KWPN'er laten dekken door Fries?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Re: KWPN'er laten dekken door Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:03

Gezellig hier Haha!

Als je het voor jezelf fokt , waarom dan niet ?
kruisingen kunnen hartstikke leuk zijn !

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:26

Concorde schreef:
Yvonnelind schreef:
Waarom zo'n boze reactie; ik ken veel kruisingsdieren fries x KWPN uit betere en minder goeie ouders en er zit imo geen één mooie tussen. Je vraagt er toch zeker om, dan krijg je mijn mening en dat is dat niet wat je wilt horen..?! Jammer dan, maar reageer even normaal. Als je geen negatieve meningen wilt horen, dan moet je gewoon doen en geen vragen stellen hier.
Wat doe je eigenlijk als het veulen je tòch tegen valt, of geef je daar liever geen antwoord op?

Ik zeg ook helemaal niet dat er geen slechte tussenzitten.
En ja, wat doe je met een zuiver Fries of KWPN veulen als ie tegenvalt? Dan heb je pech gehad! Dat is toch altijd zo? Dan kun je hem een stuk moeilijker kwijt als je dat zou willen, maar dat risico loop je altijd. Als ik met een wpner dek kan er ook een veulen uit komen met bijvoorbeeld een krom pootje. Daar ben je dan niet gelukkig mee maar dat is niet anders.
Waarom zou ik geen antwoord willen geven op die vraag (omdat ik heeeeele rare dingen met een 'mislukt' veulen zou doen of omdat ik niet over die dingen nadenk? Nee sorry, voor mij is het vrij vanzelfsprekend dat fokken geen zekerheid geeft. Fokken blíjft gokken. Ongeacht het ras.)
Iedereen kan zijn mening geven, anders zet ik iets niet op bokt. Maar ik hoef toch niet blind jouw mening maar over te nemen?
Ik vond je verhaal alleen redelijk ongenuanceerd. Dat is ook mijn goed recht he. Je bent een beetje kort door de bocht heb ik het idee. Begint gelijk te commentaren dat ik maar geen topics moet plaatsen omdat ik niet tegen jouw mening zou kunnen. Kort lontje?

Concorde ik ben het niet met je eens, het kort lontje slaat in dit geval eerder op jou.

Maar dat ter zijde. ik heb geen verstand van fokken en kan je ook niet zeggen wat de kans is op een goed of slecht veulen. Ik denk dat je echt heel goed moet laten informeren over wat de betreffende friezen doorvererven en dat er dan een leuk veulen kan komen. Je heb in ieder geval een mooie basis, (gezien de merrie uit je profiel)
Ik ben eigenlijk zeer benieuwd of je al wat friese hengsten op het oog hebt en of je daar ook foto's van hebt. Als je ze hebt zou ik ze graag zien.

Groetjes,
Leone

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:47

Ik vind het ook moeilijk om hier een barok paard op te zetten, persoonlijk ben ik niet weg van kruisingen omdat je door de outcross niet echt weet wat je kunt verwachten...

Als je voor een zwarte wilt gaan dan raadt ik je aan om informatie over de Trakhener hengst Heops te zoeken (hoop dat ik het goed spel) het is een Trak die ontzettend goed kan springen (krijg je ook niet met een Fries Knipoog ) een hengst met veel body en voor zover ik het kon beoordelen tijdens de Duitse kampioenschappen een goed karakter. http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=109339 zijn bloedlijn en het is eens totaal iets anders dan een Gribaldi of Flemmingh.

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:49

ik vind dat je het gewoon moet proberen hoor!
zelf zit ik er ook over te denken mijn merrie met een lusitano te kruisen..

friezen X arabieren zijn ook super kruisingen net als haflingers keer arabieren..
waarom zou dan een correcte KWPN merrie met een barok paard verkeerd uitpakken?
ik denk dat je er een leuk paardje aan over kan houden waar je veel plezier aan kan hebben! misschien de beste in de sport, als je die zoekt zou je hier niet eens aandeken.. dus gewoon lekker doen Knipoog

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:06

Adriana schreef:
Ik vind het ook moeilijk om hier een barok paard op te zetten, persoonlijk ben ik niet weg van kruisingen omdat je door de outcross niet echt weet wat je kunt verwachten...

Als je voor een zwarte wilt gaan dan raadt ik je aan om informatie over de Trakhener hengst Heops te zoeken (hoop dat ik het goed spel) het is een Trak die ontzettend goed kan springen (krijg je ook niet met een Fries Knipoog ) een hengst met veel body en voor zover ik het kon beoordelen tijdens de Duitse kampioenschappen een goed karakter. http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=109339 zijn bloedlijn en het is eens totaal iets anders dan een Gribaldi of Flemmingh.

Trakheners staan nou niet echt bekend om het geven van meer body.. meer om het veredelen. Vaak zijn het ranke dieren, die hoog in het bloed staan.

Totaal iets anders als Barok als je het mij vraagt, maar wellicht wel een goede keuze voor de merrie van de TS...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:03

Deze Trakh heb ik in het echt gezien Knipoog en is niet een Trakh wat als het eerste bij je opkomt. Deze hengst heeft wel degelijk body en gezien zijn afstamming zal hij uit de meer Russische streek komen. Idd iets anders dan barok maar wel speciaal Knipoog

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:34

Vast beter dan een fries op dit paard, want ik vind het zonde.
De merrie is best leuk, ga je er een hengst op zetten die in niks op haar lijkt en al haar sterke eigenschappen onzeker maakt.
Zonde, maar goed, mijn mening wordt door TS niet op prijs gesteld... Verdrietig