Welshjes te vet op de keuring! Onzin?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lageveld

Re: Welshjes te vet op de keuring! Onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 02:16

(!@$%$##@@#) Zojuist een mega reactie getypt aan de hand van dit topic... druk op voorbeeld... en foetsie !

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 22:20

Lageveld, er zit niets anders op dan opnieuw typen. Tong uitsteken

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 07:58

Topcob schreef:
Melanie5 schreef:
We moeten ons met zijn allen inzetten om het zover te krijgen dat ook ponies die `100 kilo lichter zijn, aan kop kunnen staan.
En de eerste stap begint bij de fokkers/eigenaren. Als de jury allee nog maar slanke ponies te zien krijgt, moeten ze wel veranderen.

En dat gaat dus nooit lukken.

Extreem dikke ponies willen ze liever niet zien, ook in Wales niet. Ik vond het dit jaar op de Royal Welsh zelfs opvallen dat de ponies minder dik waren dan anders.
We kunnen er met zn allen naar streven om ze in ieder geval niet supervet te maken maar slanke welshjes op de keuring?? No way!!

IK ben het daar helemaal mee eens, extreem vet is echt niet goed maar slanke pony is ook geen optie!!! mijn cob's als ik ze voorbreng gaat er echt wel wat voer in, de 1 word vetter als de ander maar TE vet heb ik ze niet!! en op keuringen kunnen wij toch aardig mee komen dacht ik!!!!??
ik gebruik mijn cob's ook in de sport 3x per week maar in juli-aug laat ze met rust en worden ze aan de hand getraind!!!om ze zo getraind ( met conditie !!) op de keuring te brengen!!

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 09:01

Bij de Cobs en Partbreds gaat de jury er ook vanuit dat ze in de sport lopen of als gebruikspony actief zijn. Je ziet hier ook vaak op goede conditie pony's in de ring. Bij de A's en mindere mate de B's wordt er vanuit gegaan dat het echt fokmerries zijn en je ziet hier dan ook veel pony's die, in mijn ogen, eigenlijk te zwaar zijn. Dan vind ik dat bij volwassen pony's minder erg/schadelijk als bij de jeugdrubrieken. Te zware jeugd heeft meer nadelige gevolgen als voordelen dat je op de eerste plaats loopt!

shadowman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:26

Joost zei het al, Gôh, wel een inkopper om hier te roepen van: "ja, dat klopt". Maar inderdaad de realiteit is anders en ga gerust eens naar Wales want inderdaad daar worden de pony’s zonodig in een nog zwaardere conditie gebracht.
Ook ik ben een showliefhebber en loop ook wel eens rond met het idee dat de pony's gewoon te vet zijn. Ook ik breng ze in een rijke conditie maar probeer ze in een conditie te krijgen dat ze er met het lopen niet al te veel last van hebben en ben ik absoluut TEGEN het ophokken van de pony's om ze show klaar te krijgen, ook show ik een pony niet jaren achterelkaar om deze vetzucht te voorkomen en ze fris en gewond te houden. Ze lopen bij mij altijd buiten, alleen de pony's die ik show komen s’nachts naar binnen om bijgevoerd te worden. Ze lopen ook niet apart van de andere ze lopen gewoon in het koppel en als het kan zelfs bij de hengst. Maar het is een gegeven dat je met pony's die in een rijconditie zijn niet aan de bak komt of je het leuk vind of niet. Ik dacht ook dat het wel kon en heb jaren drifftig geprobeert mijn gelijk daarin te halen, tevergeefs. Je doet dus mee in de wetenschap dat je pony's in een goede conditie moeten zijn en zijn ze dat niet moet je ook niet gaan zeggen dat de jury erdoorheen moet prikken want dat gebeurd gewoon niet.

shadowman
Extreme duivel