Probleem met shetjes:(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Probleem met shetjes:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:41

Moderatoropmerking:
Jongens, ik begrijp jullie reacties, maar zullen we wel aardig tegenover elkaar blijven? Daar bereik je doorgaans een hoop meer mee Lachen Alvast bedankt voor jullie medewerking Ja

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:48

Ik hoop dat de TS het toch nog leest.

Ik wilde zeggen dat zelf een hoofdstel maken, mij niet zo een strak plan lijkt. Het bit ligt dan veel te los en dat is niet fijn voor je pony. Daarnaast zou het kunnen zijn dat als je een keer wat harder trekt, je het door de mond trekt (Dus dan heeft hij een bitring in zijn mond ipv het bit zelf).

Als ik je dit vertel: Het is voor een paard makkelijker om zijn evenwicht te bewaren door hard te lopen.

Is het dan niet een beetje logisch, dat hij eerst niet wil lopen (Hij heeft het gevoel dat hij het niet aankan. Dat kan echt, dat had mijn verzorgshet ook met de band slepen, ze dacht gewoon dat ze het niet kon). En als hij dan loopt wil hij hard, dus om zijn evenwicht te bewaren. Misschien ben je dus een beetje te groot voor de pony, maar dat kan ik niet bepalen.

En een tip: Als ze niet wil longeren, ga dan aan de hand oefenen. Als ze stil moet zijn, zeg je er 'halt' bij, als je weer aanloopt zeg je 'stap' en als je gaat rennen, zeg je er duidelijk het commando 'draf' bij. Zo leert ze ook de stemhulpen, bij mij heeft het gewerkt.

Ik heb trouwens liever dat je hier op bokt vraagt wat je moet doen, dan zelf maar iets bedenken wat misschien wel helemaal fout is om te doen. Ik wens jullie veel succes en geef nog de tip: Let op de pony, en zorg ervoor dat je zeker weet dat ze alles begrijpt en heeft kunnen laten bezinken, voordat je weer een stapje verder gaat.

Succes!

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:00

Spoekie: Amen Knipoog , Alleen lijkt het longeren me toch handiger voor als ze zo ECHT en zo NODIG wil rijden. Want dan kan de pony het aan de longeerlijn leren en niet aan de hand van een onervaren vriendin Knipoog . Mag ik trouwens ook nog vragen hoe oud de pony's zijn? Misschien zijn ze er nog wel helemaal niet aan toe en zijn het nog jongen paarden die nog moeten groeien enzo. En waarom kijkt de eigenaar niet naar de pony's om?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:16

Maya, we zijn aardig, maar dit gaat ook om het belang van de pony's en dit gebeurt overal en nog veel teveel! Als mensen dit accepteren en ermee doorgaan wordt het alleen maar erger. Wat als kinderen echt hoofdstelletjes gaan maken en bitjes. Of dat ze zomaar gaan bijzetten. We hebben het hier wel over erge dingen die met de pony's gebeuren en de ook met de kinderen kunnen gebeuren. Het is ook geen persoonlijke aanval, want die kinderen krijgen geen begeleiding of sturing van een volwassene. Want uiteindelijk is die verantwoordelijk in de vorm van de paardeneigenaar of ouders. Je moet toch weten wat kinderen met je pony's doen. Er kan namelijk ook iets met de kinderen gebeuren. En als ouder moet je weten waar je kind mee bezig is. Helaas als die geen kennis hebben van paarden wordt het vast niet veel beter. Maar het zijn wel dieren met gevoel. Net als honden. heb je weleens kinderen gezien die hun hond zelf gaan uitlaten. Sommigen..........Maar goed, bij mij gebeurt dit niet. Mijn kind verzorgt zijn shet al jaren keurig netjes en zelf, maar ik ben en blijf verantwoordelijk!!!!!! Hoop dat ouders eens op bokt gaan lezen en zich meer gaan verdiepen in wat hun kinderen doen en bezighoudt. genoeg voorbeelden hier dacht ik zo?????

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:29

De TS heeft de eerste cruciale stappen in het beleren overgeslagen. Je zet een kind van 4 toch ook niet meteen op de universiteit, die moet eerst leren lezen ed.
En idd, zoals XxSultanxX, areke en meer al zeggen, begin eerst met wat grondwerk. Zorg dat het paard je vertrouwt en dat je er een band mee opbouwt, dat lijkt me nu het belangrijkste! Op de manier waarop jullie te werk gaan wordt het paard verpest, en wordt het echte inrijden later heel moeilijk!

Mijn tip: Vraag iemand die ouder is dan jullie en veel ervaring heeft met het inrijden van jonge paardjes om jullie te helpen, dat lijkt me een stuk beter!