Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janderegelaa schreef:Nee hoor, het zinnetje klopt uitstekend. Een paard is een luxe product dat je moet aanschaffen en daardoor heb je ook mensen nodig die ze verkopen.
janderegelaa schreef:Daar komt nog bij dat paarden houden een dure bezigheid is. Als je een oude hond hebt en je koopt een nieuwe jonge hond erbij dan kan die oude gerust blijven dat extra blikje voer maakt niet uit. Paarden daarentegen kosten honderden euro's in de maand zeker als je ET doet want dan wordt het helemaal duur.
janderegelaa schreef:Zo'n merrie als Brenda komt echt wel weer bij een goed tehuis terecht hoor. Wees blij dat ze het zo doen want er zijn genoeg mensen die een paard van deze leeftijd die ze niet meer drachtig krijgen een enkele reis eeuwige weilanden geven.
brendahuis schreef:Na het lezen van deze topic hebben wij begrepen dat het erg druk is wegens de verkoop van Brenda.Zowel de oude eigenaar als de nieuwe eigenaar zijn hier niet in betrokken.Dit kunnen wij met zekerheid zeggen.Wij vinden het heel erg dat de adverteerder zo met de grond wordt gelijk gemaakt terwijl deze met de verkoop met veel gevoel gehandeld heeft.
Suzanne F. schreef:Glenda, de volle zus van Ferro is keur. De halfzus van Haarlem, Lacenta, is Elite sport. (Hee Gitta, weer eentje voor je fanclub...)
Waar de derde is weet ik niet.
Suzanne F. schreef:Bieden op moeder van Ferro
Met verbazing en toch wel enigzins geirriteerd lees ik alle berichten over de verkoop van Brenda.
Wat mij het meest irriteert zijn al die zwetsverhalen over haar 'oude dag'. Ben dan slim en biedt serieus geld en geef haar zelf die oude dag.
Ik heb Brenda gekocht, een aantal jaren geleden puur voor de fokkerij. ik wist dat zij alleen voor ET beschikbaar was.
Wat er voor "mijn"tijd met Brenda is gebeurd weet ik niet en daar ga ik ook niet over speculeren. Mooi vak trouwens, veel van jullie speculeren als de beste...
alle insinuaties dat het zo zielig is enzo, verwijs ik naar het rijk de fabelen!!!
brenda is in mijn "tijd"uitermate goed verzorgd. Van OCD in haar nek moet ik alleen maar lachen: de merrie is zo lenig als je op haar leeftijd mag verwachten.
Wij stoppen met de fokkerij, niets meer of minder. De wedstrijdpaarden blijven gewoon.
Dat een simpel lokkertje op marktplaats zo'n commotie zou veroorzaken had ik nooit verwacht: resultaat is wel dat ik inmiddels 11 paarden heb verkocht.
Wij zijn hobbyfokkers, proffessioneel ingesteld wellicht, maar niet meer. Ik leef niet van de paarden.
Brenda en Lendora zijn verkocht aan een stel in nederland waarbij de fokkerij nog in de kinderschoenen staat.
Zij zijn zeer blij met beide merries; ik ben ervan overtuigd dat zij de verzorging krijgen zoals deze paarden verdienen!
Brenda heeft meerdere nakomelingen gebracht bij ons: een jazz hengst zal op de keuring verschijnen in december.
een dracht van Carolus II zal komend jaar worden geboren.
Een Future hengst is in Engeland geboren vorig jaar..
Leuk dat mensen me afschieten; ik ben gek met mijn paarden(44 stuks) en zal dat ook blijven.
bezint eer ge begint is een leuke tip voor menigeen die niet weet waarover het gaat, zonder de feiten te kennen!
Zot dat hierover zo veel wordt geschreven en dat blijkbaar iedereen "weet"hoe 'het zit'.
Dit is ook als eens gebeurd met mijn hengst op de sale dit jaar( bonte Redford x rossini)
mvg
reusel
“Te koop Brenda; moeder van de legendarische hengst Ferro.” Deze advertentie prijkt op marktplaats.nl. Opmerkelijk. Een hengstenmoeder die via deze internetsite aan de man gebracht moet worden.
Je zou verwachten dat voor de moeder van Ferro (foto) gegadigden genoeg zijn. Volgens de advertentie is ze met haar 23 jaar nog in uitstekende conditie, maar alleen geschikt voor ET. De reden voor haar verkoop is het stoppen van de fokkerij. Er staan meerdere paarden te koop, maar Brenda wordt bij opbod verkocht.
(bron: Horses.nl)
Hier de link:
http://koopjes.marktplaats.nl/dieren_en ... 90008.html
janderegelaa schreef:En hoeveel keer is ze gespoeld voor die dracht van Carolus?
[***] schreef:Wat sneu zeg. Als een merrie zo'n hengst voor je heeft gebracht laat je haar toch in ieder geval de oude dag thuis slijten en niet weet ik waar. Nog wel per opbod, wat is daar gebeurd?!
Ben trouwens wel een beetje sceptisch over een merrie van 23 en ET.
Suzanne F. schreef:Fijn dat ze een goed tehuisje heeft gekregen maar ik blijf van mening dat de verkoper dit beter had kunnen aanpakken.
Suzanne F. schreef:Hmm ik vind de IDS of marktplaats wel degelijk een heel verschil maken.
Geef zo´n merrie dan wat eer en plaats een aparte advertentie in de In de Strengen. (je weet wel met zo´n kadertje erom ofzo, niet bij de gewone veulentjes of hoefijzertjes of iets dergelijks) Het lijkt me dat je dan ook een ander publiek aanspreekt.
Op marktplaats worden echt alle soorten paarden aangeboden maar naar mijn mening is zo´n hengstenmoeder daar niet op dr plaats.
Fijn dat ze een goed tehuisje heeft gekregen maar ik blijf van mening dat de verkoper dit beter had kunnen aanpakken.
liannes schreef:nu hebben in ieder geval de 'gewone' kleine mensen (fokkers) onder ons tenminste ook een kans gehad,
ik vind het geen probleem op marktplaats.
janderegelaa schreef:liannes schreef:nu hebben in ieder geval de 'gewone' kleine mensen (fokkers) onder ons tenminste ook een kans gehad,
ik vind het geen probleem op marktplaats.
Ik heb als kleine fokker ook de strengen hoor. Had ik het gewoon kunnen lezen.