Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Poppetjes_ schreef:Heey
Mijn verzorgpaard is een fries, en ze was gedekt door een kwpn (James Bont van de stal de Ronde)
Er kwam een heel leuk merrieveulentje uit! Xyra
http://www.mijnalbum.nl/Foto=R677W4MO
http://www.mijnalbum.nl/Foto=QTYHZAPI
magli schreef:Wel volgens mij bedoeld ze dat hij een beetje 'misvormd' is, als ik het zo mag uitdrukken, het is een heel mooi beestje maar zijn nek past net niet zo goed op zijn lichaam, lijkt me, kan ook aan de foto liggen. x magali
Het spijt me als ik het verkeerd zie
ckhobie schreef:Ondanks dat ik jullie paardjes er echt mooi uit vind zien, ben ik van mening dat je niet moet kruisen.
Fokken doe je als je een goede merrie heb, in alle opzichten, en ieder paard heeft een paar min puntjes, dit probeer je te herstellen en de goede eigenschappen nog meer te verbeteren met de hengst die je uiteindelijk heb uitgekozen.
Waarom zou je dan een friese merrie laten dekken door een ander ras?
Ik snap het niet helemaal.
Een ongelukje ok, maar bewust? Als je merrie geen goede kwaliteiten bezit, moet je er gewoon niet mee gaan fokken.
Echwel schreef:Citaat:Maar goed, ik snap nog niet waarom men met Friezen kruist....ik blijf het bloed vergallen vinden.....
Als je nagaat dat de Fries bijna uitgestorven was en door kruisingen weer een opmars heeft kunnen maken.
Dus zuiver Friesbloed bestaat eigelijk niet eens meer, als je dna onderzoek zou hebben, komen er heel wat andere barokke rassen bovendrijven.
Waarom wij een kruising Fries veulen hebben gekocht, is puur sporttechnisch.
Het samengesteld mennen met een pure Fries in het enkelspan, is leuk maar om hogerop te komen heb je toch iets meer bloed nodig.
Echwel schreef:Citaat:Maar goed, ik snap nog niet waarom men met Friezen kruist....ik blijf het bloed vergallen vinden.....
Als je nagaat dat de Fries bijna uitgestorven was en door kruisingen weer een opmars heeft kunnen maken.
Dus zuiver Friesbloed bestaat eigelijk niet eens meer, als je dna onderzoek zou hebben, komen er heel wat andere barokke rassen bovendrijven.
Waarom wij een kruising Fries veulen hebben gekocht, is puur sporttechnisch.
Het samengesteld mennen met een pure Fries in het enkelspan, is leuk maar om hogerop te komen heb je toch iets meer bloed nodig.