Blijft jou shet achter een draadje of ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Re: Blijft jou shet achter een draadje of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:40

superwoman schreef:
Citaat:
Heb je ook al bedacht wat dat kost? Ze leren snel genoeg dat ze bij het draad weg moeten blijven.
Sorry, maar ik ga geen rekening houden met vleermuizen etc. Bij ons lopen reeen konijnen hazen fazanten ooievaars waterhoentjes eenden en nog veel meer aan wild, maar ik vertik het om daarvoor een dure omheining neer te gaan zetten.

Daar word ik dus boos om.....
Het leed wat dat prikkeldraad kan veroorzaken Verdrietig

Ik heb vorige week mijn poes der pootje uit een mollenklem moeten halen.
Buurman verderop had die in de slootkant neergezet om ratten te vangen..... omdat de rattenval te duur was, heeft hij het zo gedaan.... Boos! Haar pootje was niet meer te redden en durf niet an de pijn te denken die ze heeft gehad Huilen
Mijn poes loopt nu op 3 pootjes.... Gelukkig heb ik haar nog op tijd gevonden..... anders had ze een pijnlijke dood gehad, zeker met dit warme weer.

Mollenklem is totaal iets anders dan prikkeldraad. Prikkeldraad wennen ze snel genoeg aan zoals ik al zei. In 45 jaar tijd heb ik of mijn familie nog nooit een paard mee gemaakt wat stom genoeg was om daar doorheen te gaan. Met 45 jaar paarden om de keet mag je toch aannemen dat we wel weten waar we mee bezig zijn, niet?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:46

Zolang het in Nederland niet verboden si vind ik neit dat je er mensen zo op aan kan vallen, je kan hooguit zeggen dat je het niet verstandig vind. Ik heb een ongeluk zien gebeuren per prikkeldraad dus ik zou het nooit gebruiken maar hier in de buurt staat bijna alles achter prikkeldraad

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:54

Wij hebben ook een van onze pony's in het draad gehad. Ze liep voor een karretje en schrok van het weerkaatsen van het zondlicht op een achteruit rijdende auto. Erg prettig om te zien is dat niet, maar aan de andere kant zou ik onze pony's nooit met zijn allen bij jou in de wei durven zetten. Begrijp me goed, het is geen kritiek, als vincent en jimmy er wel blijven staan is het prima toch? Ik vind de weg daar net zo gevaarlijk als bij ons.

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:58

wij hebben 2 shetjes, en een daarvan, de kleinste, die beukt overal doorheen hoor. dus wij zetten er stroom op, zodat ie een paar tikken krijgt, en dan doet hij het niet meer.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:17

Ja de weg bij ons is inderdaad prut ja. Moet er neit aan denken als ze ooit uitbreken. Vincent zal gelijk het maisveld op lopen dei vreetzak maar emt er neit aan denken dat er eentje richting weg loopt. Moet wel zeggen in de laatste twee jaar zijn er in totaal 7 paarden uitgebroken die allemaal bij ons terecht kwamen of op het veld bij de boer en gelukkig heeft er nog nooit eentje wat aan over gehouden.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:21

Mijn vroegere verzorgshets bleven niet achter een schrikdraadje .. er was een heel groot weiland verdeeld in meerdere weilanden. Ze konden niet uit het grote weiland door de sloten eromheen en een hek (met schrikdraad erbij) maar daartussen kozen ze altijd het weiland met het langste gras Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:55

fjordnina schreef:
Mollenklem is totaal iets anders dan prikkeldraad. Prikkeldraad wennen ze snel genoeg aan zoals ik al zei. In 45 jaar tijd heb ik of mijn familie nog nooit een paard mee gemaakt wat stom genoeg was om daar doorheen te gaan. Met 45 jaar paarden om de keet mag je toch aannemen dat we wel weten waar we mee bezig zijn, niet?

Het is idd iets anders, maar het gevolg kan hetzelfde zijn, pijn lijden.
Gelukkig is het bij jou nog nooit gebeurd!

( maar ik zou het mezelf niet vergeven als m'n paard
of een ree of wat dan ook veel pijn zou lijden van dat prikkeldraad van mij....)

Rooos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:39

capopjekop schreef:
Grietje klom eerst ook gewoon door 4 lgen heen. Toen is ze een keer op het stroomdraad gaan staan toen ik amber uit de wei wou halen en sindsdien heeft ze er een heilig ontzag voor. Hans gaat er alleen doorheen als de stroom er niet op staat. dat heeft hij ook echt gelijk door. Wij hebben 3 draden.

mijn probeerde altijd eroverheen te stappen....toen is ze vast blijven zitten en heeft volgens mij wel een kwartier kijhard doorgerent....het hele weiland lag om en ze had een hele grote snee bij haar koot en spronggewricht!....sindsdien zit de bovenste dus ook vrij hoog en de lage vrij laag zodat ze neit meer vast kan blijven zitten....en soms zit er neit eens stroom op!

BinkyMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 07:43

Nou die van mij staan achter 5 draden en dan proberen ze er nog onderdaar te gaan!! Ze geven echt helemaal nergens om!!
Dus er is nu een hek geplaatst zodat ze veilig staan!! Er staan nu alleen nog draadjes tussen de verschillende weilanden, maar de wijde wereld kunnen ze niet meer in!!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:35

Zoo Hatshhjjiieeee! Dat is een oud-topic!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:13

Binky mo is berichten aan het verzamelen in oede topics. Beetje irritant

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:30

Heel oud topic, vandaar slotje.