Suzanne F. schreef:Florencio stempelt blijkbaar niet, qua karakter is er natuurlijk nog erg weinig van te zeggen, en je weet ook niet hoe de voorbereiding is, maar een aantal hadden wel een kop erop.maar die hadden ook stomme moeders.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Florencio stempelt blijkbaar niet, qua karakter is er natuurlijk nog erg weinig van te zeggen, en je weet ook niet hoe de voorbereiding is, maar een aantal hadden wel een kop erop.maar die hadden ook stomme moeders.
janderegelaa schreef:Net als Painted Black is Florencio een buitengewoon sportpaard maar geen vaderdier. Ze zullen hem echter nooit op wacht zetten want dan lopen ze een hoop dek afdrachten mis. Overigens verwacht ik van Lingh een soortgelijk rapport.
CGJ12 schreef:Wat gebeurt er eigenlijk als je met een geprikt veulen WEIGERT om te komen (gewoon omdat het een ontzettend gedoe en geklooi is, en vaak nog ver weg ook) ?
Komen ze die dan thuis bekijken?
Stuk gemakkelijker..........
voyou schreef:In de brief die ik van het KWPN kreeg over het feit dat die van mij geprikt was, stond dat ik niet kon weigeren. Dat ik verplicht was er aan mee te werken. En dat de hengsteigenaar wel het gedoe kon overnemen (transport enzo).
Citaat:Op een passende merrie fokt hij vast goed, net als elke andere hengst
karinna schreef:Citaat:Op een passende merrie fokt hij vast goed, net als elke andere hengst
Vorig jaar zat ik met dezelfde 'kater' ivm met het afstammelingenrapport van Trento-B.
En of jouw veulen nu wel of niet in het 'beeld' van het afstammelingen onderzoek past, je veulen heeft gelijk een stempel gekregen.
Ik weet Suzanne dat jouw veulen een plaatje is, maar ja... veel van Florencio's nakomelingen zijn het net niet!
Citaat:Hmm ja ik weet dat die van mij misschien dan geen standaard Florencio is, (vind ik dan he) maar toch vind ik het jammer
Roelove schreef:Als ik Suzanne zo hoor zal ze inderdaad de juiste merrie bij Florencio hebben gedaan.
Ik noem een voorbeeld: Flemmingh past niet overal op... Op de Farn en Lucky boy zonen past hij uitstekend. Hier komt ook topmateriaal uit. De flemmingh*nimmerdor veulens/paarden doen het super en zijn ook erg gevraagd. Dit was in zijn eerste jaren nog niet duidelijk. ...
Citaat:Upperclass (Polansky x Doruto)
Uniforme collectie royaal ontwikkelde hoogbenige, opwaarts gebouwde, rijtypische veulens die zeer goed in het rechthoeksmodel zijn gebouwd.
De veulens bewegen met veel houding en souplesse. Het voorbeen zou iets meer knieheffing moeten hebben. Het gebruik van het achterbeen is goed.
ART_UMA schreef:Ik ben vandaag op weg geweest (video volgt nog, ik moet eerst naar m'n paard). Hier een korte indruk:
Florencio, inderdaad bijna allemaal onderhals, achterbeen gaat in z'n algemeenheid niet echt onder de massa. Veulens hebben wel een "bloed" uitstraling. Ik vond de collectie wisselend van kwaliteit, een echt goeie en een aantal wat mindere. Het lijkt alsof de veulens meer naar de moeder trekken als naar de vader.
Roelove schreef:Nog ff één ding Susanne. De moeder van jouwn Florencio veulen is ook erg mooi hoor. Heeft er ook voor een groot deel mee te maken. Fokt ook goed als ik je profiel zo zag. Dus wees maar trots op jouwn Florencio merrie veulen!!Is ze nu ook drachtig?
ART_UMA schreef:Ik zoek een hengst met wat meer massa en beweging met een knietje,
Sammie schreef:Citaat:Upperclass (Polansky x Doruto)
Uniforme collectie royaal ontwikkelde hoogbenige, opwaarts gebouwde, rijtypische veulens die zeer goed in het rechthoeksmodel zijn gebouwd.
De veulens bewegen met veel houding en souplesse. Het voorbeen zou iets meer knieheffing moeten hebben. Het gebruik van het achterbeen is goed.
Suzanne F. schreef:Ik denk dat veel mensen zo dachten over hem. Wrs dat hij daarom bij veel goede moeders (althans dat vind ik) is gebruikt. Veel Upper x Jazz btw. Maar er werd dus veel gezegd dat hij bij merries met veel bloed gebruikt moest worden. Ook bij merries met normaal of minder bloed gaf hij mooie hoofden door. (behalve de schimmelWel redelijk rapport, valt me mee. Vooral de souplesse valt op. Achterbeen van de hengst was al niet slecht. Vond hem zelf wat gewoontjes maar het rapport blijkt goed.