afstammelingenkeuringen 2006

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ART_UMA

Re: afstammelingenkeuringen 2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 19:36

Suzanne F. schreef:
maar die hadden ook stomme moeders. Clown
Florencio stempelt blijkbaar niet, qua karakter is er natuurlijk nog erg weinig van te zeggen, en je weet ook niet hoe de voorbereiding is, maar een aantal hadden wel een kop erop.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:40

Echt? Ik heb nog nooit zo lief, meegaand, vriendelijk veulen meegemaakt als deze.
Hmm ja zou kunnen dat ie niet stempelt maar de moeder het grootste gedeelte laat bepalen, nah ja vind ik ook niet erg. Haha!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:49

janderegelaa schreef:
Net als Painted Black is Florencio een buitengewoon sportpaard maar geen vaderdier. Ze zullen hem echter nooit op wacht zetten want dan lopen ze een hoop dek afdrachten mis. Overigens verwacht ik van Lingh een soortgelijk rapport.

jij bent zeker niet op de IPS painted black keuring geweest Knipoog

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:05

Geloof nou niet dat alle veulens daar geweest zijn die hij dit jaar verwekt heeft. Alleen de beste.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:12

CGJ12 schreef:
Wat gebeurt er eigenlijk als je met een geprikt veulen WEIGERT om te komen (gewoon omdat het een ontzettend gedoe en geklooi is, en vaak nog ver weg ook) ?
Komen ze die dan thuis bekijken?
Stuk gemakkelijker..........

voyou schreef:
In de brief die ik van het KWPN kreeg over het feit dat die van mij geprikt was, stond dat ik niet kon weigeren. Dat ik verplicht was er aan mee te werken. En dat de hengsteigenaar wel het gedoe kon overnemen (transport enzo).

Ik heb toch al meermalen in een veulenrapportage zien staan: "Een thuis beoordeeld veulen pastte in het beeld van deze rapportage." Hoe kan dat dan? Had de hengstenhouder zeker ook geen zin in 'het gedoe'? Haha!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:17

Het kan meerdere oorzaken hebben, bijv. een zieke moeder, zieke eigenaar etc.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:24

Citaat:
Op een passende merrie fokt hij vast goed, net als elke andere hengst

Vorig jaar zat ik met dezelfde 'kater' ivm met het afstammelingenrapport van Trento-B.
En of jouw veulen nu wel of niet in het 'beeld' van het afstammelingen onderzoek past, je veulen heeft gelijk een stempel gekregen.
Ik weet Suzanne dat jouw veulen een plaatje is, maar ja... veel van Florencio's nakomelingen zijn het net niet!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:37

karinna schreef:
Citaat:
Op een passende merrie fokt hij vast goed, net als elke andere hengst

Vorig jaar zat ik met dezelfde 'kater' ivm met het afstammelingenrapport van Trento-B.
En of jouw veulen nu wel of niet in het 'beeld' van het afstammelingen onderzoek past, je veulen heeft gelijk een stempel gekregen.
Ik weet Suzanne dat jouw veulen een plaatje is, maar ja... veel van Florencio's nakomelingen zijn het net niet!

Hmm ja ik weet dat die van mij misschien dan geen standaard Florencio is, (vind ik dan he) maar toch vind ik het jammer.

Roelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:52

Ik snap dat sommige mensen erg telleurgesteld zijn in het rapport van Florencio. Hij is veel gebruikt wat ook veel met emotie te maken heeft. Nu het rapport tegenvalt kan dit een domper zijn. Aan de andere kant kan een JUISTE merrie met Flor een super combinatie zijn. Het is nu handig DAT er een rapport is gemaakt. Nu weet je wat voor combinaties je kan maken en zet je Flor niet meer emotie-gericht op elke merrie. Kijk bijvoorbeeld naar Lingh..Dit is ongeveer het zelfde verhaaltje als met Flor. Als ik Suzanne zo hoor zal ze inderdaad de juiste merrie bij Florencio hebben gedaan.

Ik noem een voorbeeld: Flemmingh past niet overal op... Op de Farn en Lucky boy zonen past hij uitstekend. Hier komt ook topmateriaal uit. De flemmingh*nimmerdor veulens/paarden doen het super en zijn ook erg gevraagd. Dit was in zijn eerste jaren nog niet duidelijk. Ik denk dat je echt bewust moet zijn wat voor hengst je op je merrie doet ook al doet hij het nog zo goed in de sport of vindt je hem er zo 'leuk en lief' uit zien. Hierbij denk ik aan Painted black waar Ankie op rijd...

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:54

Citaat:
Hmm ja ik weet dat die van mij misschien dan geen standaard Florencio is, (vind ik dan he) maar toch vind ik het jammer

Jouw veulen is geen standaard veulen, dat is bij de meeste hier op Bokt wel bekend.
Lekker houden en verder mee gaan, wacht maar af tot zij straks als 3jarige het keuringsterrein opkomt Vingers aflikken

Zou het prettig hebben gevonden als men vorig jaar ook onderscheid had gemaakt tussen de verschillende Trento veulens, echter ... die credit kon er toen niet af! Tong uitsteken

@Roelove: het is zo "waar" wat je schrijft!

En ondanks dat..het blijven natuurlijk ook nog eens mooie (sport)paarden!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:59

Roelove schreef:
Als ik Suzanne zo hoor zal ze inderdaad de juiste merrie bij Florencio hebben gedaan.

Ik noem een voorbeeld: Flemmingh past niet overal op... Op de Farn en Lucky boy zonen past hij uitstekend. Hier komt ook topmateriaal uit. De flemmingh*nimmerdor veulens/paarden doen het super en zijn ook erg gevraagd. Dit was in zijn eerste jaren nog niet duidelijk. ...

Toch is dit puur toeval. Toen ik zei dat ik mijn bloedmerrie had laten dekken met Florencio, kreeg ik te horen dat die wel te teer en te sjiek enzo zou worden en dat hij het beste zou passen op de grovere klassiekere merries.
Nu blijkt ineens dat de betere veulentje van de bloedmerries komen.... ja dat wist ik ook niet. Ook ik vond het gewoon een mooie goede hengst en had uiteraard ook geen idee hoe hij fokte.
Misschien heb ik gewoon een beetje geluk gehad, ik ben erg blij met haar.

Karinna:

Ik moet toegeven dat de meeste Trento´s mij ook niet kunnen bekoren, die van jou kan ik niet zo voor me halen dus dat weet ik niet maar ik heb op wat veulenveiling site´s ook echt hele goed Trento´s gezien. Hij heeft net als Floris enorm veel gedekt en op allerlei soorten merries, ja het blijft de combi die moet passen. Maar het zou best kunnen dat Florencio gewoon niet goed stempelt, niet echt uniform fokt.. tja jammer.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:26

Citaat:
Upperclass (Polansky x Doruto)
Uniforme collectie royaal ontwikkelde hoogbenige, opwaarts gebouwde, rijtypische veulens die zeer goed in het rechthoeksmodel zijn gebouwd.
De veulens bewegen met veel houding en souplesse. Het voorbeen zou iets meer knieheffing moeten hebben. Het gebruik van het achterbeen is goed.

Roelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:26

Nog ff één ding Susanne. De moeder van jouwn Florencio veulen is ook erg mooi hoor. Heeft er ook voor een groot deel mee te maken. Fokt ook goed als ik je profiel zo zag. Dus wees maar trots op jouwn Florencio merrie veulen!!Is ze nu ook drachtig?

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:42

ART_UMA schreef:
Ik ben vandaag op weg geweest (video volgt nog, ik moet eerst naar m'n paard). Hier een korte indruk:

Florencio, inderdaad bijna allemaal onderhals, achterbeen gaat in z'n algemeenheid niet echt onder de massa. Veulens hebben wel een "bloed" uitstraling. Ik vond de collectie wisselend van kwaliteit, een echt goeie en een aantal wat mindere. Het lijkt alsof de veulens meer naar de moeder trekken als naar de vader.

Morgen schrijf ik wel even wat meer en kijk ik de video die ik zelf gemaakt heb ook nog even door, maar voor nu.....ik vond de merries ook niet bijzonder, een enkeling daargelaten. De meeste merries hadden wel predikaten maar dat kon je aan de merries niet zien!

De veulens zetten de halsjes er wel op maar om nu echt te spreken van onderhals? Op stand stond eigenlijk geen enkel veulen netjes. Ze hingen allemaal achteruit in het halstertouw. Dan is er altijd onderhals! De meeste veulens leken wel kopschuw, dit ligt natuurlijk NIET aan de hengst maar aan de opvoeding!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:54

Roelove schreef:
Nog ff één ding Susanne. De moeder van jouwn Florencio veulen is ook erg mooi hoor. Heeft er ook voor een groot deel mee te maken. Fokt ook goed als ik je profiel zo zag. Dus wees maar trots op jouwn Florencio merrie veulen!!Is ze nu ook drachtig?

Dank je! Ze is nu niet drachtig, misschien volgend jaar weer. Heb ook geluk met zo´n merrie.
Ik vind de Florencio nog de beste van de 3.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:57

ART_UMA schreef:
Ik zoek een hengst met wat meer massa en beweging met een knietje,

En vorig jaar werd Uppie nog massaal als 'tank' verklaard Nagelbijten / Gniffelen

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:01

Misschien stomme vraag hoor, maar wanneer is de afstammelingenkeuring van Uptown?

Zo krijg ik tenminste bericht van alle verdere reakties Haha! Haha! Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:03

Uptown is op dinsdag 12 sept, 16.30 uur bij Stal Hoefs te Erp.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:05

Oke, dank je wel!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:11

Sammie schreef:
Citaat:
Upperclass (Polansky x Doruto)
Uniforme collectie royaal ontwikkelde hoogbenige, opwaarts gebouwde, rijtypische veulens die zeer goed in het rechthoeksmodel zijn gebouwd.
De veulens bewegen met veel houding en souplesse. Het voorbeen zou iets meer knieheffing moeten hebben. Het gebruik van het achterbeen is goed.

Ach tank... hij fokt ook royaal ontwikkeld, das een subtielere benaming toch?
En die knieheffing zal wel van Polansky komen waarschijnlijk.

Wel redelijk rapport, valt me mee. Vooral de souplesse valt op. Achterbeen van de hengst was al niet slecht. Vond hem zelf wat gewoontjes maar het rapport blijkt goed.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:29

Suzanne F. schreef:
Wel redelijk rapport, valt me mee. Vooral de souplesse valt op. Achterbeen van de hengst was al niet slecht. Vond hem zelf wat gewoontjes maar het rapport blijkt goed.
Ik denk dat veel mensen zo dachten over hem. Wrs dat hij daarom bij veel goede moeders (althans dat vind ik) is gebruikt. Veel Upper x Jazz btw. Maar er werd dus veel gezegd dat hij bij merries met veel bloed gebruikt moest worden. Ook bij merries met normaal of minder bloed gaf hij mooie hoofden door. (behalve de schimmel Nagelbijten / Gniffelen) Enige bemerking die ik had was dat bij sommige de hals erg iel was. Verder vond ik de veulens goed tot zeer goed. Bono v/d driegang vond ik trouwens de beste.
De Upper uit een volle zus van Polansky viel mij zeer zeker mee. Ik had eigenlijk een tweede Polansky verwacht en dat leek mij helemaal niks.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:30

Heei, ben ook geintresseerd in die keuringen...mn verzorgpaard en dr veulen gingen naar de afstammelingen keuring van Ukato, weet iemand of daar foto's van zijn gemaakt, of heeft iemand foto's gemaakt, het was namelijk dinsdag en aangezien ik in het zuiden woon moest ik alweer naar school Verdrietig

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 22:38

Ach Florencio veulens hadden ook goede dingen hoor, ik vond de boeg en schouder party best aansprekend, en in beweging werd de hals best wel gedragen. Ik heb ook geen kortbenige veulens gezien en hoewel niet allemaal bewegingstoppers, zaten er toch ook goeie tussen.

De Upper-clasjes vielen mij niet tegen, maar dan met name de modellen, best mooi gebouwd.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 23:10

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:10

Ik was er ook van gecharmeerd, je moet niet vergeten te kijken naar wat voor merrie's er bij liepen. Echt veel slechte, ook enkele spring gefokte.
En volgens mij wel meerdere mensen die er vandaag waren, er werd veel gehandeld en niet voor kinderachtige bedragen. En iedereen heeft het altijd over de wat mindere dingen maar er liepen echt heel wat fijne veulens bij.