[TI] de langste tinker manen !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: de langste tinker manen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 06:34

zo veel werk is het niet hoor! Ik vlecht ze in, en vlecht die vlechten ook weer in. Dat hele handeltje blijft zo 3 weken zitten.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 06:56

Eigenlijk grappig dat er ook mensen zijn die het niet mooi vinden!
Ik moet toegeven dat ik daar ook bij hoor.
Zo lang als bij Lowara vind ik afgrijselijk, maar de manen van mijn Novia mogen wel iets langer dan ze nu zijn. Lachen

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 09:31

Ik ben ook geen fan van die lange manen. Heb die van Lowara wel eens moeten bijhouden als Cynthia op vakantie was. Geen doen
Fayette heeft die manen-groei-genen van Lowara mee gekregen maar ik vind schouderlengte (of wat grid zegt: graaslengte) lang genoeg. Als ze langer worden dan pak ik het snijmesje erbij en fatsoeneer d'r manen weer wat korter Bloos
Mijn Shet heeft zijn manen ook op graaslengte. Langer worden ze gewoon niet en ik vind het wel best zo.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 09:35

Ik vind het erg afhangen van hoe dik ze ook zijn. Ik weet dat ze bij Angel ook mega dik en krullend zijn. dat vind ik niet meer mooi, het is net een gordijn. Bij Ailin zijn ze op dit moment tot aan der voorknie (de langste stukken) en een stuk dunner. Als ik ze los heb is het echt net een barbie paard met lichte krullen en een doorschijnende glans. Dat vind ik dan wel weer mooi maar van mij heoft het niet veel langer dan dit.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:03

jacqie70 schreef:
Nog meer off-topic: ik vind 8000 euro persoonlijk ook van de zotte. Alleen voor het aparte kleurtje dan. Echt belachelijk. Maar idd tis wat de gek ervoor geeft. En die gekken wonen meestal in Amerika, dus ben erg bang dat ze die kant opgaan, wat erg zonde zou zijn voor de fokkerij hier in Nederland.....

Nou voor Raven zou ik toch echt wel 12000 euro over hebben.... Al kan ik zelf de komende 10 jaar geen nieuwe kleren meer kopen! Haha!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:13

Kiara schreef:
Eigenlijk grappig dat er ook mensen zijn die het niet mooi vinden!
Ik moet toegeven dat ik daar ook bij hoor.

't Moet ook een beetje bij de bouw passen, vind ik. Een iel nekkie met megalange manen vind ik niet mooi, bij meer/vollere/langere manen (+voorpluk + staart) vind ik een meer barokke bouw passen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:16

Sharmila schreef:
Nou voor Raven zou ik toch echt wel 12000 euro over hebben.... Al kan ik zelf de komende 10 jaar geen nieuwe kleren meer kopen! Haha!

Datzelfde heb ik met Drum Haha! , hoewel ik de prijs overdreven hoog vind. Maar die hengsten hebben hun eigen kuddetje en groot stuk land nodig, en hier in 't westen is dat vooral voor 's winters vrijwel niet te vinden. Helaas.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:41

fjordkootje schreef:
't Moet ook een beetje bij de bouw passen, vind ik. Een iel nekkie met megalange manen vind ik niet mooi, bij meer/vollere/langere manen (+voorpluk + staart) vind ik een meer barokke bouw passen.

Dat ben ik helemaal met je eens!
Jammer dat mijn barokkie een staart mist Knipoog
Het zou best bij haar passen.
Hoewel ze met korte (lees: geen) manen een heerlijke nek had! Vingers aflikken

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:25

wij zijn al aardig op weg. Ik maar denken dat hij lange manen heeft. Ach gut
Als enige tinker op onze stal zegt ook iedereen "wow zo'n lange manen" maar als ik die hier zie op bokt.....zijn ze in verhouding nog niet lang genoeg, we kunnen maar sparen hehe. Knipoog
hier alvast een foto van begin mei 2006, nu zijn ze al terug een stuk gegroeid....ik hoop altans veel....!!
Afbeelding

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 14:59

Kiara schreef:
fjordkootje schreef:

Dat ben ik helemaal met je eens!
Jammer dat mijn barokkie een staart mist Knipoog
Het zou best bij haar passen.
Hoewel ze met korte (lees: geen) manen een heerlijke nek had! Vingers aflikken

Dat vind ik nou ook over het nekkie van mijn ventje.. lekkere stevige speknek!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:57

Inderdaad heeft jouw bink ook een lekker nekkie!
Die korte maantjes staan hem heel pittig!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:16

Heb jij nog ene foto van kiara der korte koppie? nieuwsgieirg!

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:22

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:24

Ja de lange manen foto`s had ik al gezine.. ik was nieuwsgierig naar een maanloze kiaar hihih

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:51

die moet ik dan eerts ff uploaden zal ik vanmiddag ff doen,ga de meiden nu in het badje gooien hahaha

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 13:54

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 14:33

Mijn Novia (ja mijn vorige tink heette Kiara, verwarrend) zonder manen en staart...
Naar aanleiding van deze foto ben ik eens gaan kijken:
Afbeelding
Onvoorstelbaar misschien voor anderen, hihi.
En hier had ik haar net:
Afbeelding

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 14:35

En tegenwoordig (april 2006 genomen):
Afbeelding
Recentere foto's heb ik niet, maar het is alweer ietsje langer nu.

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:19

woh wat een verschil wat was er gebeurd had er iemand honger daar op stal? het ziet er 100% beter uit nu mooi is ze en prachtige sokken
gr. annita

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:03

vuurtoren schreef:
woh wat een verschil wat was er gebeurd had er iemand honger daar op stal? het ziet er 100% beter uit nu mooi is ze en prachtige sokken

Bloos Dank je!
Het is helaas verwaarloosde eczeem waardoor ze er zo kaal uitzag.
Maar ik verwaarloos de eczeem niet en dat levert mooie manen op Knipoog

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:27

desillies schreef:
weet je
ik vind die hele lange manen helemaal niet mooi........
ben ik nou erg afwijkend?? Haha!
lange volle voorplukken vind ik weer wel erg mooi !
maar de manen zoals Mabel ze heeft vind ik lang zat!

Ik ben ook dol op lange voorplukken maar aan lange manen hecht ik me ook niet(knip ze net zo makkelijk van 1 meter naar fjordmodel Duivel ).
Het moet ook in verhouding zijn....ik ken een paar bloedmooie merrie's lekker kort,rond,stevige nekken met erg lange/volle manen..schitterend!!!!!
Maar ik zie ook vaak van die enorme manen aan zo een krielnekje en dan ook nog zo ontzettend dun aan de onderkant dan heb ik zoiets van zet de schaar/mes toch even erin en snij die dunnen punten weg.
Ik snij zowieso de dunne onderkanten weg als ze bij Quint weer lang zijn( Bloos )....lange manen mooi!!!!maar dan wel een volle bos.

Offtopic...Het is dat ik geen ruimte/tijd heb om een hengst te houden anders was Falcon zeker en vast verkocht geweest....
Het is een belachelijke hoop geld maar ik vind hem dan ook prachtig en hij is mijn "pennymeisjesdroomkleurtinker".
*LOL*

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:15

Lange manen vind ik best wel eens mooi, bij een ander Bloos Bij Baggio hangen ze eindelijk op schouderlengte en daar mag nog een cm of 15 bij en dan is het genoeg.

Ik vind het vooral mooi als de manen een natuurlijke slag hebben en dat heeft hij niet. Nou maar hopen dat ie ze heel laat van de winter en het vlechten een niet te grote overbelasting wordt gedurende het wedstrijdseizoen.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 18:10

ginger had redelijk lange manen, maar haar veulen is goed op weg om ze er helemaal af te knauwen. Dit is al een oudere foto ze waren nog iets langer, maar nu heeft ze een paar korte plukken ertussen zitten. http://www.mijnalbum.nl/Foto=Q443G8WI

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:33

Ja Novia! ik weet het weer! Ik kan me nog herinneren dat je haar net had gekocht, ik vond haar toen al mooi! Juist doordat de manen en staart eraf waren koin je zien dat ze gewoon een goede bouw heeft! Daar heb ik bij Raven ook 'last' van. Door al dat haar zie je niet wat voor bouw hij heeft en offie echt zo mooi is (tuurlijk), waarschijnlijk ook omdat alles zwart is.

Ze is mooi opgeknapt zeg! En wat loopt ze mooi in die foto!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:14

Ik vind die enorm lange manen in de meeste gevallen ook niet mooi. Ik zie ze het liefst op schouderlengte bij de meeste paarden.
Jordy zijn manen zijn vrij kort, ook omdat ik ze een keer nadat ze er af gevreten waren door een weidegenootje er helemaal af heb gehaald. Nu komen ze net iets onder zijn hals uit, ze zijn nu wel erg dik.
Ik denk eerlijk gezegd dat ik ze er weer helemaal af haal, coupe pleeborstel Haha! Dat vond ik hem eigenlijk wel heel stoer staan, helaas heb ik er geen goede foto's van, hier vielen ze alweer om:
Afbeelding
Afbeelding