Hengsten met alleen maar lieve nazaten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AapjeAstrid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:35

De appaloosa hengsten Oleander en Chewano geven hele lieve nakomelingen.
Heb er van hun nog nooit geen gezien met een naar karakter.

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:38

inderdaad aadburg: groningers hebben vaak een uitstekend karakter!

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 06:58

Een hengst met alleen maar lieve kinders? Die bestaat niet als je het mij vraagt Moeders helpt ook een handje mee Om de eigenaar nog maar even achterwege te laten...

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:01

Bacannie schreef:
Ik heb weleens gehoord dat Rubinstein I hele fijne nakomelingen heeft qua karakter.

Ja dat heb ik ook gehoord en GEZIEN! (4 Rubinstein-kindertjes) Zelf nooit een Rubinstein gehad maar ze staan er algemeen bekend om dat Rubinstein zeer vredige karakters hebben. Echter: er is (bijna) geen sperma te verkrijgen....

lettir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:33

onder de ijslanders heb je de hengst gimsteinn frá Skáney super leuke hengst koel in de kop, neemt je niet in de zeik is gewoon eerlijk en geeft dat mee aan al zijn nakomelingen met mischien een uitzondering maar die ken ik niet en ook lettir frá spor geeft hele leuke en lieve nakomelinge gewoon lief in de omgang ook met respect ik zou eigenlijk geen ijslander hengst wete die drabbers van nakomelingen geven en van de merries ook niet veel met wat uitzonderingen bij beide geslachten

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:28

Ik heb een 2 jarige Karandasj en dat is inderdaad een heel fijn paard van karakter! Haar moeder is een Darnels x Ramiro en heeft ook een SUPER karakter maar is geen doetje!
En van Samber heb ik ook nog nooit een vervelende nakomeling gezien.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:15

pantarhei schreef:
ikheb een Ulft merrie en die is heel lief en beleefd maar bepaald niet sloom. Ik hoor van diverse kanten dat Ulft dat altijd doorgeeft (overigens een Belisar moeder .....)

Nou ik kende 3 Ulft nakomelingen en niet echt lief en beleef,2 waren er echt super lomp, en ongeintreseerd.Ook geen slecht karakter,maar niet mijn ding igg.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:20

Pele leverde goede meewerkende nakomelingen.

Verder levert Romantico werkwillende kinderen die eerlijk zijn en niet schrikkerig.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:36

Ik heb ook vernomen dat Negro super karakter's doorgeeft, wat hij zelf ook heeft.
Bij ons op stal staat er ook een, zit ook geen kwaad in.

Verder horen Relevant en Ronaldo ook wel in dit rijtje thuis.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:51

OO Seven (vanuit Rubinstein uiteraard), en dat zeg ik niet omdat ik er een heb, maar ik heb er een omdat ze zo bekend staan
Cabochon geeft ook fijne karakters vind ik.
En Voltaire schijnt ook nuchterheid door te geven.

ElanII

Re: Hengsten met alleen maar lieve nazaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:14

Ik ben een Kasparow-fan.
Er zijn nog wel niet zoveel nakomelingen van hem, maar als je zijn site bekijkt word je op slag verliefd, zeker op zijn karakter. Verder kan Kasparow dus echt alles: dressuur, springen you name it...
Afijn, lees zijn verhaal maar: http://www.kasparow.com/

olafj

Re: Hengsten met alleen maar lieve nazaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:38

Ehm ik heb nog nooit van kasparow gehoord, maar hij spreekt mij wel aan!(ben nou eenmaal een enorme trakehner fan)
bedankt voor de link!

Cardy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:39

ben het met ElanII eens verder is Kasparow cool in zijn hoofd en voor zover ik hem heb gezien ook niet een enorme stresskip (je moet anders maar eens op zijn site kijken bij de filmpjes, dat beessie springt echt alles en niks is te gek voor hem). Eigenaresse vertelde zelfs een verhaal over een situatie tijdens een strandrit:

ze (zij en Kas) kwamen een groep van ca. 30 moeilijk opvoedbare kinderen tegen die met z'n alle van vuilniszakken een vlieger gingen maken. Die kinderen gingen natuurlijk expres met die dingen lawaai maken, nou kas had er helemaal niks van. En liep gewoon als een mak lammetje, maar dan wel met grote trots, langs die kinderen. Niks aan de hand dus super is dat toch?

Ben trouwens ook bezig me merrie drachtig te krijgen van hem

passepartout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:37

Ik ga met de Samber fans mee. Heb een Samber ruin gehad. Super karakter.
We hebben nu een Samber kleindochter die vroeger mishandeld is geweest, zij is wat gecompliseerder hierdoor, ze is geen paard voor iedereen maar wij kunnen er nu goed mee overweg en dat is het belangrijkste.