sarabande schreef:Het feit dat ze er volwassen uitzien betekent niet dat ze dat in hun ontwikkeling en psyche ook zijn.
Deze merries hebben de tijd niet gehad om jeugdig te zijn en missen een deel ontwikkeling.
Je kan daar wel gelijkhebberig over doen, omdat de veulens gezond lijken te zijn, maar Ik wil wel eens zien als je dochters hebt en die worden op hun 12e zwanger of je er ook zo blij mee bent.
beetje vreemde vergelijking he

Bij mensen zitten er emoties aan vast van ouders, en kinderen zelf. Bij paarden is het zo dat ze het laten gebeuren of niet. Zodra dat veulen weg is, denkt ze er ook niet meer aan, zo simpel is het. Het is aan ons de taak om het niet te laten gebeuren op jonge leeftijd, omdat dit beter is voor ONS. Maar het PAARD heeft duidelijk aangegeven hier klaar voor te zijn. Wie ben jij dan om te zeggen dat ze dat niet was? Ik ben geen voorstander, nee zeker niet. Maar als het gebeurd zoals het hier is gebeurd, geen haar op mijn hoofd die dat veulen af laat spuiten. Tenzij ik vermoed dat ze zal starven tijdens de bevalling, dan zal ik toch voor afspuiten zijn gegaan.
Vast omdat ze nu zeker weten dat ze geen gelijk hadden