[TI] Chamee teruggevonden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re: Chamee teruggevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:41

Ach, wat een griet! Super dat je haar een fijn plekje hebt kunnen geven!! OK dan!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:23

Heb de foto's bekeken. Ze ziet er niet heel best uit he? Maar jij zult haar vast wel weer op weten te lappen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 10:27

nee, ze ziet er niet al te best uit. Maar ik moet zeggen dat ik op die paar dagen al verbetering zie. Ze is in ieder geval vrolijker en veel bewuster van haar omgeving. Het voeren wordt nu ook langzaam opgebouwd (want afgaande op haar conditie heeft ze niet echt veel te eten gekregen de laatste tijd).

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:28

Ik vind het super dat je deze aktie aangegaan bent om Chamee een goede plek te geven en ik blijf dit topic volgen, want ik ben ook heel benieuwd hoe ze op gaat knappen. Knipoog

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:25

fijn dat ze nu bij je thuis staat ik hoop dat ze in redelijke gezondheid bij jou haar leven mag slijten succes met haar

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 08:25

Gelukkig zijn er ook mensen met het hart op de juiste plaats die het paardje een kans kunnen geven.
Petje af!

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:29

Ben ook heel blij dat ze terug is, ik had je vorige topic ook gevolgd en zag dit nu net pas. Maar echt super wat je allemaal voor dr doet. Natuurlijk is het maar 1 van de vele paardjes die in zo'n situatie zitten, maar dit is er iig weer eentje minder.

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:48

he he eindelijk !! gaaf om te lezen dat je dr hebt ! ..

ik hoop dat die ene DA er niet bij laat zitten

sjonge sjonge wat een mensen zijn er toch !

maar nogmaals super van je !!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:30

wat goed zeg ! toch nog gelukt allemaal Lachen
heel fijn voor chamee ook natuurlijk, verwen haar maar lekker....wat zijn sommige mensen toch erg......Boos!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:03

En hoe gaat het nu ondertussen met Chamee?
We zijn weer enkele weken verder...

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:18

Daar was ik ook al even benieuwd naar. Knipoog

chimene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:14

effe een abbo

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:31

ben ook benieuwd hoe het nu met dr gaat ...enne of je al meer foto's van dr hebt.
ze zal het vast wel naar dr zin hebben nu.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 07:52

Hallo, het gaat goed met Chamee. Ze is al gewend aan haar nieuwe plaats en het "ritme" bij ons op stal. Langzaam maar zeker komt er weer wat meer vlees op haar botten en ze krijgt ook dagelijks beweging. Dwz dat er dagelijks een stukje met haar wordt gelopen (in overleg met DA). Want ze was helemaal stijf. Als we in de wei bezig zijn, staat ze de hele tijd naast je. Loop je een eindje verder, dan doet zij dat ook. Alleen tussen Chamee en de andere paarden gaat het niet zo goed. Zij zoekt wel aansluiting, maar die andere "lieverdjes" moeten er niet zoveel van weten. Maar ze is er natuurlijk nog maar een paar weken, dus de definitieve nieuwe rangorde staat nog niet vast. Ik zal morgen wat foto's maken en die plaatsen.

simbake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:47

ben echt blij dat je chamee terug hebt gevonde! (Y)
zal mijn verhaal ook hier doen he Knipoog
van de zelfde handellaar
ik heb een gezonde merrie gekocht van 12 jaar
heb haar gereden en was wat hevig maar wel goed te rijden (daar)
nu eenmaal bij mij..
heb ik haar met een gewone trance gereden alles goed en wel maar ze deed haar hooft naar lings omhoog en haar achterhand ging naar rechts terwijl ze gewoon voorwaards ging maar eigenlijk een hele tijd wijkte zonder dat ik iets deed
als je haar benen geeft dan vliegt ze dus beenhulpen kent ze niet
als je in het bos kwam wou ze altijd crossen en deed zelfs bit tussen haar tande (terwijl ik met dubbele neusriem ree)
nu heb ik het gevonde met een pasat rijden.
het gaat nu beter maar ze is nog altijd aan het wijken in stap en draf Boos!
en haar linkergallop lukt ook niet (ze probeerd) maar merk het dat haar nie afgaat.
ook is ze heel snel moe met mij welsh van 3 (toen ik die aant opleren was)
deed ik da rondje iedere dag voor zijn conditie die zweette nie (en ik ree goed door)
en met haar doe ik da gewoon in stap en ze sta onder het zweet
ik vraag me af wat er met haar is
handelaar zei alleen dat ze al een veulen heeft gehad..
maar waar bij wie? waar komt ze vandaan? wat is er altijd met haar gedaan?
dat zijn zoveel dingen die ik me afvraag :S
sorry voor het lange verhaal
hoop dat er iemand zou kunne helpen.
ik wil haar nooit meer weg doen maar wil de waarheid weten is beter voor mij en zeker beter voor haar dan weet ik hoe ik er mee om moet gaan.!
gr Christel

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 08:39

Hallo Christel, ik zou allereerst een DA haar grondig laten onderzoeken. Heb je haar laten keuren voor aankoop door een DA of heb je een papier van de handelaar gekregen dat door een DA is ondertekend? Want dan zou je die DA kunnen bellen voor meer info. Maar nogmaals, laat haar zsm onderzoeken, want als ze pijn en/of afwijkingen heeft, moet je dat wel weten om er op een juiste manier mee om te gaan. Heb je haar al lang?

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:00

nou als het dezelfde handelaar is,dan zullen die papieren ook wle niet kloppen he,ik zou er idd ook zelf laten checken,maar begrijp niet helemaal dat je dat niet eerder hebt gedaan met dit soort klachten????en dat is niet om kritiek te leveren hoor,ja zeg het er maar bij...ik zie zoveel vijandigheid op bokt,tis hier soms net een kippenhok,

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:01

ze slaan mekaar de hersens nog net niet in, ja sorry hoor,

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:07

ik snap zon handelaar trouwens ook echt niet,als je slechte paarden verkoopt kun je toch wachten op gezeur,en mensen in de paarden wereld moeten het vooral hebben van mon op mond reclame,dan kun je toch wachten todat er een keer iemand belt van he meneer waar bent u nu helemaal mee bezig????en ik hoop echt dat die da stappen onderneemt,dit kan toch niet zomaar,

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 09:10

tja, weet je wat het vaak is? (tenminste, zo dacht ik vroeger heel naief), zelf zou je niemand bedonderen en gaat er eigenlijk vanuit dat een ander dat ook niet doet. En als je dan genoeg geld bij elkaar hebt gespaard om eindelijk je eigen paardje te kopen en zo'n handelaar doet heel aardig en vriendelijk tegen je en doet of er geen beter paardje in de wereld is, dan ben je al snel "om". Tuurlijk kun je niemand zo maar vertrouwen, maar laten we wel wezen, het is en blijft wél de schuld van de verkopende partij en niet van een goedgelovige koper. De koper kun je hooguit verwijten dat hij/zij niet goed heeft opgelet (ook al gaat dat ook niet in alle gevallen op!), maar een handelaar net als deze kun je regelrechte oplichting ten laste leggen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 09:13

de handelaar in kwestie koopt slachtpaarden en afgekeurde paarden op (vraag me niet hoe dit allemaal in z'n werk gaat) en verkoopt die alszijnde gezond. Vanaf een bepaalde leeftijd is het aan het gebit van een paard over het algemeen moeilijker te zien wat de leeftijd exact is. Dus hij verkoopt bijna alleen paarden van zo'n 12 jaar. Maar ja, in werkelijkheid zijn ze vaak nog een boel jaren ouder. Die DA heb ik er over ingelicht en die heeft wel contact met de handelaar opgenomen, maar onderneemt geen stappen. Ik vind ook dat er tegen deze man serieuze stappen moeten worden ondernomen.

simbake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:37

ik heb helemaal niets van DA ze is gewoon op de gok gekocht..
ze is lief.. daar rijden ging goed hier ook maar weet je ik heb een welsh A waar ik te groot voor ben daar wandel ik alleen mee heb da met haar ook gedaan gewoon aan touw en je ziet haar er ook van genieten dus daarmee dat ik zei wegdoen doe ik haar niet mijn veearts was overlaatst voor mijn jongste paardje geweest (hij had toen geen tijd) maar hij zei al wel dat ze wel de pit en de zin heeft voor vooruit te gaan..
ik heb mijn verhaal kunnen doen maar nagekeken is ze nog niet maar ga dat zeker late doen!
en ik snap wel dat je geen kritiek wilt leveren Haha!
maar begrijp ook dat je je om zo een zaken zorgen maakt net als ikzelf..
de veearts dacht wel dat ze aan 1 kant gewoon vast zit (maar wat daar een oorzaak van is?? da kan ik alleen via oude eigenaren te weten komen.. of misch via de handelaar??
gr Christel

simbake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:13

heb de handellaar terug gebeld.. hij zegt dat ze van limburg komt.. dat ze daar als fokmerrie is gebruikt (dat zegt hij) en dat hun har voornamelijk hebben ingereden hij weet niet waar precies opf van wie of wat.. wel weet ik dat hij haar met veulen heeft gekocht en het veulen bij hem heeft verkocht..
wie het veulen is en waar het naartoe is gegaan weet ik ook niet...
hij vertelde niet veel allleen: nou ja, eh hij heeft in limburg gestaan en is daar als fok merrie gebruikt dus jah bij ons heeft ze veel geleerd hoor! dat was zijn antwoord..
wat vinde jullie van dit verhaal? hoop op reacties..
gr Christel

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:25

Nog geen neiuwe foto's?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:29

nou dat verhaal zal wel niet kloppen zoals bijna alles daar :S
die handelaar heeft tegen n vriendin van mij gezegt die haar pony dr op in wilde ruilen dat als ze er niet snel genoeg vanaf kwame ze op transport ginge enz :S en dat hij de week ervoor een hele groep weggebracht heeft..nou ook beetje raar dat je zulke dingen gaat zeggen..
en ze zijn ook erg goedkoop daar en allemaal gezond en braaf zei die