tevoorschijn.

Ik heb hem al tijden geleden ingevoerd maar de laatste week bijgewerkt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 00:32

Die Nouki die komt er nu helemaal niet meer uit. Ik heb haar aangeraden om gezien al het franse bloed in ieder geval op de voeten te letten. Ik bleek daar gelijk in te hebben. Ik heb Nouki aangeraden om de merrie eerst uit te brengen in de sport omdat stamboekopname met prestaties een stuk gemakkelijker is. Wat betreft haar mooie veulen, die zal een prok en test moeten lopen alvorens een ""oranje"" papier te krijgen. Ben je dus overgeleverd aan de stagiares en ''elkaars vriendjes'' of IBOP. Al met al heel veel hindernissen te nemen alvorens de hengstenkeuze ook reeel aan de orde is. Maar dromen kan altijd
Dit klinkt wat zuur, maar ik heb drie jonge prestatie toppers met goede papieren te koop en krijg alleen maar idioten aan de telefoon, kortom de markt is een beetje vol en geld kost het ook. Ik hou ze maar vind ze veel te goed om weg te geven, dan nog maar een paar jaartjes in mijn oude autootje. Ik probeerde weer een foto erbij te zetten, maar dat wil maar niet lukken
groet
sarabande[/url]

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-02 16:05

Ja sarabande, hahaha, ik heb gelukkig nog even tijd, maar toch,.... Zoals ik ook al tegen jou had gezegd, wil ik haar ook eerst uitbrengen in de sport voordat ik er een veulen mee zou gaan fokken.

En tja, om mijn veulen klaar te maken voor keuringen heb ik nog een lange weg te gaan. Enerzijds jammer dat ze haar KWPN A geregistreerd hebben, aangezien ze volledig Duits bloed is hadden ze haar misschien beter Oldenburger in kunnen schrijven,.....

En als je hulp nodig hebt met een foto erbij te zetten, geef maar een gil, goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 17:02

Als je een keer wat olivi nakomelingen wil zien, kun je me even pben.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 18:44

oke nouki ik zal even aangeven welke van de foto's ik hier leuk vind, of we maken nieuwe, is dat goed ik ga wel nog even in september met vakantie
tot snel
darabande

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-02 00:53

Ik weet het, als ik je niet meer spreek alvast een hele fijne vakantie!!

En anders maken we gewoon nieuwe foto's!

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 19:43

He Anouk,
Ik zie nu dat jouw merrie afstamt van Carola Utopia. Ik heb deze merrie altijd gereden voor de eigenaar. Ik heb haar zoon What's in a name dus ook als veulen gekent. Carola (roepnaam: Ties) is helaas overleden aan koliek. En toen was ik mijn fantastische rijpaard dus kwijt. Carola was zelf keur, preferent en prestatie en had een geweldige draf. Geen van haar veulens heeft die bewegingen ooit kunnen evenaren.
Jouw merrie stamt dus wel degelijk van de echte Utopia stam af.
Mooi papier dus!
Groetjes Cute

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 19:52

cute-12 schreef:

Citaat:
Dit is paardje. Ik heb haar zelf gefokt, en als Flemmingh lover hoefde ik niet zo lang na te denken over de hengstenkeuze. Ze is nu twee jaar oud en ik ben dus al weer hard aan het nadenken door welke hengst ik haar volgend jaar zal laten denken. Iemand tips???

Weet je al welke richting je uit wil? Lips are sealed

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 19:54

Nog niet echt Troef, maar zit aan Goodtimes te denken, vanwege vererving sterk achterbeen. Wat mijn merrie wel kan gebruiken.

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 19:59

Als je toch van Goodtimesbloed houdt en je merrie heeft voldoende ruggebruik.
Zou bv aan Cantos kunnen denken.

Heb je kans dat je geen goodtimes(je) krijgt.
Maar een sterk ontwikkeld in de wereld kijkend veulen.

Is maar een idee wat net in mijn waterhoofd opkwam. Frusty

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-02 21:28

He Cute, heb je die naam (Cantos) ook al niet eerder gehoord vaniemand anders????? Enne, dank je wel Cute voor het ophelderen van het mysterie, hahaha. Nu hoef ik het ook niet meer bij de fokker na te vragen. Was het echt zo'n fijn paard jah??

Enne Troef, waterhoofd ook he, hihi *LOL*

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 23:08

Jah inderdaad waar heb ik die naam Cantos toch eerder gehoord Knipoog
Zou dat dan toch de ideale match zijn?

Die Carola was inderdaad een geweldige merrie, niet het aller makkelijkste karakter maar wel gangen waar je kippevel van kreeg!!
Ik zal binnenkort wel een foto van haar inscannen en naar je opsturen.

Groetjes Cute

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 21:48

Jaaaaaaaaaa, is goed!!!! Haha!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 08:14

Niet zo verstandig om met Olivi te dekken als je zelf niet de meest langgelijnde merrie hebt. Hij vererft nogal propperig.

Ik heb het erger: ik heb een register B merrie, daar kun je dus helemaaaal nix mee. Maar na veel gedoe is ze overgeschreven naar het NRPS. Ik weet het, niet het meest aanziensvolle stamboek, maar toch. Ik wil ook gaan dekken maar ben absoluut niet stamboekgebonden. Mijn merrie is Nevado x Balzflug x Lt. Generaal en misschien dek ik wel met Kubinec ofzo... Haha! Haha!