[TI] Bijna besodemieterd en erger nog; paardje de dupe!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: Bijna besodemieterd en erger nog; paardje de dupe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:18

sandr0 schreef:
contact opnemen met de dierenbescherming en kijken of hun iets voor dit dier kunnen doen.

Ik denk het niet, die hebben al moeite om een paard terug te herkennen als het in een ander weiland bij dezelfde eigenaar staat, laat staan als die onbekend is.

@Rexhunter : Het vervolgen van de vorige eigenaar heeft geen zin. Dat de handelaar gelogen heeft betekent nog niet dat de verkoper dat destijds ook gedaan heeft.

In het algemeen : Als je een ziek paard hebt is inslapen of zelf laten slachten (en dat controleren!) de beste optie. Leuk is dat niet, maar het is wel je verantwoordelijkheid als eigenaar.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:29

@ rexhunter

Ik ben het er wel mee eens dat het paard nooit aan een handelaar verkocht moest worden. Dat is vragen om gedoe waarmee het paard de dupe wordt.

Waarom zijn ze verkeerd bezig? Naar mijn mening zijn alle pogingen om dierenleed te bestrijden goed. Dit mag niet ongestraft gedaan worden!

Maar jij vind dus dat wij dierenvrienden moeten denken..van ach laat dat beest maar lekker wegrotten? Zijn we dan wel op de goede weg bezig?
Verward

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:39

rexhunter schreef:
ik wil me er niet mee bemoeie wand ik kan de mense in kwestie
maar dit wil wel even kwijt .....

Bemoei je er dan ook niet mee Haha!

Diegene die deze tinker naar de handelaar heeft gebracht vind ik even schuldig als de handelaar in kwestie...zo ga je niet met dieren om!!!!!

Dat de handelaar haar als zijnde gezond heeft willen verkopen en/of direct heeft verhandeld terwijl hij wist van haar gebreken..tsja..geen beste handelaar.

Maar helaas inmiddels is dit arme beestje of in het handelscircuit of bij de slager..ik hoop het laatste Verdrietig

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:41

rexhunter schreef:
"zoekactie" nog niks opgeleverd. Het is natuurlijk ook zoeken naar een naald in een hooiberg.

fout nr1 ..het paard had nooit naar zeeland moeten gaan je moet gaan opsie ze had beter voor de
dood in aan merking laten kommen dan had je deze leed voor kommen maar ja het is gebeurt... fout.(2) nooit je paard weg geven ook niet in goed vertrouwe en als je het wel doet zorg dat als op papier staat (3) en nu nog wat ik hoor alleen maar handelaar dit handelaar dat maar waarom pakken jullie niet de mense aan die het beest hebben verkocht met de verkeerde info dus wel gelogen voor eigen best wil en niet voor het wel zijn voor het paard

p.s sorry dat ik het zo zeg hoor maar jullie zijn in mijn ooge op de verkeer de weg bezig
je moet kunnen aksept dat het paard weg is .want een paard zonder papieren heeft zo een
andere naam dus je kan er niks mee

dat wil ik even kwijt ....... zoeke is zinloos maar dat is mijn mening het leven gaat door

Sjonge jonge, de handelaar in kwestie is getipt en gearriveerd??

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:55

Erg jammer dat het allemaal zo moet lopen, en het is voor het paardjenog erger.

Helaas kun je niet veel doen, misschien kun je met de oude eiegnaar, die waarschijnlijk haar paard in goed vertrouwen heeft verkocht, en wil dat ze het goed heeft, haar terug kopen, en kun je dus meer bieden als de €600,- 600 x2=1200 helaas, kom je dna nog niet aan de €1350,- (meende ik).

Maar wat ik niet begreep, de 2e handelaar heeft het paardje na belgie verkocht, maar jij kon het nog wel voor meer als het betaalde bedrag terug kopen, of ze is echt "weg" ?

Iig, vind ik dat je goed "werk"doet om te zorgen dat dat paardje nnog ergens goed terecht komt OK dan!

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:05

rexhunter schreef:
"zoekactie" nog niks opgeleverd. Het is natuurlijk ook zoeken naar een naald in een hooiberg.

fout nr1 ..het paard had nooit naar zeeland moeten gaan je moet gaan opsie ze had beter voor de
dood in aan merking laten kommen dan had je deze leed voor kommen maar ja het is gebeurt... fout.(2) nooit je paard weg geven ook niet in goed vertrouwe en als je het wel doet zorg dat als op papier staat (3) en nu nog wat ik hoor alleen maar handelaar dit handelaar dat maar waarom pakken jullie niet de mense aan die het beest hebben verkocht met de verkeerde info dus wel gelogen voor eigen best wil en niet voor het wel zijn voor het paard

p.s sorry dat ik het zo zeg hoor maar jullie zijn in mijn ooge op de verkeer de weg bezig
je moet kunnen aksept dat het paard weg is .want een paard zonder papieren heeft zo een
andere naam dus je kan er niks mee

dat wil ik even kwijt ....... zoeke is zinloos maar dat is mijn mening het leven gaat door

Wauuuwwwwww wat een schitterend verhaal....als ik kon lezen wat er nou eigenlijk stond Lips are sealed Gestoord Misselijk

Sjonge sjonge...ik denk dat jij het verhaal nog eens goed moet doorlezen en jezelf gaan afvragen waarom je het verhaal toch typt ook al wil je je er niet mee bemoeien...kun je ook maar beter niet doen...want de onzin die je nu uitkraamt slaat nergens op Koe

Gelukkig zijn er dus nog wel mensen als de Topic Startster..die zich ondanks alle ellende inzet voor het dier zelf! en er dus tijd en moeite in stopt.

Grote pluim TS

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 21:41

hallo allemaal, morgen volgt er een nieuwe update.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:43

Lachen ben blij dat je het niet zomaar opgeeft chevax, bokt staat achter je (nouja, het merendeel dan) als we iets kunnen doen moet je het maar zeggen.
Heel veel suc6 verder Knipoog

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:45

@rexhunter
Beetje last van dyslexie???Fout nummer 1: als je zou graag wilt reageren neem dan ook de moeite om een DUIDELIJK stukje te schrijven. Verder is het zinloos de mensen aan te pakken waar hij vandaan kwam, want die hadden dit waarschijnlijk ook niet voor ogen gezien. Er zijn genoeg 'goede' en 'eerlijke' handelaren en zo is dit paardje misschien ooit ook op de markt gekomen door het vertrouwen van de klant/ex eigenaar!

@chevaux is er al nieuws?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 07:54

hallo, een korte update. tja, kort... want veel is er niet te vertellen. Ik ben in België via een aantal handelaren op zoek. Stappen ondernemen tegen de handelaar is nog niet zo eenvoudig, we hebben al een boel mogelijkheden bekeken. Feit is wél dat er actie moet worden ondernomen tegen dergelijke handelaren. En dat is ook wel één van de punten die ik probeer te maken: mensen moeten wat minder makkelijk hun schouders ophalen bij (dieren)leed. Gelukkig zijn er een boel mensen zoals jullie die hier hebben gereageerd, die ook vinden dat dit niet kan. Maar ik krijg ook een boel reacties (net zoals van rexhunter) in de trant van "tja, zonde voor het beestje, maar je kunt er toch niks aan doen." En dat weten we nu nog niet. We (en daarmee bedoel ik de voorlaatste eigenaren en ik) zijn druk bezig. En af het te vergeefs is? Daar zullen we van zelf wel achter komen. Maar imo is zoiets nooit tevergeefs.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 08:03

Ik wens je veel succes Chevax, ik hoop jij dat jij dit beestje een goed tehuis kan bieden. Als ik de ruimte en het geld had, zou ik het ook gedaan hebben! Sterkte en succes!

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 08:16

Goed dat je volhoud, Chevax! Echt super!

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:19

Luid en ook duidelijk geschreven: Volhouden hoor!!!!! En heeeel veeeeeel succes, ik vind het super wat je doet.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:37

Je hebt pm. En veel succes!!!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:26

@rexhunter
2) nooit je paard weg geven ook niet in goed vertrouwe en als je het wel doet zorg dat als op papier staat
===========================================

niet allen mensen zijn slecht, je kan niet iedereen over 1 kam scheren.. Ik heb mijn paard gratis weggeven om er vor te zorgen dat ze een goed leven krijgt.. Ik had haar te koop staan ( een zeer mooie trakehner merrie) en er reageerde alleen maar foute handelaren op.. NU heb ik haar gratis aangeboden via bokt en heeft ze een heel goed tehuis bij hele lieve mensen..
dus vind het geen domme actie geweest want 9 van de 10 keer gaat het wel goed en hebben ze waarschijnlijk het zelfde als ik gedacht..

En CHevax geef niet op ik vind dat je heel goed bezig bent

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:59

Ook van mij even een hart onder de riem!! Heel veel succes en als ik hier in het noorden ergens mee kan helpen hoor ik het wel!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 19:25

Hallo allemaal, het spoor naar Chamee loopt dood. We weten niet meer waar ze nu is en ik zou ook niet meer weten hoe/waar te zoeken. Heeft er iemand een idee?

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:32

Ik heb echt geen idee, maar wil je nogmaals aanmoedigen toch door te gaan. Dan loopt het spoor nu wel dood, wanneer je je ogen en oren open houdt, komt er vanzelf weer gang in de zaak. Ach gut

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 00:38

Vervelend allemaal hoor! Daar blijf je toch aan denken, jammer dat je er nu misschien niks meer aan kan doen. Het enige wat ik kan verzinnen is een website maken met daarop alle verzamelde info,misschien komt er dan later nog wat tevoorschijn! Veel success!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 13:23

@lennie: daar heb je gelijk in. Dat we haar nu niet direct hebben gevonden, wil niet zeggen dat we moeten stoppen. 't Is alleen te hopen dat haar in de tussentijd veel ellende bespaart blijft.

spritsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 07:32

zou ze niet gewoon nog bij de handelaar zijn.
weet je zeker dat ze daar weg is.
anders zou ik over een week of zo nog eens iemand laten kijken daar.
iemand die hij niet kent en dan is de rust ook weer een beetje terug daar dus hij zal haar dan misschien wel laten zien als ze er nog is

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:24

Aurora3 schreef:
Je zou een flyer kunnen maken met haar gegevens en de situatie dr op enzo en dan op allerlei sites plaatsen en doorsturen naar iedereen die je kent die iets met paarden heeft en vragen of zij hem ook weer doorsturen, hoe meer mensen het weten hoe beter.
Ik weet nog wel een paar dierensite's waar ze je verhaal zeker op willen zetten en die ook een nieuwsbrief hebben, mss kan het daar ook wel in. verder zou ik ff nagaan wat iemand met een gestolen paard allemaal kan doen om zijn paard terug te krijgen, dan kom je vast instanties tegen waar je iets aan hebt. Ik weet niet of je zoiets bijvoorbeeld aan amivedi door kan geven ofzo.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:32

Sterkte!!
Vind het super dat je er wat aan wilt doen!!

spritsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:55

Is er helemaal geen nieuws meer.
Meestal is geen nieuws, goed nieuws maar in dit geval vind ik het eng stil...
Vrees dat dit geen goeds is.

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 05:53

We wachten gewoon mee af... en we geven het de tijd.