Met een paard kopen loop je altijd risico ongeacht hoe oud ze zijn. Ik heb vorig jaar een sport paard gekocht van 11 jaar met een jaar is ze nu al weer weg i.v.m atrose. Heb haar weg gedaan naar een goed tehuis. Maar dat is het risico van levende dieren houden. Ook heb ik nog een 25 jarige staan met atrose. Daar heb ik bijna nog nooit dierenarts kosten aan gehad en die heb ik al 10 jaar. De leeftijd zegt dus eigenlijk weinig het is hoe het paard zich voelt en ja er kan altijd wat gebeuren. Ik had mijn paard ook laten keuren. Heb nu en nieuw paard van 3 heeft zijn voor en zijn nadelen. Ik zou het gewoon doen. En de verzekering. Ja ik heb mijn paarden alleen bij mijn eigen huis verzekering verzekerd en niet apart omdat de dierenarts kosten voor mij lager zijn in al die jaren dan dat als ik een verzekering af sluit. Ja en als ik een keer een domper krijg van een kliniek jah dat is het risco maar het gaat als 10 jaar goed en nog geen rare kosten gehad. Alleen als ik straks met mijn 3 jarige de sport in ga ga ik haar wel apart verzekeren. Ook omdat ik dan veel met de trailer op pad ga enzo. Dus net wat je met je paardje gaat doen en wat voor een toekomst je in gedachten hebt in de paarden . Als je hoog in de sport wil gaan rijden zou ik er nog even goed over nadenken. En keuren ja altijd oen.. Ik heb er van geleerd en ik ben hard op mijn bekkie gegaan om het zo maar te zeggen altijd laten keuren.. Enneh als je echt gek op haar bent.. Koop haar dan