Hengst die maat, front, lengte en beweging door geeft

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naambordje

Re: Hengst die maat, front, lengte en beweging door geeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:24

jep..zeker!! Hahaa..k zag dat julliej ook nog een Freestyle hadden staan, de mijne is Freestyle x Rubinstein..mjah..gaat goed! Is Valentino al verkocht dan? Lachen
Laatst bijgewerkt door Naambordje op 08-07-06 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:37

Art Uma:

Negro en maat en lengte???

CGJ: Whahhaa hoe verzin je het weer, maar je bent idd Flemmingh vergeten. Haha!

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:32

Suzanne F. schreef:
Negro en maat en lengte???

Afbeelding
Maat is ook een beetje een gevoels kwestie, met een goeie hals, wat massa en front lijkt dat al snel zo. Negro is dan qua index misschien niet vergrotend, maar geen lengte?
Afbeelding

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 16:33

Die 2 negro's die ik ken zijn in ieder geval groter dan hun moeder. Dus met Negro zou ik me geen zorgen maken om de maat.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 16:46

@Nina, Uphill is weer een Oscar en idd vrij weinig nakomelingen van en Oscar zelf spreekt mij niet zo aan, ik ga hem wel in de gaten houden.
@Cute; San Remo, geeft idd, maat en front en vind het zelf een zeer aansprekende hengst maar de merrie heeft zelf als overgrootvader Weltmeyer, dus dan heb je van moederszijde in de 4e gen Weltmeyer en in de vaderlijn in de 3e gen Weltmeyer, ik moet eens gaan kijken of er lijnenteelt paarden van Weltmeyer zijn en hoe dat heeft uitgepakt. Wat denken jullie?
@Menk, Welt Hit II zelfde als San Remo maar dan nog dichterbij...
@Hypo, tja, Flemmingh he en dat bloed wil ik eigenlijk niet in mijn nakomeling hebben.

BTW, bedankt voor het meedenken van iedereen! Haha!

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:05

Gooi ik er nog eentje in de groep..
Obelisk...

Of een Ferro zoon en dan vind ik zelf Negro eigenlijk de minste..

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:18

MyFee schreef:
jep..zeker!! Hahaa..k zag dat julliej ook nog een Freestyle hadden staan, de mijne is Freestyle x Rubinstein..mjah..gaat goed! Is Valentino al verkocht dan? Lachen

Nee, maar daar hebben we ook geen haast me. We trainen hem liever door. We hebben een nieuwe ruiter en dat klikt heel erg goed, dus dat laten we lekker even doorgaan.

Freestyle x Rubinsteinn... klinkt goed. Veel succes er mee.
Freestyle geeft hele fijne sportpaarden. Hij is vrij snel naar America geexporteerd, daarom niet zo bekend maar ze bevallen ons goed. We hebben er momenteel zelfs 2!

Nu weer on topic: Valentino is een OSMIUM, die geeft ook maat, front, lengte en beweging. Zou ik zeker meenemen in de overweging.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:15

Tja... ik vind zelf dat Weyden de genoemde eigenschappen wel kan geven, maar dat zullen velen wel niet met me eens zijn en ik las in een bericht dat je liever niet bij de Ijzeren man wilt dekken......

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 08:32

En Sir Donnerhall dan? één van onze favorieten voor mijn merrie volgendjaar..Donnerhall is toch wel heel veel dekgeld..Clown Sir Donnerhall is nog erg jong (staat ook bij de ijzeren man) nog niet veel gedekt, maar een plaatje om te zien..Wat hij gedekt heeft, van zijn nakomelingen, ziet er goed uit! Ja

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 09:43

MyFee schreef:
En Sir Donnerhall dan? één van onze favorieten voor mijn merrie volgendjaar..Donnerhall is toch wel heel veel dekgeld..Clown Sir Donnerhall is nog erg jong (staat ook bij de ijzeren man) nog niet veel gedekt, maar een plaatje om te zien..Wat hij gedekt heeft, van zijn nakomelingen, ziet er goed uit! Ja

TS heeft gezegd dat ze niet bij de Ijzeren Man wil dekken...

bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:56

MyFee schreef:

Sir donnerhall staat bij Schokemohle en niet bij de ijzeren man.

bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 13:08

Wat denk je overigens van Ferro & zonen?

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 13:26

Ricckkk schreef:
MyFee schreef:

Sir donnerhall staat bij Schokemohle en niet bij de ijzeren man.

Klopt, en hij dekt er dit jaar alleen al in Duitsland ca. 600!!! Ziek Noem dat maar weinig.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 15:29

MyFee schreef:

Ik denk niet dat je weet waar je het over hebt. Sir is een zeer aansprekende hengst maar weinig nakomelingen volgend jaar???? Denk het niet, het loopt al richting de 700-800 dekkingen.

@Tequiro ik ken weinig nakomelingen van Obelisk, kan jij me daar wat meer over vertellen?
Wat betreft Negro ben ik niet met je eens. Zoals ik al eerder heb gezegd ken ik er zeer bewegingssterke paarden van met veel kracht en afdruk in de beweging. Reservekampioen CK Zeeland is overigens ook een Negro.
Goed hebben we het over Troy, tja dat is niet mijn type paard.

Niet willen is een groot woord. Als ik bv Don Schufro (of Weyden) wil dan zal ik wel moeten via De IJzeren Man.

Weyden is idd ook niet verkeerd! Heb ik ook nog aan gedacht, goed dat je het licht nog eens op hem werpt Aimee.

Ricckkk schreef:
Wat denk je overigens van Ferro & zonen?

Ferro zijn zonen blijf ik idd in mijn achterhoofd houden! Welke raad jij aan?

En wat denken jullie van San Remo?

bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 15:43

Osmium of eventueel Ferro zelf

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 16:07

San remo zal imo geen lengte in het lijf geven.

Weyden bijvoorbeeld juist wel..... zou me niet eens verbazen als die Weltmeyer-lendenen wat kan verbeteren Bloos

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 17:56

Gooi er ook eens 1 in de groep,verwacht niet veel.. Vork Ben nog niet zo ervaren in dit,

Havidoff ( Clavecimbel x farn) die dan,Hij geeft geloof ik wel Maat,Front,een grijpend voorbeen met ondertredend achterbeen, en Langelijnde paarden,

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:51

Haha! Haha! Haha!

Ik heb een Havidoff die heeft zo'n beetje alles níet wat opgesomd wordt. Wat ze wel heeft is een gouden karakter met een superinstelling, doe altijd haar uiterste best en zondermeer een heel super achterbeengebruik. Nou ja, front heeft ze ook wel, maar maat?? En zeker geen grijpend voorbeen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:04

Kan natuurlijk van elke hengst LDRD... er is een bokker met een Havidoff-merrie die wèl aan de genoemde punten voldoet Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:21

De meeste Obelisken zijn erg op de voorhand gebouwd en ze missen ook de lengte en maat, maar de karakters zijn over het algemeen super!

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:25

asjemenou schreef:
De meeste Obelisken zijn erg op de voorhand gebouwd en ze missen ook de lengte en maat, maar de karakters zijn over het algemeen super!

De Obelisk nakomelingen die ik ken niet, maar ligt er ook aan (zoals met alle hengsten) met watvoor merrie je dekt.
De veulens doen het allemaal erg goed en zijn nakomelingen rapport was ook goed. Liepen ook vele goede veulens mee op de veilingen e.d.

Ik vind de Negro nakomelingen vaak wat te beknopt. en qua maat leveren ze nog wel eens in.
San Remo heeft ook een goed nakomlingen rapport. Vele hebben een mooi front en voldoende lengte in de hals en bewegen goed.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:49

Uhm..wij hebben gebeld over Sir Donnerhall hoor! Vork Dusss.. En we hebben alle info die er maar over hem te verzamelen valt Knipoog

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:49

LDRD schreef:
Haha! Haha! Haha!

Ik heb een Havidoff die heeft zo'n beetje alles níet wat opgesomd wordt. Wat ze wel heeft is een gouden karakter met een superinstelling, doe altijd haar uiterste best en zondermeer een heel super achterbeengebruik. Nou ja, front heeft ze ook wel, maar maat?? En zeker geen grijpend voorbeen.

Je kan van elke hengst wel zeggen,"die verbeeterd de hals"maar de merrie brengt ook haar Genen er in,

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:21

MyFee schreef:
Uhm..wij hebben gebeld over Sir Donnerhall hoor! Vork Dusss.. En we hebben alle info die er maar over hem te verzamelen valt Knipoog

Behalve waar hij staat en hoeveel hij dekt. Bloos
Ik heb bij mij op stal een merrie die drachtig is van Sir Donnerhall. Persoonlijk vind ik het een zeer aansprekende hengst en wij hebben hem uitgekozen om maat en lengte toe te voegen en de beweging te verankeren. Denk alleen niet dat het je lukt om dit jaar nog bij hem te dekken want volgens mij zit hij volgeboekt.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:37

Ja