Eerste bezichtiging KWPN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arie53

Re: Eerste bezichtiging KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:23

Suzanne F. schreef:
Citaat:
Hengstjes worden keurig verzorgd, ingevlochten en gewassen voorgeleid voor de keuringscommissie. Eerst op de harde baan, beoordeeld op stand, dan in stap en draf heen en terug (of driehoeksbaan?)
Als ze redelijk bevonden worden mogen ze 's middags terugkomen in de kooi voor vrijspringen en bewegen.
De betere hengsten worden dan doorverwezen naar de tweede bezichtiging in Den Bosch in februari.

Frusty

Bucephalus schreef:

Zoals Frenk Jespers van de week hierover nog zei tijdens zijn lezing over het dressuurpaard op de vergadering van Noord-Oost Brabant:"Er zijn verschillende belangen...". Ja

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:32

JW18 schreef:
@tha_niekje, He Aniek! Alles goed?

Hey Jan Willem,
Met mij gaat het goed, met jou ook?? Tong uitsteken

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:15

adnil35 schreef:
Ik ben de 13e van de partij. Ben vooral benieuwd naar de Scandic's; laat mijn merrie voor 99% zeker door hem dekken.

Dan ben ik er ook, met onze Sandreo Haha! Dus mocht je een nerveus ronddwalende blonde vrouw zien dan ben ik het Tong uitsteken

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 17:54

Hahahaha, ik zal het in de gaten houden Knipoog

RodaniaJaman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:44

Ik ga sowieso de 11e met 3 hengsten mee ben erg benieuwd, misschien nog wel meerdere dagen maar nu nog niet bekend.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:12

RodaniaJaman schreef:
Ik ga sowieso de 11e met 3 hengsten mee ben erg benieuwd, misschien nog wel meerdere dagen maar nu nog niet bekend.

En dan ben ik er ook Haha! met onze Padinus,dus als jij een een blonde nerveuze vrouw verdwaasd rond ziet huppelen dan ben ik het Cool

Zidalgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 01:14

@Kajanus: Je vroeg of iemand wist hoeveel Sandreo's er mee doen. In 2004 zijn er van hem 7 of 8 hengstveulens geregistreerd (in 2003 niet veel gedekt omdat hij toen alleen nog NRPS gekeurd was). Jij hebt er 1 en ik heb thuis een 2,5 jarige staan, die overigens niet naar de keuring gaat. Dus blijft er nog een hand vol over!! Maar ben in ieder geval benieuwd naar de Sandreo's. Veel succes, ook met de Padinus natuurlijk!!!

Zidalgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 01:15

Zidalgo schreef:
@Kajanus: Je vroeg of iemand wist hoeveel Sandreo's er mee doen. In 2004 zijn er van hem 7 of 8 hengstveulens geregistreerd (in 2003 niet veel gedekt omdat hij toen alleen nog NRPS gekeurd was). Jij hebt er 2 en ik heb thuis een 2,5 jarige staan, die overigens niet naar de keuring gaat. Dus blijft er nog een hand vol over!! Maar ben in ieder geval benieuwd naar de Sandreo's. Veel succes, ook met de Padinus natuurlijk!!!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 07:19

van mijn (net aangekochte) merrie wordt er ook een nakomeling aangeboden (vosschimmel)
ik meen cat. no 9 = is van stal wijdewormer (Riant x Akzent x Inschallah)
het zal mij benieuwen Tong uitsteken
ik ga iig even kijken

hé Kajanus als ik een nerveuze blonde dame tegen komt zal ik even zwaaien haha Haha!
succes met beide heren Cool

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:37

Zidalgo schreef:
@Kajanus: Je vroeg of iemand wist hoeveel Sandreo's er mee doen. In 2004 zijn er van hem 7 of 8 hengstveulens geregistreerd (in 2003 niet veel gedekt omdat hij toen alleen nog NRPS gekeurd was). Jij hebt er 1 en ik heb thuis een 2,5 jarige staan, die overigens niet naar de keuring gaat. Dus blijft er nog een hand vol over!! Maar ben in ieder geval benieuwd naar de Sandreo's. Veel succes, ook met de Padinus natuurlijk!!!

Dat zijn er niet zoveel en inderdaad was hij toen nog niet bij de KWPN goedgekeurd.
Ben wel heel benieuwd hoeveel er dan uiteindelijk komen, als het goed is krijgen we morgen of overmorgen het boekje in huis.
En ik hou jullie zeker op de hoogte hoe alles is verlopen. Haha!

En Unamie, leuk dat je er ook bent Tong uitsteken

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:12

Ik ga even San Remo's kijken de 13e, (kan ik gelijk de Sandreo zien en ook even zwaaien naar kajanus)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:31

ik geloof dat er bij ons van stal nog een Lupicor X wellington is aangemeld, moet op de laatste dag, de 20ste december geloof ik... druk in training en dan maar kijken of het goed genoeg is volgens de jury-heren..

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 14:52

@Weule: Komen er geen Flemmingh's vanaf Olthof? Of heb ik een eerdere post gemist?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 16:29

Nee, dit jaar geen Flemmingh's aan de keuring van olthof. we hebben er wel wat, maar 2 zijn er veels te jeugdig en de 3de is geloof ik niet interessant genoeg op papier...

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 17:32

hmmm jammer! Ik zag dat flemmingh wel in de top van de leveranciers staat (en het ook goed doet via zijn zoon Krack en kleinzoon Sir Sinclair)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:35

weule schreef:
Nee, dit jaar geen Flemmingh's aan de keuring van olthof. we hebben er wel wat, maar 2 zijn er veels te jeugdig en de 3de is geloof ik niet interessant genoeg op papier...

Ach er is ook een Krack C x Alaska ggk, dus en een beetje bloedspreiding kan geen kwaad. Alleen jammer dat er al zoveel Flemmingh bloed is. Clown

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:39

is er al bekend welke hengsten er komen dus echt per hengst en niet alleen van welke vader ?
Waar kan ik eventueel zo;n programma krijgen want ik wil graag naar de broer van mijn paard gaan kijken een osmium x zeoliet dat zou dus op donderdag 7 december zijn maar ik weet niet zeker of hij inderdaad mee doet.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:01

Noor17 schreef:
is er al bekend welke hengsten er komen dus echt per hengst en niet alleen van welke vader ?
Waar kan ik eventueel zo;n programma krijgen want ik wil graag naar de broer van mijn paard gaan kijken een osmium x zeoliet dat zou dus op donderdag 7 december zijn maar ik weet niet zeker of hij inderdaad mee doet.

Als het boekje binnen is kan ik het wel vertellen, help je me wel even onthouden over een weekje ofzo?

Tango40

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:33

hm, 16 chin chin`s, concurrentie genoeg dus voor onze chin chin!
Spannend!!!!

( Ben nu al zenuwachtig Clown , het is nog erger als vorig jaar)

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:57

waar heb je dat kunnen vinden?

_mon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:38

in In de strengen staan de hengsten met veel nakomelingen op de 1e bezichtiging op n rijtje

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:02

_mon_ schreef:
in In de strengen staan de hengsten met veel nakomelingen op de 1e bezichtiging op n rijtje

ja klopt ik wist dat ik het ergens gezien had alleen wist ik niet meer waar... Blond
Haha!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:32

Morgen komt het boekje, heeft het KWPN mij gezegd.. dus daar vertrouw ik dan maar op..

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:00

Kajanus schreef:
Morgen komt het boekje, heeft het KWPN mij gezegd.. dus daar vertrouw ik dan maar op..

weet je het zeker?? Clown

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:52

nils schreef:
Kajanus schreef:

weet je het zeker?? Clown

Haha! Haha!