Zijn jullie al bezig met het oriënteren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 17:52

Flemmingh brengt super goede veulens. Er zijn heel veel combinaties die toppers geven met Flemmingh. Super bewegen, mooie koppies,k maar vooral een super karakter. Bij de les en werkwillig.

We hebben de merrie weer drachtig van French Buffet xx. Hele mooie volbloed, die super bij onze merrie past. Veulen van dit jaar veulenkampioen.

cicero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 18:26

als ik dr volgend jaar laat dekken dan is dit mijn voorkeur: idocus,fidemark,welt hit

pebblientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 18:36

als ik een merrie had,zou ik gaan voor de jonge gelderse Parcival.voor een wat zwaardere,minder bewegende zou ik de tuiger Patijn nemen.de nakomelingen die ik daarvan gezien heb,echt om te kwijlen!mooi ruim voorbeen,en zakken achter,maken veel front en hebben maat.(ik ben sowieso weg van gelders/tuigers bloed)

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 18:57

Ik ben nog niets aan het uitkiezen, maar ik houd de gelderse hengsten goed in de gaten!! (probeer ik althans Haha! )
Nog wat jaartjes wachten, kijken hoe ze uitgroeit. Ik heb hetzelfde probleem als Kim, jaarlingen zijn maar een jaar.. moet nog zo lang wachten Haha!
Iets wat groter doorfokt dat staat al vast....
Ik droom nog even verder!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 14:33

pebblientje schreef:
als ik een merrie had,zou ik gaan voor de jonge gelderse Parcival.voor een wat zwaardere,minder bewegende zou ik de tuiger Patijn nemen.de nakomelingen die ik daarvan gezien heb,echt om te kwijlen!mooi ruim voorbeen,en zakken achter,maken veel front en hebben maat.(ik ben sowieso weg van gelders/tuigers bloed)

Patijn voor een dressuurbok??

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 20:07

Ik twijfel nog, zoals je wellicht hebt gelezen wilde ik mijn merrie verkopen nu we ons eerste veulen gefokt hebben, maar het is toch wel leuk dat fokken en de merrie is eigenlijk best mooi, dus wellicht hou ik haar, breng haar van de winter en zomer uit en laat haar volgend voorjaar dekken, maar door wie. Het OOSeven veulen is goed gelukt, ik had OOSeven gekozen om het type wat te moderniseren, ik wilde absoluut een goede stap en voor zover je dat bij een veulen kan zien is dat ook gelukt. Misschien zou ik een veulen willen fokken dat wat meer langgelijnd is, misschien is JetSetD iets of wordt dat te massaal? Hebben jullie wat opties, foto's van de merrie staan in mijn profiel

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 20:09

Steef"]
[quote="pebblientje schreef:

[/quote]

nee voor een dressuurpaard

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 20:41

Wat zou ik graag zoveel keus hebben...
Het is erg frustrerend als je een merrie maar weer een jaar leeg laat omdat er in Nederland, België en Duitsland geen passende hengst te vinden is...
Er zijn een paar goede hengsten, maar niets wat ik vind passen. Dus dit jaar is de zwarte "gewoon" niet gedekt.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 20:44

Dat is inderdaad vervelend. Bij de paarden zijn er zooo veel hengsten dat het soms gewoon moeilijk kiezen is.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-02 20:49

Ik heb de perfecte anders nog niet gevonden...
Ik ga volgend jaar iig wat shows bekijken van de hengsten die ik op mijn lijstje heb staan, maar ze missen allemaal wel iets van wat ik graag zou zien en wat ik nodig heb bij mijn merrie.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 00:26

kayla"]
[quote="Steef"][quote="pebblientje schreef:

[/quote]

[/quote]

En wat wil je hiermee zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 23:29

Ik ga eerst maar eens afwachten wat voor een veulen we nu van Parcival krijgen.
Vorig jaar hebben we een Hero (HohensteinxWeltmeyer) veulen gehad waar ik erg blij mee ben, enige nadeel is dat hij erg groot is volgens de DA wordt hij ongeveer 1.80.
Volgend jaar misschien Inspekteur, geeft volgens mij leuke aanvulling op het gelderse bloed van onze merrie, of misschien toch maar weer een duitse hengst, of toch maar eens een volbloed proberen, of......
Nee ik ben er nog niet helemaal uit Haha!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:12

Steef"]
[quote="kayla"][quote="Steef"]
[quote="pebblientje schreef:

[/quote]

[/quote]

En wat wil je hiermee zeggen?
[/quote]

dat het over paarden gaat en niet over bokken.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:16

Nou, dat maakt verschil........

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:21

hihi ja ik ook hoor. moet alleen nog meer dan drie jaar wachten. de bedoelde merrie is nog geen drie maanden.
hihi
maar ik weet al leuke hengsten voor haar.
rubels
de vito
elegant
en nog meer.
beetje vroeg, maar ach dan heb ik genoeg info tegen de tijd dat ze gedekt kan worden.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 00:37

Hoi, welkom!

Ik heb niet gezegd dat Rubi niet goed vererft...
Ben zelf btw enorm gecharmeerd van Olright.

Ik denk wel dat Rubi een merrie nodig heeft die wat sterker haar stempel op het veulen drukt als andere merries,
met een gewone merrie hoef je denk ik niet aan Rubiquil te denken.

Jij hebt merries met goed veel bloed, maar ik heb een merrie die wel wat meer bloed kan gebruiken en daarom ga ik niet naar Rubiquil.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 00:40

Dan heb ik je zeker verkeerd begrepen,sorry

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 12:09

wat mij op valt is dat er sowie zo weinig andere kleuren in het stamboek te vinden zijn dan bruin. vind ik jammer. veel leuker om verschillende kleuren te fokken. houd het boeiend om naar ze te kijken.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:24

Steef schreef:
Nou, dat maakt verschil........

ja best wel ja, bokken lijken me toch niet zo fijn rijden. En ook enigzins klein, kan je meelopen....

muurbloempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 11:40

ik zit te denken aan silvano of krack c voor me paard ben er nog niet helemaal uit

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 18:36

Hmmm, ik ben nieuw hier, maar heb een heel mooi merrieveulen van de Duitse hengst Cheenook. Ik zag dat er een paar mensen bij waren die gecharmeerd zijn van Duits bloed?

Dit is een allrounde hengst, zowel dressuur als springen. Hierbij wat foto's + informatie. Dekgeld: rond de € 900,00.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog wat extra info:
Cheenook is een kwaliteitsvererver met internationale populariteit die zowel nakomelingen geeft met heel veel springkwaliteiten als ook dressuurkwaliteiten van het hoogste niveau.

Tannanhof’s Cheenook volbracht zijn hengstenproef 1991 in Medingen als derde van zijn jaargang in klasse I. Daarna kreeg hij een doelgerichte dressuuropleiding en overwon hij vaak in dressuurproeven in klasse L en M. Tweemaal was hij deelnemer in de finale bij de Duitse kampioenschappen van de Duitse dressuurpaarden. Later was hij tot Intermediaire I succesvol en getraind tot Grand Prix.

Met zijn veulenjaargangen zorgde Cheenook voor sensatie: in bijna alle fokgebieden van Duitsland, maar voornamelijk in Holstein, Hannover en Oldenburg stonden zijn veulens in groten getale vooraan bij veulenkeuringen. Type, bewegingssterkte, correctheid en karakter maken zij heel gewild. Op actie haalden zij vele topprijzen.

Uit de eerste jaargangen kwamen er meerdere Staatspremie kandidaten en de in 1999 in Oldenburg gekeurde zoon Coco Cavalli. Voornamelijk in de springsport behaalden de nakomelingen vaak overwinningen en hoge klasseringen. Cyrenaika was 2000 met Toni Hassmann bondskampioen van de zes jarige springpaarden en Cindy Crawford behaalde de vierde plaats in de finale onder amazone Eva Deimel.

De vader van Cheenook, Caretino had een lange sportcarrière. En was zeer succesvol voor Denemarken onder Bo Kristoffersen. In 1994 won hij de natieprijs onder Ludger Beerbaum. De nakomelingen van Cheenook hebben zowel veel aanleg voor dressuur als voor springen.

De combinatie tussen Trika (moeder) en Caretino (vader) heeft meerdere succesvolle volle broers en zussen van Cheenook gebracht.Romantiker (vader van de moeder) was een der eerste zonen van Ramiro die M en S springen wonnen. De moeder stam van Romantiker en van Cheenook is dezelfde, die ingeteelt is op stam 628B. Belangrijke nakomelingen uit deze stam Cameron, Alcazaro, Linos, Rekord GL, Rhenus en Feldherr.

Cheenooks afstamming is zeer waardevol door de inbreng van Trakenerbloed via Herbstglanz en via de Arabier Sahib.

Mijn veulen is zwart, terwijl de vader bruin is (zoals je ziet) en de moeder zwartbruin.

Hier ook een foto van mijn veulen. Zoals je ziet mooi gelijnd. Maar ja, ik ben bevooroordeeld.

Afbeelding

Maar persoonlijk vind ik het wel een mooie hengst! Een keer wat anders dan alleen KWPN in Nederland!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 19:54

He wat grappig, ik las vanmiddag net een stukje over die hengst op horse-gate.com

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 22:45

Hee, wat stond er dan?? Ik probeer het een beetje bij te houden, is wel leuk ivm mijn veulen.

Ik zal zelfs eens op die site gaan kijken....

jingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 10:24

Ik heb 1 merrie drachtig van Montecristo en de andere is gedekt door Negro! Ik heb al een mooi veulen van negro gehad dus die keuze was makkelijk!
Voor volgend jaar zit ik te denken aan gelders heel wat anders maar mijn merries komen uit een oude gelderse stam vandaar..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 17:33

Cheenook heeb ik ook al genoemd als een potentiele kandidaat, erg mooie hengst, die goed kan lopen. Ik heb alleen nog niet veel nakomelingen gezien.