hengst die valk of palomino doorfokt.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: hengst die valk of palomino doorfokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:40

Knavia schreef:
Er was bij het KWPN toch een tijd geleden een Amerikaanse hengst, Golden Boy o.i.d., die voor de tuigpaarden werd ingezet? Dat was ook een palomino.

Bedoel je de Quarter Generals Golden Boy ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:48

Nee, Holland's Golden Boy en Modern waren 2 ggk palomino KWPN tuigpaardhengsten, maar dat is al even geleden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 12:01

Ik dacht al, ik mis hier iets geloof ik Clown

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:48

BaronGhost schreef:
Hierbij een foto van Baron met zijn 2 nakomelingen van dit jaar.
http://www.kinskystables.com/Under%20construction.gif

Baron is wel een bekende hier, is van van een andere bokker geweest. Tenminste, ik neem aan dat er niet zo gek veel double dilute Kinsky's zijn (soweieso niet veel Kinsky's in NL) die ook nog eens Baron heten.

Maar weet je heel zeker dat Baron cremello is en niet perlino of smoky cream? Is hij getest? Ik heb namelijk vaker foto's gezien van Baron, en hij is daarop behoorlijk rossig (rode gloed), wat zou wijzen op perlino (dubbel verdund bruin) of smoky cream (dubbel verdund zwart).

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:53

Ik zag gister op marktplaats een schimmel hengst staan, hier wordt bij aangegeven dat hij valkkleur doorfokt. Gewoon even naar marktplaats gaan, en meteen dekhengst intypen en zoeken. De hengst is 158cm hoog in staat in het buitenland. Snap niet echt hoe ik die advertentie moet linken. Als je hem niet kunt vinden dan stuur je maar een PB met email adres dan stuur ik hem via marktplaats naar je door.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 15:30

Het 'zou' best kunnen dat hij valk fokt ... maar op welke kleur merries? Als de merries valk zijn is het nogal logisch Knipoog Hij kan natuurlijk valk zijn onder de schimmel. Hengst wordt 'verhandeld' door een andalusian stal.

fvansan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:07

Hallo,
Bij ons op stal staat een valkkleurige E-pony van 1.54 van Romantic Popcorn die 1.48 is uit een Arabier-Welsh moeder van maar 1.43. Een stuk groter geworden dus dan zijn ouders. Zelf hebben we een (1e premie meervoudig kampioen) arabisch volbloed hengst van 1.57 die met een welsh pony een palomino gegeven heeft . www.vsarabians.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:24

Wat was de kleur van de welsh ponymerrie? En welke hengst van jullie site bedoel je?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:21

fvansan schreef:
Hallo,
Bij ons op stal staat een valkkleurige E-pony van 1.54 van Romantic Popcorn die 1.48 is uit een Arabier-Welsh moeder van maar 1.43. Een stuk groter geworden dus dan zijn ouders. Zelf hebben we een (1e premie meervoudig kampioen) arabisch volbloed hengst van 1.57 die met een welsh pony een palomino gegeven heeft . www.vsarabians.com

De palomino kleur komt dan van de welsh pony moeder en niet van de arabisch volbloed hengst. Dus de hengst fokt niet uit zichzelf palomino of valk door.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:24

hier iemand met exact hetzelfde vraagje haha!!! ik heb een cremello op t oog,namelijk Baron. die is 1.70. pb maar als je meer wilt weten.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:37

silverbrumby schreef:
hier iemand met exact hetzelfde vraagje haha!!! ik heb een cremello op t oog,namelijk Baron. die is 1.70. pb maar als je meer wilt weten.

Cremello x vos = 100% palomino
cremello x bruin = valk, palomino, smokey black

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 00:27

Op dit moment loopt er in de 3e bezichtiging van het NRPS een prachtige Palomino hengst (van Marjolein88 hier op bokt) er is een topic van bij At work. Dat is misschien wat. Ik heb hem gezien ..hij is super!!! Je kunt hem bekijken op de NRPS hensgtenkeuring op 27 jan 2007

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 00:36

Ja Don Carino, maar deze is maar 1,46m dus dat lijkt me een beetje aan de kleine kant

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:40

Hoe groot schat je dat deze hengst wordt? Het is nog wel een jonkie, maar zal die in D-maat blijven?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:59

Hallo ik wil mijn bruine kwpn merrie zonder papieren ook dit jaar laten dekken. Vind romantico een erg mooie hengst, jammer dat ie helemaal in Groningen staat alleen. Zou erg graag een valk-kleurig veulen willen, maar die kans is niet zo groot begrijp ik.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:06

Tinka schreef:
Hallo ik wil mijn bruine kwpn merrie zonder papieren ook dit jaar laten dekken. Vind romantico een erg mooie hengst, jammer dat ie helemaal in Groningen staat alleen. Zou erg graag een valk-kleurig veulen willen, maar die kans is niet zo groot begrijp ik.

Meeste kans met een bruine merrie is om met een perlino of cremello te dekken. Perlino's zijn een rariteit dus hou ik even bij cremello:
Uit een combi bruin x cremello kan je krijgen oa
- valk
- palomino
- smokey black

Deze hengsten staan redelijk dicht bij jou in de beurt. Let wel, op dit moment zijn geen van beide goedgekeurd door de Royal Belgian Palomino Stamboek ... ze moeten op 25 maart voorkomen.
http://www.kapaza.nl/detail/4233700/2_c ... kking.html

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:05

Die vind ik allebei wel mooi ja. Dat ze niet goedgekeurd is, is niet zo belangrijk want mijn merrie heeft toch geen papieren. Ze is wel een kwpn omdat ze een brandmerk heeft, maar ik weet helemaal niets van haar afstamming. Ze is 1.60 ong. dus de hengst moet niet te klein zijn. Omdat ze vrij lang is met relatief korte benen zoek ik ook naar een wat hoogbeniger type hengst.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:59

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:50

Mangold N is de volbroer van Morgengold II van Gestuet-Falkenhorst en ook daar gefokt. Hij is verkocht toen bleek dat hij niet goed genoeg was voor de keuring. Hij is wel ggk in het Palomino boek deel en is daarin een Elite hengst. Zo ver dat ik weet is hij niet ggk voor het warmbloed fokkerij.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 14:47

September schreef:
Ja, Romantic Popcorn en Ricardo.. Heb ze in het echt gezien en ze zijn echt geweldig. Ze schijnen ook het karakter van hun vader door te fokken. Ik raad hen aan... Lachen

Beiden verbeteren beweging niet. Je moet al een merrie hebben met goede bewegingen. De 2 hengsten zijn geen bewegingstoppers.
Maar goed, als je op kleur fokt mag je de rest vergeten, tenminste zo wordt er vaak gedacht. Terwijl exterieur en vooral beweging belangrijker zijn dan de kleur. Karakter is ook belangrijk en ik ben het er mee eens dat beide hengsten een goed karakter doorfokken. Maar kijk dus wel verder.

Quarterpaint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:25

Tarpan was anders heel rustig in Thorembais. Fred heeft hem voorgebracht en hij heeft geen stap misgelopen. Hij had tenslotte ook nog een arabish volbloed naast hem staan en die gilde als een gek (hinneken). Hij heeft niet een keer gehinnekt, gestijgerd of wat dan ook. Hij was daar nog geen eens 3.
sBs zal hij nu nog niet goedgekeurd voor worden, maar misschien gaat dit wel komen als zijn nieuwe eigenaren hem daarvoor willen laten inschrijven. Maar nu mag je nog geen cremello laten inschrijven als dekhengst bij de sBs. Hij zou daar zeker niet misstaan.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:01

germie schreef:
September schreef:
Ja, Romantic Popcorn en Ricardo.. Heb ze in het echt gezien en ze zijn echt geweldig. Ze schijnen ook het karakter van hun vader door te fokken. Ik raad hen aan... Lachen

Beiden verbeteren beweging niet. Je moet al een merrie hebben met goede bewegingen. De 2 hengsten zijn geen bewegingstoppers.
Maar goed, als je op kleur fokt mag je de rest vergeten, tenminste zo wordt er vaak gedacht. Terwijl exterieur en vooral beweging belangrijker zijn dan de kleur. Karakter is ook belangrijk en ik ben het er mee eens dat beide hengsten een goed karakter doorfokken. Maar kijk dus wel verder.

Ik heb ze allebei live bewonderd en hun vader ook, maar ik vond niks mis met hun beweging hoor. Wij hebben nu een merrie drachtig van ricardo en 1 van romantico. Wij hebben voor ze gekozen vanwege hun karakter en hun exterieur. Een van de merries is meerdere keren kampioen geweest op de keuring dus met haar beweging zit het ook wel goed.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:04

Dat ze zelf goed kunnen bewegen wil niet zeggen dat ze dat ook doorfokken. Knipoog

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:12

Neonlight schreef:
Dat ze zelf goed kunnen bewegen wil niet zeggen dat ze dat ook doorfokken. Knipoog
We hebben de moeder ook nog dus dat zit wel goed Haha!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:16

Ben t wel met germie eens als je romantico ziet lopen geen prototype modern gangwerk.